Alkuperäinen on automaattisäätöinen. Edellyttää myös että vaijerin korvakko on ehjä raidetangon tunnelissa.
Tarvikkeet manuaalisäädettäviä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mistäs lähtis selvittää kun ng900 (2.0t) automaatti ilmastointi ei oikein pelitä.. Eli esimerkiksi ei sammu ollenkaan vaikka offista painaa vaan jää puhallus silti huutamaan vaikka acc näyttö pimeneekin. Kesällä täytetty ja ei vuotoja löytynyt ja kompura lähtee pyöriin mutta ei kovin kylmää silti puhalla. Ja puhalluksen voimakkuuden säätöönkin reagoi todella vähän.. Sen verta katsottu että acc kalibroitu ja vikakoodeja ei antanut.
Matalapaine kolkkiin jossa jcarlsonin etanolisofta pienellä lisävirillä vaihdettiin posahtanut Garret uuteen Garrettiin. Nyt Sidin mukaan tehoja kateissa ja perstuntumallakin tuntuis että ei ehkä ihan yhtä hyvin vedä.
Onko vaan korvien välissä vai voiko näin olla käynyt? Kenties jotain muutakin kilahtanut samalla?
Aamulla töihin tullessa seurailin mReq vs mAir arvoja niin risteyksestä lähtiessä mReq=n.940 vs mAir=n.750...
On jotain vikaa kun mAir jää vain n. 750 tienoille. Ahtovuoto tai EVAP-vika todennäköisesti. Noin 750mg/C ilmamäärä vastaa 2-litraisessa matalapaineen vakiota 0,4-0,5 bar ahtopainetta. 940mg/C vaatii noin 0,8-0,9 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Onko heittää pientä ohjenuoraa mistä ja miten alkais tarkistelee ja tutkailee kumpi vika se on? Vaikka YV:nä jos ei tätä ketjua halua tukkia.
Haulla löytyy ohjeet EVAP:n tulppaukseen josta kannattaa aloittaa. Sen jälkeen ahtovuotoja etsimään, voi olla ihan missä vain. Pikkuletkut imusarjasta, ahtimen imuputken o-rengas jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sigun 9-3:ssa on lämpömittari aina pysynyt siinä klo. 9 paikkeilla tai karvan verran alla. Katsoin nyt kuitenkin lämmöt obd:n kautta ja ne näyttäisivät pyörivän siinä 76-80c välillä. Onko lämmöt vähän turhan alhaiset? Termostaatin merkistä/lämmöstä ei ole mitään tietoa.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)