Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Meikällä puolestaan on lämmönsäätö jumissa. Samanlaisia tankoja ja samaa kautta käsiksi vai miten?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Nopeat kysymykset
Onkohan mitään tehtävissä kun autoni sigun ng 900 syö öljyä suht paljon. Autolla ajettu n. 320tkm. Ei vuoda öljyä.
Koneremonttia en toki ala tekemään mutta ajattelin kysäistä onko jotain todennäköistä syytä miksi ysisatku syö öljyä muutakun että männät on väljät. 10tkm öljyn vaihtovälillä olen nyt joutunut lisäämään öljyä koneeseen kolmisen kertaa ja vielä on 3-4tkm öljynvaihtoon..
Koneremonttia en toki ala tekemään mutta ajattelin kysäistä onko jotain todennäköistä syytä miksi ysisatku syö öljyä muutakun että männät on väljät. 10tkm öljyn vaihtovälillä olen nyt joutunut lisäämään öljyä koneeseen kolmisen kertaa ja vielä on 3-4tkm öljynvaihtoon..
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Re: Nopeat kysymykset
Todennäköisemmin venttiilivarsien kumit kuitenkin. T5 männät ei kovin herkästi ala ohipuhaltamaan, ellei sitten todella likaisilla öljyillä ole vuosikausia ajeltu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nopeat kysymykset
Ja pakkasten tullessa taas ilmenee. Onko ohjelmassa vikaa, vai kenties muualla vikaa, kun Steg 1-ohjelmalla varustettu 9-3 tekee seuraavaa:
Kun etanolia on tankissa vähänkin, käynnistyminen vaikeutuu kylmällä huomattavasti. Kun lähtee käyntiin, käy hakaten muutaman kymmenen sekuntia, kuin kävisi kolmella tai ehkä jopa kahdella. Tänään ei nollakelillä edes halunnut käynnistyä, vaikka lupasikin pariin otteeseen, 5 minuuttia roikassa auttoi riittävästi, tämä etanoliarvon ollessa ~400, tosin sahata sai tuossakin.
Bensapumppu ja tulpat on vaihdettu kesällä joten ovat tuollaiset 10tkm vanhat, immulla on ajettu 3tkm ja kampuran anturikin on uusi. Viime talvena oli samoja oireita mutta taisinpa ajella kylmät kelit bensalla.
Vinkkejä otetaan vastaan.
Kun etanolia on tankissa vähänkin, käynnistyminen vaikeutuu kylmällä huomattavasti. Kun lähtee käyntiin, käy hakaten muutaman kymmenen sekuntia, kuin kävisi kolmella tai ehkä jopa kahdella. Tänään ei nollakelillä edes halunnut käynnistyä, vaikka lupasikin pariin otteeseen, 5 minuuttia roikassa auttoi riittävästi, tämä etanoliarvon ollessa ~400, tosin sahata sai tuossakin.
Bensapumppu ja tulpat on vaihdettu kesällä joten ovat tuollaiset 10tkm vanhat, immulla on ajettu 3tkm ja kampuran anturikin on uusi. Viime talvena oli samoja oireita mutta taisinpa ajella kylmät kelit bensalla.
Vinkkejä otetaan vastaan.
Re: Nopeat kysymykset
Ilmeneekö starttiongelma tankkauksen jälkeen toisella startilla eli kun on adaptoitunut uuteen polttoaineeseen? Vai onko ongelma joka startilla, kun on kylmempi keli?
Kuulostaa siltä, että starttaa sikarikkaalla eikä tahdo oikein palaa, ennen kuin Lambda alkaa jonkun ajan päästä säätämään seosta sopivammaksi.
Omassa kolkissa on flexisofta ja tankkauksen jälkeen adaptaatio kestää välillä kymmeniä kilsoja. Jos pysäyttää auton ja adaptaatio näyttää vaikka 60% viinaa ja tankissa on pelkkää 98E:tä, niin seuraava startti on juuri kuvailemasi. Bensaa lentää putkesta raakana ja käy 2-3 pytyllä Lambdan korjaukseen asti. Bosch-Lambda, DI-kasetti, tulpat, bypass, mankuvena ja takaiskut ja letkut vaihdettu-> ei muutosta. En ole vaivaan saanut oikein kunnon vastauksia. Ihmetellään.
Imuilman lämpötila-anturi?
Kuulostaa siltä, että starttaa sikarikkaalla eikä tahdo oikein palaa, ennen kuin Lambda alkaa jonkun ajan päästä säätämään seosta sopivammaksi.
Omassa kolkissa on flexisofta ja tankkauksen jälkeen adaptaatio kestää välillä kymmeniä kilsoja. Jos pysäyttää auton ja adaptaatio näyttää vaikka 60% viinaa ja tankissa on pelkkää 98E:tä, niin seuraava startti on juuri kuvailemasi. Bensaa lentää putkesta raakana ja käy 2-3 pytyllä Lambdan korjaukseen asti. Bosch-Lambda, DI-kasetti, tulpat, bypass, mankuvena ja takaiskut ja letkut vaihdettu-> ei muutosta. En ole vaivaan saanut oikein kunnon vastauksia. Ihmetellään.
Imuilman lämpötila-anturi?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nopeat kysymykset
Eikö tästä ollut joku aika sitten jotain juttua jcarlsonin toimesta, että jollain softaversioilla tekee tuota? Tai jokin parametri softassa "aiheuttaa" tuon? En muista, oliko tällä puolella vai OG 9-5 puolella, mutta jotenkin tuommoinen muistikuva jäi.
Se, että onko kyse samasta ongelmasta, ei ole yhtään varmaaa; pelkän muistikuvan varassa kun olen .
Se, että onko kyse samasta ongelmasta, ei ole yhtään varmaaa; pelkän muistikuvan varassa kun olen .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nopeat kysymykset
Miksi saabin tekniikka ei kestä? Kannentiiviste menee ja jakoketju. Tuskin muilla merkeillä niin usein? Sitten vielä sytytyskasettikin. Aikaa on ollut vuosikymmen näitä parantaa mutta ei?
Ei tarkoitus trollata. Yhtä kävin taas katsomassa mistä pahvi sökö. Ei huvita pahvinlaitot heti.
Ei tarkoitus trollata. Yhtä kävin taas katsomassa mistä pahvi sökö. Ei huvita pahvinlaitot heti.
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Re: Nopeat kysymykset
Aloitetaan helpommasta: Imuilman lämpöjä aloin kyttäämään, kun sitä osasin epäillä, vasta lämpöisellä moottorilla tosin. Ulkoilman ollessa nollaa, tAir näyttää 12-15 astetta. Kai tässä voisi jotakin olla?Lilsu kirjoitti:Ilmeneekö starttiongelma tankkauksen jälkeen toisella startilla eli kun on adaptoitunut uuteen polttoaineeseen? Vai onko ongelma joka startilla, kun on kylmempi keli?
Kuulostaa siltä, että starttaa sikarikkaalla eikä tahdo oikein palaa, ennen kuin Lambda alkaa jonkun ajan päästä säätämään seosta sopivammaksi.
Omassa kolkissa on flexisofta ja tankkauksen jälkeen adaptaatio kestää välillä kymmeniä kilsoja. Jos pysäyttää auton ja adaptaatio näyttää vaikka 60% viinaa ja tankissa on pelkkää 98E:tä, niin seuraava startti on juuri kuvailemasi. Bensaa lentää putkesta raakana ja käy 2-3 pytyllä Lambdan korjaukseen asti. Bosch-Lambda, DI-kasetti, tulpat, bypass, mankuvena ja takaiskut ja letkut vaihdettu-> ei muutosta. En ole vaivaan saanut oikein kunnon vastauksia. Ihmetellään.
Imuilman lämpötila-anturi?
E85-arvoa olen seurannut, ja kyllä se järkeviä lukemia on antanut. Tarkoituksella olen tankkaamisen jälkeen ajanut vähintään venytetyt siivut - tuossa edelliskerrassa oli takana vain 200km ajoa... Eli vika ei ole siinä.
Alkaa kiinnostaa kovasti tämä. Pitäisikö käydä vaihtamassa softa?9000 automaatilla kirjoitti:Eikö tästä ollut joku aika sitten jotain juttua jcarlsonin toimesta, että jollain softaversioilla tekee tuota? Tai jokin parametri softassa "aiheuttaa" tuon? En muista, oliko tällä puolella vai OG 9-5 puolella, mutta jotenkin tuommoinen muistikuva jäi.
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Nopeat kysymykset
Virtakatkos jossain (liitin, johto hiertynyt, virtavuoto)Romelimoo kirjoitti:Moi, mitä luulette mikä hajottaa NG 900S etupolttimoita kuukauden välein? Kokeiltu normihalogeenia (osram 6,9€) ja philipsin 4500K +150 extra kirkas jne mutta valot napsahtelevat noin kuukaudessa pimeäksi. Joskus poltin palaa käynnistäessä, välillä taas kesken ajon vilkahtaa ja sid ilmoittaa valon palaneen. Jännitteet mitattu molemmille lampuille ok, eikä ajossakaan jännite heittele..
Polttimot asennettu hansikkain ja viellä puhdistettu ennen käyttöä joten ei voi olla siinäkään.
Tulee kalliiksi ostella polttimoita kuukauden välein, philipsejä saannut takuuseen onneksi.
Valorele (hae foorumilta)
Kosteutta
Lämpöä
Polttimon kiinnitys - tärisee
Noiden extra-polttimoiden kestoja on moitittu.
Kokeile käynnistää vain parkit päällä?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Nopeat kysymykset
Laitoin viimeksi bensaa tankkiin niin, että E85 näyttääpi 150, ja lähti kuin palmun alta näin kolmen asteen pakkasessa.Lilsu kirjoitti:Ilmeneekö starttiongelma tankkauksen jälkeen toisella startilla eli kun on adaptoitunut uuteen polttoaineeseen? Vai onko ongelma joka startilla, kun on kylmempi keli?
Kuulostaa siltä, että starttaa sikarikkaalla eikä tahdo oikein palaa, ennen kuin Lambda alkaa jonkun ajan päästä säätämään seosta sopivammaksi.
Jotenkin jopa tuntuisi, että ongelma olisi sikalaihalla starttaus, mutta mistä minäkään näitä tietäisin.
Re: Nopeat kysymykset
Mitä kautta pääsee vaihtaan pissapojan takaiskun numero 22 (säiliön vieres)
http://1drv.ms/1QEaDo8
Konepellille vaihdoin jo molemmat(tosin ei orkkiksia) mutta hantin puolel ei vieläkään suihki, parii käytettyy oon kans sinne jo testannu.
T-kappaleen nro 21 haara on varmaan lampuille?
-99 kolkist siis kyse.
http://1drv.ms/1QEaDo8
Konepellille vaihdoin jo molemmat(tosin ei orkkiksia) mutta hantin puolel ei vieläkään suihki, parii käytettyy oon kans sinne jo testannu.
T-kappaleen nro 21 haara on varmaan lampuille?
-99 kolkist siis kyse.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Jäähdytinjärjestelmän kokonaistilavuus ja minkä väristä? Ja paljos menee ohjaustehostimen litkuja ja mitä suosittelette kyseiseksi nesteeksi??
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Saabium196 kirjoitti:Virtakatkos jossain (liitin, johto hiertynyt, virtavuoto)Romelimoo kirjoitti:Moi, mitä luulette mikä hajottaa NG 900S etupolttimoita kuukauden välein? Kokeiltu normihalogeenia (osram 6,9€) ja philipsin 4500K +150 extra kirkas jne mutta valot napsahtelevat noin kuukaudessa pimeäksi. Joskus poltin palaa käynnistäessä, välillä taas kesken ajon vilkahtaa ja sid ilmoittaa valon palaneen. Jännitteet mitattu molemmille lampuille ok, eikä ajossakaan jännite heittele..
Polttimot asennettu hansikkain ja viellä puhdistettu ennen käyttöä joten ei voi olla siinäkään.
Tulee kalliiksi ostella polttimoita kuukauden välein, philipsejä saannut takuuseen onneksi.
Valorele (hae foorumilta)
Kosteutta
Lämpöä
Polttimon kiinnitys - tärisee
Noiden extra-polttimoiden kestoja on moitittu.
Kokeile käynnistää vain parkit päällä?
Virtakatkoksen paikkaa etsitty mutta ei ainakaan konehuoneessa ole, rele uusittu ei vaikutusta,
valot ei ainakaan lämpene tavallista enempää ja kosteudesta en tiedä kun yöt lämpöisessä tallissa.
Ei tunnu tärinää eikä väljystä ja ei auta vaikka miten käynnistää kun napsahtelee ajossakin
Kesäauto/harraste NG900S 2.0T 1996
Käyttis/talviauto NG9-3 1.9TTID Aero 2008
TECH2 Haminassa, vikakoodit osaan lukea mutta niiden ymmärrys jää vastapuolelle 😆
0445533079
Käyttis/talviauto NG9-3 1.9TTID Aero 2008
TECH2 Haminassa, vikakoodit osaan lukea mutta niiden ymmärrys jää vastapuolelle 😆
0445533079
Re: Nopeat kysymykset
Biopowerilla bensalla ajettaessa 98 vai 95e10 tankkiin? Mielipiteitä?
Re: Nopeat kysymykset
aivan sama. makuasiaramba kirjoitti:Biopowerilla bensalla ajettaessa 98 vai 95e10 tankkiin? Mielipiteitä?
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85