TID ja outo käytös, osaakos joku selittää tätä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saab9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 14:49

TID ja outo käytös, osaakos joku selittää tätä?

Viesti Kirjoittaja saab9-3 »

Ensin 40 km ajoa kosteassa kelissä, auto toimii ihan normaalisti. Auto parkkiin ja kohta uudelleen liikkeelle. Nyt vääntö matalammilla kierroksilla tiessään ja tehoista vain osa jäljellä. Check engine valo ei syty missään vaiheessa. 1. oletus, että ilmamassamittari mennyt. Tarkistettu välijäähdyttimen/ turbon letkut, pitäisi olla ok. Vaihdetaan tutun opel omegan 2.2 dti koneesta ilmamassamittari => koneessa paremmin vääntöä/ tehoa kuin aiemmin ei kuitenkaan niin paljon kuin pitäisi olla. Nyt syttyy check engine valo (eli ilmeisesti ilmamassamittari ei sittenkään ole samanlainen saabissa ja opelissa??) ja tehot ja vääntö tippuvat (eli ilmeisesti iskee rajoitetun tehon päälle?). Vaihdetaan seuraavaksi vanha ilmamassamittari takaisin => check engine valo ei pala enää ja autossa taas kaikki tehot tallella. Osaako joku selittää mistä johtuu??

1. Oliko vika sittenkään ilmamassamittarissa, voiko sen toiminta palautua normaaliksi?

2. Voiko auton vikakoodin seurauksena syntyvä rajoitettu teho "mennä päällä" ilman, että check engine valo syttyy?
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: TID ja outo käytös, osaakos joku selittää tätä?

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

saab9-3 kirjoitti: 1. Oliko vika sittenkään ilmamassamittarissa, voiko sen toiminta palautua normaaliksi?

2. Voiko auton vikakoodin seurauksena syntyvä rajoitettu teho "mennä päällä" ilman, että check engine valo syttyy?
1. Voi palautua. Epäilen kosteutta tms. Ainakin itsellä anturin puhdistus auttanut.

2. Viimeksi kun CE valo syttyi ja v****** poletin sitä kunnolla :oops: meni "limb home" tilaan. Sammutin virrat niin valo hävis, mutta tehot tipotiessään. Eli voinee mennä.

Edit: Vikakoodin lukulaite auttas tuossakin.
Vastaa Viestiin