Kannen kiristyksestä on aloituksia useampia mutta palatakseni aiheeseen kysyisin seuraavaa. Eli tuollainen 96-vuoden ng900 kansi pitäisi tsekata. Kuluttaa öljyä runsaasti mutta koneessa on hyvät päästöt ja voimaa. Siitä päättelen ettei ainakaan polta öljyä vaikka onkin rutkasti ajettu auto (360tkm)
Mietin että en suotta ala heti maksamaan kiristystyöstä vaan avaan venttiilikopan itse ja kokeilen kiintoavaimella onko pultit piukassa. Jos ovat hyvin löysiä niin sitten vasta korjaamolle tai ostamaan momenttiavainta.
Onkohan kiristyksessä vaarana että tiiviste menee entistäkin huonommaksi? Onko muilla kiristys auttanut vuotoon?
Virranjakaja myös tiputtaa öljyä. En ole varma että saako siihen vaihdettua stefaa, mutta o-rengas menee vaihtoon.
Kannen kiristys ng900
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Loka 16, 2015 18:40
- Paikkakunta: Pori
Re: Kannen kiristys ng900
Kiintoavaimella niitä pultteja ei kyllä pääse kääntelemään, kun ovat niin syvällä kannessa. Eli kunnollinen hylsy, jatkotumppi ja iso räikkä tarvitaan hommaan. Ilman momenttiavainta ei hommaa voi tehdä, vaan pultit pitää tiukata oikeassa järjestyksessä oikeaan momenttiin. 30-50 €:lla saa riittävän järeän momenttiavaimen, jolla homma sujuu.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Kannen kiristys ng900
No mutta, siellähän on E16 -kanta odottamassa. Eli joko irtohylsy ostaen tai sitten sarja jossa on ko. hylsy.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01