Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Sulake 28 riittää jos otat sen irti heti kun olet sammuttanut virrat autosta. 5 sekuntia ja takas paikalleen riitää.
Nugge on niin perusteellinen kaikissa hommissa etä työt tehdään kolmeen kertaan
Nugge on niin perusteellinen kaikissa hommissa etä työt tehdään kolmeen kertaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Terve, kiitos vinkistä Vesalle, koetin mutta ei lähde cel valo pois. Joko vika on edelleen läsnä tai sitte ei sulakekikkailulla onnistu jostainsyystä.
Teinhän nyt varmasti Vesa oikein?
Eli: virta päälle, heti pois, sulake irti 5sekunniksi, paikalleen ja virta päälle?
Olisiko kellään tässä lähellä nyt sitten tota tech2 laitetta jolla nyt viimein sais noo vikakoodit luettua?
Teinhän nyt varmasti Vesa oikein?
Eli: virta päälle, heti pois, sulake irti 5sekunniksi, paikalleen ja virta päälle?
Olisiko kellään tässä lähellä nyt sitten tota tech2 laitetta jolla nyt viimein sais noo vikakoodit luettua?
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Mikset ota vain akunkenkää irti hetkeksi niin ainakin nollaantuu..
Ja läppäkoteli ei varmasti ole limpussa?
Ja läppäkoteli ei varmasti ole limpussa?
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Onko kaasuläppä vapautettu nilkutusmoodista?
Tuossa jonkinlainen video vapauttamisesta:
[url][/https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk#t=135url]
Mun käsitykseni mukaan "limp home" lukitsee kaasuläpän kaasuvaijerin liikutettavaksi, eikä vapautus tapahdu muuten kuin käsin vapauttamalla läppärungon koneistosta. Normaalisti kaasuvaijeri ei liikuta kaasuläppää. (Viisaammat korjatkoot, jos asia ei ole näin.)
Tuossa jonkinlainen video vapauttamisesta:
[url][/https://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk#t=135url]
Mun käsitykseni mukaan "limp home" lukitsee kaasuläpän kaasuvaijerin liikutettavaksi, eikä vapautus tapahdu muuten kuin käsin vapauttamalla läppärungon koneistosta. Normaalisti kaasuvaijeri ei liikuta kaasuläppää. (Viisaammat korjatkoot, jos asia ei ole näin.)
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Kyllä Limbhome tila on juuri niinkuin sen äsken sanoit.
Mutta olen todella palauttanut sen pois tosta tilasta naksauttamalla muovisen hammasrattaan takas solenoidin haarukkaan. Tuon pystyy muuten vielä varmistamaan katsomalla että kun liikutat sitä kaasuvaijerin vipua käsin, niin jos kotelo on normitilassa, niin läppä ei liiku mukana, kun liikutat vaijerivipua käsin.
Mutta oon kokeillu kyllä nollata akkukaapelilla irroittamalla miinuskaapelin.
Nyt alkaa huolestuttaa että onkohan tässä nyt jotain pahempaa vikaa jossain, niin muuten tosiaan toi varoituskolmiovalo on palannut kokoajan yhdessä cel valon kanssa
Mutta olen todella palauttanut sen pois tosta tilasta naksauttamalla muovisen hammasrattaan takas solenoidin haarukkaan. Tuon pystyy muuten vielä varmistamaan katsomalla että kun liikutat sitä kaasuvaijerin vipua käsin, niin jos kotelo on normitilassa, niin läppä ei liiku mukana, kun liikutat vaijerivipua käsin.
Mutta oon kokeillu kyllä nollata akkukaapelilla irroittamalla miinuskaapelin.
Nyt alkaa huolestuttaa että onkohan tässä nyt jotain pahempaa vikaa jossain, niin muuten tosiaan toi varoituskolmiovalo on palannut kokoajan yhdessä cel valon kanssa
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Itsellä ainakin pelkkä moottorivikavalo syttyi limpussa ja ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä. Taitaa olla joku muu viga päällänsä sielä sulla.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Joo, niinpä tietenki, mikäköhän se mahtas olla????
Sen kokeilin että siis auto ei käynnisty ja jos pariksi sekunniksi käynnistyy niin sammuu heti.
Jos startatessa painaa samalla hieman kaasua, pysyy koht tasaisella korotetulla joutokäynnillä
Tämä siis viittaa yksinomaan tohon kaaasuläppäkoteloon,mutta MIHINKÖHÄN MUUHUN toi kolmio sitten viittaa
Sen kokeilin että siis auto ei käynnisty ja jos pariksi sekunniksi käynnistyy niin sammuu heti.
Jos startatessa painaa samalla hieman kaasua, pysyy koht tasaisella korotetulla joutokäynnillä
Tämä siis viittaa yksinomaan tohon kaaasuläppäkoteloon,mutta MIHINKÖHÄN MUUHUN toi kolmio sitten viittaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Jos se lyö ittensä heti takas limppuun niin se kaasuläppä on oikosulus, ei muuta ku kotelo auki ja sitä rataa...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Tota joo.. justhan selitin että irroitin kaasuläppäkotelon, eristin uudelleen johdot, joten ei pitäis olla enää oikosulus, voihan tietenkin olla.
En kyllä käsitä mikä muu vika tossa koneessa vois sitten olla kun ajoij sillä 100km matkan ilman minkäänlaista oirehdintaa ja yhtäkkiä vika on päällä kun seuraavan päivän aamuna yrittää lähteä liikkeelle
En kyllä käsitä mikä muu vika tossa koneessa vois sitten olla kun ajoij sillä 100km matkan ilman minkäänlaista oirehdintaa ja yhtäkkiä vika on päällä kun seuraavan päivän aamuna yrittää lähteä liikkeelle
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Ah jaa, mut voiha siinä kaasuläpäs tietenki olla muutaki vikaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Leskeltuani ulkomaisia foorumeita tuli mieleen sellanen juttu, että entä jos vika onkin KAASUPOLKIMEN ja kaasuläppäkotelon välillä, ts kotelossa piuhat ok, mutta virtaliitin tai potentiometri polkimessa paskana?
Tällöin täytys irroittaa kaasupoljin ja virtapiuha kotelolle saakka ja tarkistaa piuha koko matkalta, sekä putsata liitin polkimen päästä.
Tässä vaan tuolla saabtech foorumilla oli puhetta että polkimen potentiometriä ei voi vaihtaa yksinään uuteen, vaan on ostettava uusi potentiometri polkimelle, uusi kaasuläppäkotelo ja uusi ETS eli electronic throttle control system (Kaasuläppää kontrolloiva tietokone) joka pitäisi sijaita kuskin penkin alla Näitä ei siis voi vaihtaa UUTEEN yksi kerrallaan, tai jos ostaa on siis kalibroitava/ohjelmoitava techillä(?) virrat niin että toimii yks yhteen. Hienoa.
Onko kukaan kokeillu irroittaa kaasupoljinta, ei luulis olevan mahoton homma
Tällöin täytys irroittaa kaasupoljin ja virtapiuha kotelolle saakka ja tarkistaa piuha koko matkalta, sekä putsata liitin polkimen päästä.
Tässä vaan tuolla saabtech foorumilla oli puhetta että polkimen potentiometriä ei voi vaihtaa yksinään uuteen, vaan on ostettava uusi potentiometri polkimelle, uusi kaasuläppäkotelo ja uusi ETS eli electronic throttle control system (Kaasuläppää kontrolloiva tietokone) joka pitäisi sijaita kuskin penkin alla Näitä ei siis voi vaihtaa UUTEEN yksi kerrallaan, tai jos ostaa on siis kalibroitava/ohjelmoitava techillä(?) virrat niin että toimii yks yhteen. Hienoa.
Onko kukaan kokeillu irroittaa kaasupoljinta, ei luulis olevan mahoton homma
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Ei kai siellä polkimen luona mitään potikkaa ole, mä väitän että se kaasun asentoa tunnistava potikka on siinä läppäkotelossa. Uudemmissa (NG9-3) on sitten anturointi polkimelta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Ok, hyvä jos polkimessa ei ole tämän vmallin autoissa mitään omaa potentiometriä, ompahan 1 muuttuja vähemmän.
Taitaa olla nyt niin että tarviin oikeaasti sen tech 2 lukijan, parempi hankkia oma, sitä tarvitaan kuitenkin tän auton kanssa vielä mistäs sellanen kannattas tilata, eli mistä tilasitte niin että tuli ajallaan perille?
Taitaa olla nyt niin että tarviin oikeaasti sen tech 2 lukijan, parempi hankkia oma, sitä tarvitaan kuitenkin tän auton kanssa vielä mistäs sellanen kannattas tilata, eli mistä tilasitte niin että tuli ajallaan perille?
Re: Saab 93 2001 LIMB HOME MODE
Kaasu :twisted läppäkotelo episodi jatkuu
EI tämä voi olla totta:
Kuten viimeksi selitin jo yli 1kk sitte, irroitin vanhan kaasuläppäkotelon ja purin osiin. Eristin kaikki sähköjohdot plastidip eristeellä ja putsasin kaikki kontaktipinnat elektroniikan puhdistussprayllä.
Kotelo muuten toimi 1 kokonaisen päivän. kunnes taas seuraavana aamuna heitti limppuun, että se siitä korjauksesta, vaikka hyvältä näytti.
No, tilasin uuden britanniasta, ecutesting nimisestä firmasta. Asiallinen palvelu ja uusi kotelo tuli nopeasti perille. Ei kun kiinni ja käynnistämään.
No, käynnistyy normisti, mutta sammuu melkein heti, jos ei samaan aikaan pidä kaasua pikkasen painettuna. Ei oo limpussa. No sitte kun starttaat ja pidät päällä kevyesti kaasua painamalla tasaisesti, ni sitte ku moottori lämpenee, niin kierroksen kohoaa itsekseen tonne 1500 ja 2000 välille . Sitte pysyy päällä ilman kaasun painamista, mutta siis tasaisesti kohonneella tyhjäkäynnillä.
MIKÄ TÄSSÄ ON VIKANA?
Voiko uusikin läppäkotelo olla rikki?
Ei oo kiinni kaasuvaijerista, kokeilin löysää ja kiristää, kiristys lisää kiekkaa, löysääminen ei vaikuta Sitte kun kone käy tuolla tasaisella korotetulla tyhjäkäynnillä, niin jos painat hieman kaasua ja yritän pakittaa parkkipaikalta, auto sammuu siihen
ONKO se nyt niin että tää uus läppäkotelo on jotenkin kalibroitava tech 2 ennenkun toimii
EI tämä voi olla totta:
Kuten viimeksi selitin jo yli 1kk sitte, irroitin vanhan kaasuläppäkotelon ja purin osiin. Eristin kaikki sähköjohdot plastidip eristeellä ja putsasin kaikki kontaktipinnat elektroniikan puhdistussprayllä.
Kotelo muuten toimi 1 kokonaisen päivän. kunnes taas seuraavana aamuna heitti limppuun, että se siitä korjauksesta, vaikka hyvältä näytti.
No, tilasin uuden britanniasta, ecutesting nimisestä firmasta. Asiallinen palvelu ja uusi kotelo tuli nopeasti perille. Ei kun kiinni ja käynnistämään.
No, käynnistyy normisti, mutta sammuu melkein heti, jos ei samaan aikaan pidä kaasua pikkasen painettuna. Ei oo limpussa. No sitte kun starttaat ja pidät päällä kevyesti kaasua painamalla tasaisesti, ni sitte ku moottori lämpenee, niin kierroksen kohoaa itsekseen tonne 1500 ja 2000 välille . Sitte pysyy päällä ilman kaasun painamista, mutta siis tasaisesti kohonneella tyhjäkäynnillä.
MIKÄ TÄSSÄ ON VIKANA?
Voiko uusikin läppäkotelo olla rikki?
Ei oo kiinni kaasuvaijerista, kokeilin löysää ja kiristää, kiristys lisää kiekkaa, löysääminen ei vaikuta Sitte kun kone käy tuolla tasaisella korotetulla tyhjäkäynnillä, niin jos painat hieman kaasua ja yritän pakittaa parkkipaikalta, auto sammuu siihen
ONKO se nyt niin että tää uus läppäkotelo on jotenkin kalibroitava tech 2 ennenkun toimii