Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Äsken koekäyttö, ei roiskimalla tule mistään, mutta kannenpulttien kohdilta näytti hitaasti valumalla tulevan ---> siimapyörälle kertyy--> roiskii rintapellille?? Hihna kutienkin kuivana pysynyt..
Pultit on kiinni, ei kolise ei tärise...Lämmöt ei ole kertaakaan noussut, AINA tihkunut vähän pahvin välistä öljyä, mutta ei sanottavasti..
Kysymys kuuluukin, uskallanko ajaa sillä pajalle n. 30 kilsaa öljykanisterin kera vai voiko tulla lisä vahinkoa???
Pultit on kiinni, ei kolise ei tärise...Lämmöt ei ole kertaakaan noussut, AINA tihkunut vähän pahvin välistä öljyä, mutta ei sanottavasti..
Kysymys kuuluukin, uskallanko ajaa sillä pajalle n. 30 kilsaa öljykanisterin kera vai voiko tulla lisä vahinkoa???
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Kannenpultit ovat yleensä venttiilikopan alla näkymättömissä. Mistä se siis vuotaakaan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Ilmneisesti hihnapyörän stefa TAI/JA öljypumpun o-rengas pettäny...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
... Saako hälyttimen sisätilatutkan pois päältä ? Joskus olis tarvetta.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Nopeat kysymykset
Saa painamalla nightpanel-painiketta. Tämäkin asia kerrotaan käyttöohjekirjassa.
Re: Nopeat kysymykset
Postasin edelliselle sivulle jo ihmeellisestä lambda lukemasta sidissä. Viimeksi ajoin autolla pitkän lenkin jonka jälkeen tyhjäkäynnillä lambda arvo oli 0-1000 välissä vaihteli. Ei kyllä käynyt -puolella ollenkaan. Ajossa pienellä kaasulla lukema vaihteli normaalisti 0:n molemmin puolin. Välillä + ja välillä -. Mielestäni kulutus kasvanut jonkin verran vian ilmettyä. Pitkällä lenkilläkin kukutus oli n.11(e85). Ei ollut kyllä normaalia.
Voiko lambda olla jälleen rikki. Ei ole kauhean vanha ja on aito bosch??
Veronpalautuksia odotellessa,sitten alustan kimppuun. Uusia puslia ja ilmeisesti kannattaa ostaa kokonaan uudet tukivarret skruvatista. Myös jouset ja iskarit ajattelin vaihtaa.
Ehdotuksia hinta/laatusuhteelta hyvistä iskari/jousi paketeista haluaisin yv:nä.
Voiko lambda olla jälleen rikki. Ei ole kauhean vanha ja on aito bosch??
Veronpalautuksia odotellessa,sitten alustan kimppuun. Uusia puslia ja ilmeisesti kannattaa ostaa kokonaan uudet tukivarret skruvatista. Myös jouset ja iskarit ajattelin vaihtaa.
Ehdotuksia hinta/laatusuhteelta hyvistä iskari/jousi paketeista haluaisin yv:nä.
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
Re: Nopeat kysymykset
Ilmamassaa vaihdettu?
Re: Nopeat kysymykset
Alkuperäinen imm. Mreg ja mair pysyvät hyvin lähellä toisiaan kokoajan.
Voisiko vika olla siinä??
Voisiko vika olla siinä??
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
Re: Nopeat kysymykset
Hoh hoijakkaa...nyt tulee taas tyhmiä kysymyksiä
b204 kone, käykö sylinterinkansi esim. samanmoisesta turbo koneesta tohon vapariin? onko ng900 ja og9-3 koneet samat??
Saab-tohtori kyllä epäili, että pahimmassa tapauksessa kansi haljennut, paisuntasäiliössä oli nesteen seassa öljyä...Voiko olla vain tiiviste paukahtanut????![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
b204 kone, käykö sylinterinkansi esim. samanmoisesta turbo koneesta tohon vapariin? onko ng900 ja og9-3 koneet samat??
Saab-tohtori kyllä epäili, että pahimmassa tapauksessa kansi haljennut, paisuntasäiliössä oli nesteen seassa öljyä...Voiko olla vain tiiviste paukahtanut????
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
http://webshop.saabparts.com/9009-3-199 ... 3/topplockRiikkaK kirjoitti:b204 kone, käykö sylinterinkansi esim. samanmoisesta turbo koneesta tohon vapariin? onko ng900 ja og9-3 koneet samat??
Re: Nopeat kysymykset
sori, siis saako noita uusina tohon hintaan??RiikkaK kirjoitti:Tack så mycket
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Siltä vaikuttaa.
Re: Nopeat kysymykset
Mut tohon tarvii venttiilit ja hilut, eikö?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Nyt on alkanut kylmäkäynnistyksen jälkeen käymään tosi huonosti rötköttämällä.
Erityisen huomattavasti sen jälkeen kun laitoin 98 bensaa tankkiin E85 tankillisen jälkeen.
Aijemmin en ainakaan kiinnittänyt huomiota että olis ollut mitään.
Mitäs lukemia sen lambdan pitäis näyttää käynnistyksen jälkeen?
Lamb näyttää startin jälkeen ensin 0 ja siitä menee johonkin -1000 tasolle ja siitä tippuu -300 - -400. Suht tasasessa ajossa tuntuu heittelevän 0 molemmin puolin satasia ja kymppejä.
Mitkä on ne alipaineletkut mitä kannattaa tarkistaa? Jonkun jo uusinkin kerran kun oli lakritsaa ja päällisin puolin on kateltu miltä näyttävät.
Tulpilla ajettu 8000km ja on oikeaa mallia. Puolet tuosta pitempää maantieajoa.
Bluetooth OBD palikalla ei löytynyt vikakoodeja.
edit: ja on siis ajettu bensatankillisia joka toinen viimeaikoina.
Kiva tälleen talven alla ku tulee näitä vikoja.
Onneks enimmät ajotarpeet sentään loppui.
Veronpalautuksille tulossa varmaan käyttöä.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
T7 vesan ohjelmalla
Erityisen huomattavasti sen jälkeen kun laitoin 98 bensaa tankkiin E85 tankillisen jälkeen.
Aijemmin en ainakaan kiinnittänyt huomiota että olis ollut mitään.
Mitäs lukemia sen lambdan pitäis näyttää käynnistyksen jälkeen?
Lamb näyttää startin jälkeen ensin 0 ja siitä menee johonkin -1000 tasolle ja siitä tippuu -300 - -400. Suht tasasessa ajossa tuntuu heittelevän 0 molemmin puolin satasia ja kymppejä.
Mitkä on ne alipaineletkut mitä kannattaa tarkistaa? Jonkun jo uusinkin kerran kun oli lakritsaa ja päällisin puolin on kateltu miltä näyttävät.
Tulpilla ajettu 8000km ja on oikeaa mallia. Puolet tuosta pitempää maantieajoa.
Bluetooth OBD palikalla ei löytynyt vikakoodeja.
edit: ja on siis ajettu bensatankillisia joka toinen viimeaikoina.
Kiva tälleen talven alla ku tulee näitä vikoja.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Veronpalautuksille tulossa varmaan käyttöä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
T7 vesan ohjelmalla
Viimeksi muokannut Timo_H, Su Marras 15, 2015 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(ENTINEN) 9-3 SE 2001 EcoBooze
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI