Puristuspaineiden mittaus
Re: Puristuspaineiden mittaus
Se on tässä tekeillä seuraavana.
Puoli vuotta toimi uusilla osilla OK, kunnes softa laitettiin auton omaan purkkiin. Oma purkki oli softattaessa mykkänä jossain vaiheessa ja siksi oli 9-5 purkki lainassa. Heti ekalla startilla ei kierrokset hypähtäneet kuten aiemmin, mutta luulin ominaisuudeksi, kun hieman koodattiin samalla. Kylmästartin jälkeen, kun pitää tasakaasulla jossain 1800 kierroksen korvilla, niin nyökähtää 100-200 kierrosta muutaman sekunnin välein. Lisäksi kierrosten kunnolla nostamisen jälkeen ne tippuvat välillä niin nopeasti kuin auto olisi sammunut eli käväisevät 600 hujakoilla ja täristää ennen kuin nousevat siihen 900 kiekkaan. Lisäkisi tuli adaptaatiojuttu eli näyttää viinaprossaksi hurjia lukuja pelkällä bensalla. Lambda, bypass, mankku, kasetti, takaiskuja, letkua ym. vaihdettu ja kansi kiristetty - ei vaikutusta.
Onko 15T Mitsu niin lelu ettei yli 280hp saa bensalla otettua?
Taidan kuitenkin seuraavana pyytää uuden pelkän bensasoftan toiseen purkkiin kokeeksi.
Tällä tulee nakuja aina motarilla ylämäkeen ajaessa vaikka olisi 120 vauhtia vitosella. Samoin isolla vaihteella kiihdytyksen jälkeen kaasua höllätessä ja melkein ainoastaan nelospyttyyn.
Puoli vuotta toimi uusilla osilla OK, kunnes softa laitettiin auton omaan purkkiin. Oma purkki oli softattaessa mykkänä jossain vaiheessa ja siksi oli 9-5 purkki lainassa. Heti ekalla startilla ei kierrokset hypähtäneet kuten aiemmin, mutta luulin ominaisuudeksi, kun hieman koodattiin samalla. Kylmästartin jälkeen, kun pitää tasakaasulla jossain 1800 kierroksen korvilla, niin nyökähtää 100-200 kierrosta muutaman sekunnin välein. Lisäksi kierrosten kunnolla nostamisen jälkeen ne tippuvat välillä niin nopeasti kuin auto olisi sammunut eli käväisevät 600 hujakoilla ja täristää ennen kuin nousevat siihen 900 kiekkaan. Lisäkisi tuli adaptaatiojuttu eli näyttää viinaprossaksi hurjia lukuja pelkällä bensalla. Lambda, bypass, mankku, kasetti, takaiskuja, letkua ym. vaihdettu ja kansi kiristetty - ei vaikutusta.
Onko 15T Mitsu niin lelu ettei yli 280hp saa bensalla otettua?
Taidan kuitenkin seuraavana pyytää uuden pelkän bensasoftan toiseen purkkiin kokeeksi.
Tällä tulee nakuja aina motarilla ylämäkeen ajaessa vaikka olisi 120 vauhtia vitosella. Samoin isolla vaihteella kiihdytyksen jälkeen kaasua höllätessä ja melkein ainoastaan nelospyttyyn.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Puristuspaineiden mittaus
No jos pistät sen toisen ecun takaisin, oireileeko edelleen? Ecu rikki?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Puristuspaineiden mittaus
No siinä on #5 pakopesä niin hyvä jos bensalla saa edes tuon verran niin on hyvin.. koska esimerkiksi pakopaineet ovat jo aika korkealla jo tuolla tasolla, ja ei 15T mitenkään kovin iso ahdin ole..Lilsu kirjoitti:Onko 15T Mitsu niin lelu ettei yli 280hp saa bensalla otettua?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Puristuspaineiden mittaus
Se toinen ecu oli vain lainassa, joten en usko, että on enää sama softa sisällä, harmi.
Ai on tuo 5" pakopesä sitten astmainen. Voihan jee. Mitä kustannustehokasta raati suosittelee. Muuttuuko downpipen asento, jos tunkee isompaa pesää vai pysyykö leveys samana ja ulkokehä vain kasvaa? Lojuuko kellään nurkissa asiaan auttajaa? Mitsu on ollut nyt reilun vuoden kiinni. Ei ole tosin pitkään aikaan päässyt ilottelemaan kunnolla vaivojen takia... Täyskaasulla herjaa jotain kuitenkin ja helikopteri vilkkuu.
Ai on tuo 5" pakopesä sitten astmainen. Voihan jee. Mitä kustannustehokasta raati suosittelee. Muuttuuko downpipen asento, jos tunkee isompaa pesää vai pysyykö leveys samana ja ulkokehä vain kasvaa? Lojuuko kellään nurkissa asiaan auttajaa? Mitsu on ollut nyt reilun vuoden kiinni. Ei ole tosin pitkään aikaan päässyt ilottelemaan kunnolla vaivojen takia... Täyskaasulla herjaa jotain kuitenkin ja helikopteri vilkkuu.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Puristuspaineiden mittaus
Tänään tuli kotimatkalla moottoritiekiihdytyksessä nykäyksen kera Fcod 1281. Vikavalo ei vilkkunut. Ei tunnu löytyvän sellaista koodia. Hexamuuntimella arvoksi tuli 501. Mystinen masiina.
Arvauksia.
Arvauksia.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Puristuspaineiden mittaus
P0501 on nopeussignaalin epäuskottavuus, saattaa hyvinkin aiheuttaa käyntihäiriöt hidastaessa risteykseen yms.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Puristuspaineiden mittaus
P0501 Vehicle Speed Sensor Range/Performance error
Eli moottorinohjauksen saamassa nopeustiedossa olisi ollut vikaa?
Eli moottorinohjauksen saamassa nopeustiedossa olisi ollut vikaa?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Puristuspaineiden mittaus
Jos autossa ei ole TCS:ää, niin OG9-3 nopeussignaali tulee suoraan ABS-yksiköltä Trionicille "raakana" pyörintänopeussignaalina. Biopower-softat odottaa nopeussignaalin tulevan CAN-väylästä valmiiksi pureskeltuna, mutta sopivilla muutoksilla nekin saa kuuntelemaan tuota vanhanmallista signaalia. Vikakoodi on kuitenkin P0502 ja tulee samantien jos kyse olisi siitä että softa ei ole nopeussignaalin kanssa yhteensopiva. Vika johtosarjassa tai jommassakummassa ohjausyksikössä (ABS tai Trionic) lienee todennäköisintä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Puristuspaineiden mittaus
OK. Aina välillä heittää kolmio+ABS+plimplom, joten samaan syssyyn sitten menee. Uusi kehä on ostettuna, mutta auttaneekohan tuo.
RE85-luku myös nollaantui samassa. Oli 65, kun 98E:llä ajelen. Liittyykö se mitenkään ABS-sekoiluun?
RE85-luku myös nollaantui samassa. Oli 65, kun 98E:llä ajelen. Liittyykö se mitenkään ABS-sekoiluun?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex