Puristuspaineiden mittaus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Se on tässä tekeillä seuraavana.
Puoli vuotta toimi uusilla osilla OK, kunnes softa laitettiin auton omaan purkkiin. Oma purkki oli softattaessa mykkänä jossain vaiheessa ja siksi oli 9-5 purkki lainassa. Heti ekalla startilla ei kierrokset hypähtäneet kuten aiemmin, mutta luulin ominaisuudeksi, kun hieman koodattiin samalla. Kylmästartin jälkeen, kun pitää tasakaasulla jossain 1800 kierroksen korvilla, niin nyökähtää 100-200 kierrosta muutaman sekunnin välein. Lisäksi kierrosten kunnolla nostamisen jälkeen ne tippuvat välillä niin nopeasti kuin auto olisi sammunut eli käväisevät 600 hujakoilla ja täristää ennen kuin nousevat siihen 900 kiekkaan. Lisäkisi tuli adaptaatiojuttu eli näyttää viinaprossaksi hurjia lukuja pelkällä bensalla. Lambda, bypass, mankku, kasetti, takaiskuja, letkua ym. vaihdettu ja kansi kiristetty - ei vaikutusta.

Onko 15T Mitsu niin lelu ettei yli 280hp saa bensalla otettua?

Taidan kuitenkin seuraavana pyytää uuden pelkän bensasoftan toiseen purkkiin kokeeksi.

Tällä tulee nakuja aina motarilla ylämäkeen ajaessa vaikka olisi 120 vauhtia vitosella. Samoin isolla vaihteella kiihdytyksen jälkeen kaasua höllätessä ja melkein ainoastaan nelospyttyyn.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No jos pistät sen toisen ecun takaisin, oireileeko edelleen? Ecu rikki?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Lilsu kirjoitti:Onko 15T Mitsu niin lelu ettei yli 280hp saa bensalla otettua?
No siinä on #5 pakopesä niin hyvä jos bensalla saa edes tuon verran niin on hyvin.. koska esimerkiksi pakopaineet ovat jo aika korkealla jo tuolla tasolla, ja ei 15T mitenkään kovin iso ahdin ole..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Se toinen ecu oli vain lainassa, joten en usko, että on enää sama softa sisällä, harmi.
Ai on tuo 5" pakopesä sitten astmainen. Voihan jee. Mitä kustannustehokasta raati suosittelee. Muuttuuko downpipen asento, jos tunkee isompaa pesää vai pysyykö leveys samana ja ulkokehä vain kasvaa? Lojuuko kellään nurkissa asiaan auttajaa? Mitsu on ollut nyt reilun vuoden kiinni. Ei ole tosin pitkään aikaan päässyt ilottelemaan kunnolla vaivojen takia... Täyskaasulla herjaa jotain kuitenkin ja helikopteri vilkkuu.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Tänään tuli kotimatkalla moottoritiekiihdytyksessä nykäyksen kera Fcod 1281. Vikavalo ei vilkkunut. Ei tunnu löytyvän sellaista koodia. Hexamuuntimella arvoksi tuli 501. Mystinen masiina.
Arvauksia.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

P0501 on nopeussignaalin epäuskottavuus, saattaa hyvinkin aiheuttaa käyntihäiriöt hidastaessa risteykseen yms.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja ippe »

P0501 Vehicle Speed Sensor Range/Performance error

Eli moottorinohjauksen saamassa nopeustiedossa olisi ollut vikaa?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos autossa ei ole TCS:ää, niin OG9-3 nopeussignaali tulee suoraan ABS-yksiköltä Trionicille "raakana" pyörintänopeussignaalina. Biopower-softat odottaa nopeussignaalin tulevan CAN-väylästä valmiiksi pureskeltuna, mutta sopivilla muutoksilla nekin saa kuuntelemaan tuota vanhanmallista signaalia. Vikakoodi on kuitenkin P0502 ja tulee samantien jos kyse olisi siitä että softa ei ole nopeussignaalin kanssa yhteensopiva. Vika johtosarjassa tai jommassakummassa ohjausyksikössä (ABS tai Trionic) lienee todennäköisintä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Puristuspaineiden mittaus

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

OK. Aina välillä heittää kolmio+ABS+plimplom, joten samaan syssyyn sitten menee. Uusi kehä on ostettuna, mutta auttaneekohan tuo.

RE85-luku myös nollaantui samassa. Oli 65, kun 98E:llä ajelen. Liittyykö se mitenkään ABS-sekoiluun?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Vastaa Viestiin