900 2.0T "hakkaa"

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Felixdaboss311
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 22:14
Paikkakunta: Inkoo

900 2.0T "hakkaa"

Viesti Kirjoittaja Felixdaboss311 »

Heippa hei!
Aattelin kysyä jos kellään oo ollut samanlaista "vikaa".
Eli homman nimi on, kun alan kiihtymään ja ahto paineet nousee lähempään 1bar nii auto alkaa "hakkamaan/piikkaa". Miks tää tapahtuu? Ilma/bensa seos liian ohut? Onko jotenkin erikois vaarallista moottoriin?
Saab 900 2.0T -97
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 900 2.0T "hakkaa"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Veikkaisin sytytyskasettivikaa mutta vaihda tulpat ensiksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Felixdaboss311
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 22:14
Paikkakunta: Inkoo

Re: 900 2.0T "hakkaa"

Viesti Kirjoittaja Felixdaboss311 »

Kasetti äsken vaihdettu 8) olis kyllä hyvä ida kattoo tulppia.
Saab 900 2.0T -97
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 900 2.0T "hakkaa"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No sitten jos paineet menee yli 1 bar vakiosoftalla niin siellä tulee fuelcuttia vastaan ja silloin kyse on jumittavasta hukkaportin kellon magneettiventtiilistä (veikkaan että siellä on T5 mankkuvena silloin).
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin