Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Mitä avaimia tarvitaankaan tukivarsien irroituksessa? Etenkin sen tukivarret toisiinsa sitovan pultin kanta kiinnostaa -muuthan on ihan perus pultteja. Oliko se joku torx? Pitikö pulttia avatessa olla kaksi avainta, vai olikos viistotuessa kierteet?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Nopeat kysymykset
Enpä nyt muista tarkkaa kokoa, mutta torxi se on ja jotain 50 paikkeilla. On ruuvi ja viistotuessa on alasakárassa kierre. Kysehän siis on siitä puslan läpi menevästä ruuvista (?)
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
TX55
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Jep. Kiitokset vastauksista!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Nopeat kysymykset
Mitä joutuu vaihtamaan perus -99 9-3 2.0t t5 saabbiin että käy tämä paketti kiinni:? https://www.maptunparts.fi/jarrujarjest ... iggen.html
Re: Nopeat kysymykset
Taakse käy suoraan, eteen tarvitsee 308 levyille tarkoitetut satulan takaraudat ja 9-5 -01/viggen jarrukilvet... tai sitten jarrukilvet pois kokonaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Terve!
On ilmaantunut lämpimällä koneella kovemmissa kiihdytyksissä nykimistä noin 3000rpm kohdilla kun ahdot alkaa.. silloin tällöin koneen ollessa lämmin ja uudelleen startatessa (esim kauppareissun jälkeen) käy kolmella hetken, mahdollinen syyn aiheuttaja se kuuluisa sytytyskasetti? Näitä oireita ei kylmällä koneella ja ei aina, ehkä 1/3 vetoa kuumalla koneella ilmenee.
Kysymys kuuluu: olisikos PK seudulla ystävällistä saabistia punaisen t5 koneeseen käyvän kasetin kanssa valmiina lainaamaan testejä varten. Kiitos!
-Janne
On ilmaantunut lämpimällä koneella kovemmissa kiihdytyksissä nykimistä noin 3000rpm kohdilla kun ahdot alkaa.. silloin tällöin koneen ollessa lämmin ja uudelleen startatessa (esim kauppareissun jälkeen) käy kolmella hetken, mahdollinen syyn aiheuttaja se kuuluisa sytytyskasetti? Näitä oireita ei kylmällä koneella ja ei aina, ehkä 1/3 vetoa kuumalla koneella ilmenee.
Kysymys kuuluu: olisikos PK seudulla ystävällistä saabistia punaisen t5 koneeseen käyvän kasetin kanssa valmiina lainaamaan testejä varten. Kiitos!
-Janne
9-3 2.0t vm2000 (B204E) (stage 3)
Re: Nopeat kysymykset
karg kirjoitti:Marmorilta kantsii kysellä päivän hintaa/saatavuutta. Saksasta löytyy uusi säädin helposti ja ehkä halvemmalla, kuin Suomesta:MikkoLaine kirjoitti:mistäs sais tilattua puhaltimen tehonsäätöpalikan? lähinnä suomesta... (mitä maksaa marmorilla?)
http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... r/1019700/
Ostin vuosi sitten marmoritiskiltä itse moisen ja maksoi satasen verran. Seuraavana päivänä sai hakea jo tiskiltä eli nopeasti tuli.
Re: Nopeat kysymykset
Fcod 822 ja nykii harvakseltaan mutta tuntuvina, onko kampuran asentoanturin vaihto vai voiko olla muutakin?
2002 9-3 SE steg 1:llä ja bensaa tällä hetkellä tankissa.
2002 9-3 SE steg 1:llä ja bensaa tällä hetkellä tankissa.
Re: Nopeat kysymykset
Mikähän mahtaisi allekirjoituksen kolkilla olla hätänä? Joskus tiukissa ja pitkissä käännöksissä (eli kun on "G" voimia hetken aikaa sivusuunnassa) vilkkunut ja usein auto myös piippaa.
Nyt tuo on pahentunut niin, että jo normaalissa päiväajossa mm. liikenneympyröissä tai kovemmissa kiihdytyksissä tuo jarruvalo alkaa palaaman ja auto piippaa. Mikähän on vikana?
Sidiin ei ainakaan vikakoodeja tule (nErr=0) ja jarrut pelaa ihan moitteetta. Onko jarrusäiliön anturi jotenkin "herkkä" että jos mutkassa säiliössä neste kerääntyy toiselle puolen niin alkaa huutamaan nesteiden vähyydestä? Kai tässä joku ajastin pitäisi olla että pitää pidempään olla tasot alle minimin niin alkaa huutamaan. Nestettä kyllä on säiliössä kuten pitääkin. Sidiin ei myöskään tule mitään "fill brake fluid" tms. kun auto piippaa. Piippaus on tosin sama jos esim jäähdytysneste on vähissä.
Nyt tuo on pahentunut niin, että jo normaalissa päiväajossa mm. liikenneympyröissä tai kovemmissa kiihdytyksissä tuo jarruvalo alkaa palaaman ja auto piippaa. Mikähän on vikana?
Sidiin ei ainakaan vikakoodeja tule (nErr=0) ja jarrut pelaa ihan moitteetta. Onko jarrusäiliön anturi jotenkin "herkkä" että jos mutkassa säiliössä neste kerääntyy toiselle puolen niin alkaa huutamaan nesteiden vähyydestä? Kai tässä joku ajastin pitäisi olla että pitää pidempään olla tasot alle minimin niin alkaa huutamaan. Nestettä kyllä on säiliössä kuten pitääkin. Sidiin ei myöskään tule mitään "fill brake fluid" tms. kun auto piippaa. Piippaus on tosin sama jos esim jäähdytysneste on vähissä.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Re: Nopeat kysymykset
Jotain vikaa?
ACC säädetty AUTO asentoon ja 19 asteeseen auton ollessa täysin lämmin kun on ajettu jo pitkään. Jossain vaiheessa kiinnittää huomiota että puhallus on jotenkin epänormaalin kova ja alkaa tuntua liian kuumalta.
Pudotan lämpöä ensin 18 ja siitä 17 asteeseen ja lämpötilan viilenemisen sijaan muuta ei tapahdu kun se että puhaltimen kierrokset nousee joka asteluvussa.
Ihan kuin joku osa-alue ei toimisi ja koittaa kompensoida sitä puhalluksella joka ei tuota tulosta.
Sitten taas kouluaamuna kun auto pistetään kylmänä käyntiin ja ajetaan 43km tuntuu että kaikki pelaa kai normaalisti.
Kerran taisin jo ACC koodit katsoa mutta pitänee vielä tehdä uudestaan.
ACC säädetty AUTO asentoon ja 19 asteeseen auton ollessa täysin lämmin kun on ajettu jo pitkään. Jossain vaiheessa kiinnittää huomiota että puhallus on jotenkin epänormaalin kova ja alkaa tuntua liian kuumalta.
Pudotan lämpöä ensin 18 ja siitä 17 asteeseen ja lämpötilan viilenemisen sijaan muuta ei tapahdu kun se että puhaltimen kierrokset nousee joka asteluvussa.
Ihan kuin joku osa-alue ei toimisi ja koittaa kompensoida sitä puhalluksella joka ei tuota tulosta.
Sitten taas kouluaamuna kun auto pistetään kylmänä käyntiin ja ajetaan 43km tuntuu että kaikki pelaa kai normaalisti.
Kerran taisin jo ACC koodit katsoa mutta pitänee vielä tehdä uudestaan.
(ENTINEN) 9-3 SE 2001 EcoBooze
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Re: Nopeat kysymykset
Sisäilman lämpötila-anturin moottori jumii ainakin itsellä väliin milloin työntää liikaa kuumaa kabiiniin.
Re: Nopeat kysymykset
Nyki vähän enemmän ja sitten erään kerran ei lämpimällä moottorilla startannut, kierroslukumittarissa ei ollut eloa, 30 min jäähdyttyä starttasi normaalisti.RokRoland kirjoitti:Fcod 822 ja nykii harvakseltaan mutta tuntuvina, onko kampuran asentoanturin vaihto vai voiko olla muutakin?
2002 9-3 SE steg 1:llä ja bensaa tällä hetkellä tankissa.
Anturinvaihtoon meni, nyt sitä odotellessa.
Re: Nopeat kysymykset
Lämmönsäädön moottorihan se kenkkuili. Nyt tuntuis toimivan.
Eri asia kuinka kauan.
Eri asia kuinka kauan.
(ENTINEN) 9-3 SE 2001 EcoBooze
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Re: Nopeat kysymykset
Terve,
Akku on ok? Ainakin yleismittarilla mitattuna ja Cetekin isolla laturilla on myös ladattu, mutta nyt jo kolmannen kerran viimeaikoina sanoo "naks" käynnistäessä. Kaikki sammuu ja parin yrittämisen jälkeen alkaa flekti huutamaan ja jokin rele naksumaan. Bensapumppu yrittää myös käynnistyä uudelleen ja uudellen.
Lähtee käyntiin ainoastaan mäkistartilla. Tämän jälkeen toimii taas ajan X moitteettomasti.
Vinkkejä jos saisi kiitos!
Akku on ok? Ainakin yleismittarilla mitattuna ja Cetekin isolla laturilla on myös ladattu, mutta nyt jo kolmannen kerran viimeaikoina sanoo "naks" käynnistäessä. Kaikki sammuu ja parin yrittämisen jälkeen alkaa flekti huutamaan ja jokin rele naksumaan. Bensapumppu yrittää myös käynnistyä uudelleen ja uudellen.
Lähtee käyntiin ainoastaan mäkistartilla. Tämän jälkeen toimii taas ajan X moitteettomasti.
Vinkkejä jos saisi kiitos!