Puristuspaineiden mittaus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Niin siis kun ei ollut mainintaa siitä, että oliko vielä esim. vakio bensapumppu tankissa... koska vakiosta tuotto loppuu viinalla n.270-280hv:n välimaastossa - eteenkin jos on jo ajettu esim. +150tkm.. eipä nuo dw:tkään taida olla kovin kestävän pumpun maineessa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ollaan aika syvällä mutussa nyt Pakari.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Noh.. ainakin mulla kävi niin. Enkä kuulemma ole ainoa - tällä kertaa. Toimi tosiaan niin pitkään kunnes pyydettiin 280hv ja pumpulla oli ajettu 165tkm. Mifit ja ce:t ilmeistyivät +4000rpm jälkeen ja amulit nousivat atmosfääreihin.. ja kun pumppu vaihdettiin ongelmat poistuivat, joten uskallan väitttää, tai mutuilla ihan miten vaan että vakio/orkkis pumpun tuotto alkaa olla maksimissaan 280hepan viinapyynneillä..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mjaa,

Itseasiassa siinä kyllä käynny sillai että se orkkispumppu on jo ollu väsynyt ja tuotto heikentynyt mut vakio pyynneillä tätä ei ilmenny koska tuli kuitenkin tarpeeksi soppaa. Sitku sitä pitäski saada vähä enemmän mut sitä ei voida tuottaa -> mifiä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Niin... eikös Pakari just siitä kirjottanutkin tuolla pari pykälää ylempänä :roll:

Mulla on vielä orkkis pumppu isommilla suuttimilla E85 femma Aerossa, ja ajettu kohta 167tkm. Toistaiseksi ei ole ainakaan ajossa huomannu mitään, vetää alakierroksilta rajottimelle (tai siis, tää mitään rajottimelle vedä kun on tomaatti, mutta lähelle kumminkin) ihan puhtaasti. Mutta joo, pumppu on päivitettävä piakkoin, ainakin ennen 3" dp laittoa.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Ecun "nollauksen" jälkeen ajellut parisataa kilsaa, lähinnä motaria, ilman hurjempia vedätyksiä.
Nelospyttyyn tullut 23 nakua ja muihin yksi tai ei yhtään. Missejä pytyittäin 1.kolme 2. kaksi 3. kolme ja 4. yksi.
Nelospyttyyn kertyy nakuja vähän turhan herkästl. Puristusmittauksessa siinä oli parhaat arvot.
Voiko suutin aiheuttaa ongelman?

Edit: Tilanne 18.9 1. 3 nakua, 2. 1 naku, 3. 1 naku ja 4. 70 nakua

Aika runsas tuo nelospytyn nakuilu.
Viimeksi muokannut Lilsu, Pe Syys 18, 2015 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Voi aiheuttaa. Onko suuttimet milloin pesty, eli oletko koska viimeksi ajanut bensalla? Eikös se joku ohjeistus ollut että joka kymmmenes tankki bensaa. Tai sitten silloin tällöin etanolin sekaan lisäainetta suuttimien puhdistukseen, sellaista kuin SI-Alcohol.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Pakari kirjoitti:Voi aiheuttaa. Onko suuttimet milloin pesty, eli oletko koska viimeksi ajanut bensalla? Eikös se joku ohjeistus ollut että joka kymmmenes tankki bensaa. Tai sitten silloin tällöin etanolin sekaan lisäainetta suuttimien puhdistukseen, sellaista kuin SI-Alcohol.
Lilsu taitaa ajella vain bensalla :)
#5824
93 B204
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Joo. Pelkällä 98 menty. Suuttimet viime syksystä asti olleet EV14 670cc:t.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Mahtaisiko liittyä samaan Pakarin teoriaan öljykanavien porailuista ja sen haitoista?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Onko muille tullut nakuja näin epätasaisesti 98e:llä ajaen. Neloseen 70 ja muihin max 3. Suhdeluku varmaan vielä pahenee, kun nakuja tulee nelkkuun ihan normiajossakin.
Mitä vaivoja on ilmennyt, jos nakut olleet tällä tavalla.

Miten tuollainen naku yleenä muodostuu? Mitkä osatekijät vaikuttavat?

Nyt on vaihdettu Lambda, 3.7e kasetti, magneettiventtiili, bypass-venttiili, takaiskuja ja alipaineletkuja. Lisäksi kannentiivisteet vaihdettu ja jälkikiristetty. nelospytyssä puristusmittauksessa parhaat lukemat. Jos on muihin verrattuna "liian" tiivis, niin voiko se vaikuttaa nakuherkkyyteen.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja ramba »

On tullut, yleensä tulee kun tulpilla lähestyy vaihtoväli eli 10tkm täyteen. Vaihtamalla paranee.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Kahdet bcpr7es11 vahtanut viikon aikana ja ei ole ollut kummempaa vaikutusta.
Nyt on nakut 10, 5, 4, 130 pytyttäin. Ideoita?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vaikee on heitellä enää muuta kuin että onko softa varmasti ok? Ettei ole liikaa pyyntöä tai sytkäennakot liian kireet? Mikä putkisto?
Eli Mitsu TD04-15T, kuuleri DO.88, Viggen-kytkin ja EV14 670cc-suuttimet vaihdettu viime kesänä. Lisäksi tuli stage3 tasoinen softa, n.280+hp.
Niin siis 2,0 litraisesta +280hv bensalla ja 15T:llä? Taitaa ongelma olla siinä..

Allekirjoittaneella on 2,3 litraisesta koneesta 280hv/420nm bensalla pyynti...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja ippe »

Lilsu kirjoitti:Kahdet bcpr7es11 vahtanut viikon aikana ja ei ole ollut kummempaa vaikutusta.
Nyt on nakut 10, 5, 4, 130 pytyttäin. Ideoita?

Oletko kokeillut vaihtaa suutinten paikkoja keskenään, jos tuo nakuttavammin pytyn suutin antaisi erimäärän polttoainetta?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin