Jee. Termostaatti vaihdettu. Ja toden totta eipä tarvinnut purkaa kuin ahtoputki edestä pois. Aika nätisti termarin koppa siitä sitten irtoaa ilman WIS:n kuvaamaa vesiputken irrotusta. En viitsinyt käyttää tyhjennysproppua lähinnä siksi että olis pitänyt ne alamuovit irrottaa. Vati vaan alle ja 'a vot'. 1,8 litraa sieltä pääsi karkaamaan. Samalla vaihtui myös 2005-vuodesta asti palvellut akku sekä öljyt ja suodatin. Jospa nyt saapikas olis taas maineensa veroinen talviauto
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt on tietenkin turha odottaa enää kovia pakkasia kun auto on talvikunnossa
Mittailin vähän noita termostaatteja kattilassa.
Kaksi uutta tarviketermaria mallia motonet:
1. Aukesi 89-asteessa, kokonaan auki selvästi ennen kuin vesi kiehuu.
2. Tämä toinen aukesi vasta ~92-asteessa eikä ollut vielä yhtä hyvin auki veden kiehuessa kuin tuo ykköstermari.
Nakkasin tuon viileämmän paikoilleen. Minusta tuo 92-asteessa aukeava on viallinen ja aion sen näillä perusteilla käydä vaihtamassa. Voi olla kesällä turhan lämmin tuollanen termostaatti.
Sitten tämä vuosi takaperin vaihdettu orkkistermostaatti. Keittelin termostaattikeittoa siitäkin tänä aamuna ihan vaan mielenkiinnosta, että miksi ei saappi lämmennyt. Aukesi nätisti 89-asteessa ja oli kokonaan auki veden kiehuessa. Oli tässä vaiheessa vähän hölmistynyt olo, että mites tämä nyt olevinaan toimiikin. Vika paljastui lämpötilan laskiessa. Eli tämä yksilö takelteli sulkeutuessaan ja oli kokonaan kiinni vasta ~81-asteessa.
Saas nähdä kerkeekö tarviketermari porsimaan ennen ens talven pakkasia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)