Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

T7-koneisissa on Aeroa ja Viggeniä lukuunottamatta heikkokestoinen Garrett Gt17, vanhemmissa eli Trionic 5-koneisissa on kestävämpi Garrett GT25.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
asdlol
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 19, 2015 23:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja asdlol »

Eli Mitsubishin turbot on sitten just viritysmielessä isketty? Voiko olla että 2008 olisi siihen vaihdettu Mitsu vai onko aina vaan sinnikkäästi isketty sitä GT17 vaikka sitten onkin ollut niin huono?
9-3 MY99
lart
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 16:36
Paikkakunta: Jönköping/Ruotsi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja lart »

Ei kai se Gt17 ole paljon huonompikuin muutkaan Garretit, öljyä sekin tarvitsee toimiakseen, mitä
T7- moottori ei aina valitettavasti pysty tarjoamaan.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ kyllä noihin on paljon Mitsuja turbojen vaihdossa laitettu. Mutta moni on myös samanlaisen Garretin sinne vaihtanut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja pamppu »

2008 oli kuitenkin eri hinnoittelu kuin nykypäivänä ja turbokampanjasta (Mitsu merkkiliikkeestä 595€) vain haaveiltiin. Jos GT17 on päästy ensimmäiset 200tkm ongelmitta niin miksi samanlaista uutta ei asentaisi jos (sen aikaisella) omistajalla ei tarkoitus virittää?

Mielestäni tämänkaltaisten yksilöiden kohdalla ( http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7392027 ) aletaan ennemmin lähestyä sitä 3te hintaluokkaa, toki mutu-fiilis pelkästään ilmoituksen perusteella.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Elektro
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2010 10:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Elektro »

Mitähän mahtaa kuulua varapyörän vanteen reikään ja vähän siihen ympärillekin kun tuo lattiamatto ei ole mitenkään vahvistettu? Jotain siitä väkisin puuttuu kun ostoskassikin tekee mattoon montun ja painavampi menee varmaan läpikin. Työkalustyroksi on paikoillaan.

YV:tä voi laittaa jos on joutilas aito "täyte" siihen.
Saab 9-5 Vector 2.3t -03 (ex. 9000 2.0i -92, 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t aut. -98)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei omassani ainakaan ollut siellä mitään täytettä valmiiksi. Itse säilytin siellä apukaapeleita ja hinausköyttä. Tavaratilan kangasmaton alapinnassa oli tehtaalta liimattuna pehmeää akustiikkamattoa, joka jäykisti mattoa jonkin verran, ja lisäjäykkyyttä tuli alkuperäisestä kontin kumimatosta, joka on aika paksua tavaraa. Siitä huolimatta tavaratilan lattia ei ollut mikään levysuora, ja raskaamman kuorman alla siihen keskelle tuli vähän kuoppaa.

Autossa oli mulle tullessa kaikki niin alkuperäistä kuin olla voi, enkä oikein keksi mitä siitä varakumin keskeltä olisi puuttunut, joten luulisin sen olleen tuollainen tehtaalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2slow4motion
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

9-5 aero. Vm. 04. Mikä ohjaa ahtopaineita? Alkanut kuljin tuntumaan nuhaselta ja torquen mukaan pukkaa 0.6bar. Ahtoja. Alipaineita jo selvitelty, yks letku löytyi rikkinäisenä mutta ei vaikutusta. Peli siis vakio ja muuten toimii normaalisti.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Siirrä kysymys tuonne OG 9-5 puolelle. Onko evap tulpattu? Kaikki alipaineletkut kannattaa vaihtaa suosiolla uusiin, vaikka näyttävät ehjiltä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Minkä kokoset jarrulevyt og93 -98 vakiona edessä ja takana? Kiitos.
Saabium196
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Pitääkö tosiaan tilata kahdelta eri nettitoimittajalta jos haluaa allamainittun autoon lämppärin vesiletkut ja taka-äänenvaimentajan?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

Check engine on alkanut syttymään aamuisin. Valo vilkkuu kuusi kertaa, joten lambdaan viittaa. Ecun kun resetoi, niin valo pysyy loppupäivän pois mutta syttyy taas aamulla. Liittimen puhdistin ja ei vaikutusta.

Mistähän löytyisi aito Bosch hyvään hintaan Tampereen seudulta? Mielellään liittimen kanssa, mutta liitettävä mallikin käy. Osaisiko joku sanoa oikean tuotenumeron t5 koneelle?

Edit: Nyt valo palaakin jo jatkuvasti. Irroitin lambdan ja siinä ei ole mitään boschin merkintojä, vain teksti "L963P". Nähtävästi entinen omistaja on vaihtanut autoon jonkun tarvike mallin, ja johdon välissä on puristusliittimillä tehdyt liitokset. Lambdassa on 4 johtoa.

Edit2: Uusi hankittu Bosch Car Servicestä
Viimeksi muokannut ttk81, La Elo 01, 2015 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
Harri NG900
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 17:38
Paikkakunta: Tornio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Harri NG900 »

Paljoko olis tuossa Saapissa tuo kannen uudellenkiristys momentti?

40nm-60nm-90astetta, niin paljonko tuo 90astetta niinku periaatteessa/laskennallisesti olis Nm?

Ja minkä kokoset tässä on nuo kannen pultit? Ja kierre x nousu? vahvuus 10.9 12.9?
Papalla on Saab og93 2.0t -02
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Pultit on venyvää sorttia. Ja se 40+60 + 90astetta on ~130Nm mutta kyllä se asteisiin pitää ja kuuluu vetää. Sit jos 12.9 tai ARP niin vedetää pelkät nyyttonit. Venyvillä pulteilla aina asteita.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Harri NG900
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 17:38
Paikkakunta: Tornio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Harri NG900 »

Juu vedetään vedetää :mrgreen:

Sillonkn laittelin sen apulaitehihnan tuohon kamppeeseen, niin näytti olevan öljyä pitkin moottorin kylkiä...

Alko ne pultit kääntyyn n.7-8 kilossa. Kun on varmaan jokus ennenkin kiritty, hirvitti vähän se 90 astetta 6kilon jälkeen, niin jätin vähän vajaaksi n.11 kiloon, et ei tuu muuta remonttia...

Ainahan tuo on vähän öljyä vuotanu ja nestettä hukannu. Ei paljoa kuiteskaan...

Kuiteski M12 10.9 pultti kestää 137nm venymättä. M10 12.9 vain 93nm et tätä aattelin.

Kummaan kokoset ne lienee.
Papalla on Saab og93 2.0t -02
Vastaa Viestiin