Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Joo elikkäs on vaivannut 9-3 2001 kopassa se että ku ajat esim junaraiteitten yli, niin pompuissa rohisee ja kahisee ihankuin olis jousissa joku vika. on käytetty valtuutetussa huollossa ja ukot sanoo että ei vikaa. jousien kumikupit alla? vetoakselit viimesillään? joku löyhällä?
Sit samaan autoon liittyen. Kiihdyttäessä suhina on kova mutta ei kiihdy mihinkään kierrokset 4k ja ei tapahdu mitään. onko se bcv mennyt tai onko joku letku löyhällä? katoin kaikki ahtoletkut yms ja olivat ok. onko turbon imuletkussa mahdollisuutta että on löyhällä tai muuta?
Selitin sekavasti, toivittavasti uppoo
Sit samaan autoon liittyen. Kiihdyttäessä suhina on kova mutta ei kiihdy mihinkään kierrokset 4k ja ei tapahdu mitään. onko se bcv mennyt tai onko joku letku löyhällä? katoin kaikki ahtoletkut yms ja olivat ok. onko turbon imuletkussa mahdollisuutta että on löyhällä tai muuta?
Selitin sekavasti, toivittavasti uppoo
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Suhinan kiihdyttäessä varmaan aiheuttaa jokin löysällä tai hajalla oleva letku. Oli samaa ongelmaa itsellä niin paineistamalla ahtoputkiston saa kyllä helposti selville jos on vuotoja.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Kerro miten kyseinen homma toimii? jos meinas "paineistaa"
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Tein ite silleen et otin putken pätkän joka sopii ahtoputkistoon, hitsasin toisen pään umpeen ja siihen reikä ja hitsailin mutterin johon pyörittelin sitten ilmaventtiilin. Sitten vaan toi viritys kiinni ahtoputkistoon, laitoin itte siihen dumpin ja ic väliin kumiletkuun. Sinne työntää ilmaa kompuralla niin rupee sit suhina kuulumaan jos jostain vuotaa. Jos laittaa dumpin ja ic väliin niin ei sit huomaa sitä jos onkin vuoto ennen sitä, eli jossain ic:ssä esim.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Voiskos ääntä kuvailla myös narinaks?
Alatukivarren korinpuoleiset puslat näissä ääntelee, varsinkin kylmänä.
Painestushommissa myös vähän isompi fillarin kumi toimii. Toinen pää solmuun ja toisen venyttää putken päälle. Tulppana sit jääkiekko, muovimuki yms. Aika rauhassa sitä painetta sitten ettei tuu uusii vuotoja...
Alatukivarren korinpuoleiset puslat näissä ääntelee, varsinkin kylmänä.
Painestushommissa myös vähän isompi fillarin kumi toimii. Toinen pää solmuun ja toisen venyttää putken päälle. Tulppana sit jääkiekko, muovimuki yms. Aika rauhassa sitä painetta sitten ettei tuu uusii vuotoja...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
No kun lähtee just kiihdyttelemään vissiin kylmänä nii kait se on ns narinaa, Taidan tehdä eka manuaalisesti imuputkien tarkastelut kun kuulostaa moiselle mylläämiselle, mutta jos ei selviä niin sitten koitan paineistaa
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Kerros nyt tarkemmin näitä lyhennyksiä että mikä ic?saabi90 kirjoitti:Tein ite silleen et otin putken pätkän joka sopii ahtoputkistoon, hitsasin toisen pään umpeen ja siihen reikä ja hitsailin mutterin johon pyörittelin sitten ilmaventtiilin. Sitten vaan toi viritys kiinni ahtoputkistoon, laitoin itte siihen dumpin ja ic väliin kumiletkuun. Sinne työntää ilmaa kompuralla niin rupee sit suhina kuulumaan jos jostain vuotaa. Jos laittaa dumpin ja ic väliin niin ei sit huomaa sitä jos onkin vuoto ennen sitä, eli jossain ic:ssä esim.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
IC = Intercooler eli välijäähdytin, jonka tehtävänä on laskea ahtimen kuumentaman tuloilman lämpötilaa välijäähdyttimen läpi virtaavan ulkoilman avulla.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Juu kyllä tiiän toki mitä äähy tekee mutta umitti siinä ic:n kohdalla :_Dkarihai kirjoitti:IC = Intercooler eli välijäähdytin, jonka tehtävänä on laskea ahtimen kuumentaman tuloilman lämpötilaa välijäähdyttimen läpi virtaavan ulkoilman avulla.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Ja kannattaa kattoo muuten siitä kaasuläpältä tyhjäkäyntimoottorille lähtevä letku, mulla on siitä jostain syystä mennyt kaksi kertaa rikki klemmarin vierestä, en tiiä onko vaan mun autossa vaan onko muillakin samaa ongelmaa.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Kuvailetko millane letku ois kyseessä ni en väärää letkua retkuusaabi90 kirjoitti:Ja kannattaa kattoo muuten siitä kaasuläpältä tyhjäkäyntimoottorille lähtevä letku, mulla on siitä jostain syystä mennyt kaksi kertaa rikki klemmarin vierestä, en tiiä onko vaan mun autossa vaan onko muillakin samaa ongelmaa.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Itellä kans suhis saabbi aivan saatanasti ja mihinkään ei vetäny. takapönttö oli tukossa, pönttö irti ja meno jatkui.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Suhina ilmeisesti johtui löysällä olevista imuletkuista ja ahtoletkuista. Kireelle* ja Baanalle. Öljynvaihdon yhteydessä, käytettiin ja tarkasteltiin öljyn määrää. Starttauksen yhteydessä vauhtimittari pomppasi kun startti pyöritti moottoria, onko perustietoja?kosloff kirjoitti:Itellä kans suhis saabbi aivan saatanasti ja mihinkään ei vetäny. takapönttö oli tukossa, pönttö irti ja meno jatkui.
Viimeksi muokannut Viripää, Ma Joulu 28, 2015 04:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.
Ja tuota tyhjäkäynti palikkaa ei ollut omassa.Viripää kirjoitti:Kuvailetko millane letku ois kyseessä ni en väärää letkua retkuusaabi90 kirjoitti:Ja kannattaa kattoo muuten siitä kaasuläpältä tyhjäkäyntimoottorille lähtevä letku, mulla on siitä jostain syystä mennyt kaksi kertaa rikki klemmarin vierestä, en tiiä onko vaan mun autossa vaan onko muillakin samaa ongelmaa.