T7 magneettiventtiili ei enään "pärise", turbomittari ongelm

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Daygon
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Elo 01, 2013 00:58

T7 magneettiventtiili ei enään "pärise", turbomittari ongelm

Viesti Kirjoittaja Daygon »

Kyseessä NG900 2.0T -95 vuosimallia.

Osaako joku antaa neuvoja miten tuo mankkuvena käytännössä toimii. Se on kiinni mutta ei pidä minkäälaista meteliä. Aikaisemmin on pitänyt sitä naksutus ääntä. Testasin myös toisella mankkuvenalla ja sama homma, ei pidä minkäänlaista ääntä. Virtaa tuntus tulevan mankkuvenalle saakka.

Lähteekö mankkuvena liikkeelle turbon toiminnasta? vai lähtikö se pärisemään jo tyhjäkäynnillä?

Toinen merkillinen tapaus. Ostin tommosen autogaugen turbomittarin tuohon ja nyt kun käynnistää niin menee sinne alipaineelle eli -0,5. Nyt kuitenkin kun nostaa kierrokset sinne 3000rpm ni se laskee -0,8 lukemille, eli ei nouse plussan puolelle ollenkaan. Normaali saabin ahtomittari kyllä nousee niinkuin pitääkin.

Tuo autogaugen mittari on kiinni siinä samassa letkussa (T liittimellä) joka menee dumpilta(ei by-passiä) kaasuläppä koteloon. Onkohan oikea paikka?
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T7 magneettiventtiili ei enään "pärise", turbomittari on

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

T5 mankkuvenan käyttöjännite tulee liittimen keskimmäiselle nastalle. Jos toisella venalla ei käytös muutu voi olla että eculta on poltettu fettejä tai piirilevyn vetoja. On ainakin yksi johtosarjan katkoskin tullut vastaan.
Paikallaan kaasutellessa voi alipaine olla reilukin, letku kuulostaa olevan oikeassa paikassa. Testaa irrottamalla mankun liitin ja kaasu pohjassa 3000-4000 rpm maantiellä paljonko mittarit näyttää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Daygon
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Elo 01, 2013 00:58

Re: T7 magneettiventtiili ei enään "pärise", turbomittari on

Viesti Kirjoittaja Daygon »

Okei, pitänee testata. Ainakaan en itse ole tuohon Ecuun koskenut. Aikaisemmin tuo T7 mankkuvena toiminut ihan normaalisti.
Saappi NG900 2.0 Turbomaatti
Vastaa Viestiin