Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

Joo elikkäs on vaivannut 9-3 2001 kopassa se että ku ajat esim junaraiteitten yli, niin pompuissa rohisee ja kahisee ihankuin olis jousissa joku vika. on käytetty valtuutetussa huollossa ja ukot sanoo että ei vikaa. jousien kumikupit alla? vetoakselit viimesillään? joku löyhällä?


Sit samaan autoon liittyen. Kiihdyttäessä suhina on kova mutta ei kiihdy mihinkään kierrokset 4k ja ei tapahdu mitään. onko se bcv mennyt tai onko joku letku löyhällä? katoin kaikki ahtoletkut yms ja olivat ok. onko turbon imuletkussa mahdollisuutta että on löyhällä tai muuta?

Selitin sekavasti, toivittavasti uppoo :roll:
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Suhinan kiihdyttäessä varmaan aiheuttaa jokin löysällä tai hajalla oleva letku. Oli samaa ongelmaa itsellä niin paineistamalla ahtoputkiston saa kyllä helposti selville jos on vuotoja.
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

Kerro miten kyseinen homma toimii? jos meinas "paineistaa"
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Tein ite silleen et otin putken pätkän joka sopii ahtoputkistoon, hitsasin toisen pään umpeen ja siihen reikä ja hitsailin mutterin johon pyörittelin sitten ilmaventtiilin. Sitten vaan toi viritys kiinni ahtoputkistoon, laitoin itte siihen dumpin ja ic väliin kumiletkuun. Sinne työntää ilmaa kompuralla niin rupee sit suhina kuulumaan jos jostain vuotaa. Jos laittaa dumpin ja ic väliin niin ei sit huomaa sitä jos onkin vuoto ennen sitä, eli jossain ic:ssä esim.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Voiskos ääntä kuvailla myös narinaks?
Alatukivarren korinpuoleiset puslat näissä ääntelee, varsinkin kylmänä.

Painestushommissa myös vähän isompi fillarin kumi toimii. Toinen pää solmuun ja toisen venyttää putken päälle. Tulppana sit jääkiekko, muovimuki yms. Aika rauhassa sitä painetta sitten ettei tuu uusii vuotoja...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

No kun lähtee just kiihdyttelemään vissiin kylmänä nii kait se on ns narinaa, Taidan tehdä eka manuaalisesti imuputkien tarkastelut kun kuulostaa moiselle mylläämiselle, mutta jos ei selviä niin sitten koitan paineistaa
:mrgreen:
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

saabi90 kirjoitti:Tein ite silleen et otin putken pätkän joka sopii ahtoputkistoon, hitsasin toisen pään umpeen ja siihen reikä ja hitsailin mutterin johon pyörittelin sitten ilmaventtiilin. Sitten vaan toi viritys kiinni ahtoputkistoon, laitoin itte siihen dumpin ja ic väliin kumiletkuun. Sinne työntää ilmaa kompuralla niin rupee sit suhina kuulumaan jos jostain vuotaa. Jos laittaa dumpin ja ic väliin niin ei sit huomaa sitä jos onkin vuoto ennen sitä, eli jossain ic:ssä esim.
Kerros nyt tarkemmin näitä lyhennyksiä että mikä ic? :D
karihai
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja karihai »

IC = Intercooler eli välijäähdytin, jonka tehtävänä on laskea ahtimen kuumentaman tuloilman lämpötilaa välijäähdyttimen läpi virtaavan ulkoilman avulla.
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

karihai kirjoitti:IC = Intercooler eli välijäähdytin, jonka tehtävänä on laskea ahtimen kuumentaman tuloilman lämpötilaa välijäähdyttimen läpi virtaavan ulkoilman avulla.
Juu kyllä tiiän toki mitä äähy tekee mutta umitti siinä ic:n kohdalla :_D
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Ja kannattaa kattoo muuten siitä kaasuläpältä tyhjäkäyntimoottorille lähtevä letku, mulla on siitä jostain syystä mennyt kaksi kertaa rikki klemmarin vierestä, en tiiä onko vaan mun autossa vaan onko muillakin samaa ongelmaa.
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

saabi90 kirjoitti:Ja kannattaa kattoo muuten siitä kaasuläpältä tyhjäkäyntimoottorille lähtevä letku, mulla on siitä jostain syystä mennyt kaksi kertaa rikki klemmarin vierestä, en tiiä onko vaan mun autossa vaan onko muillakin samaa ongelmaa.
Kuvailetko millane letku ois kyseessä ni en väärää letkua retkuu
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

kosloff
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 15, 2015 11:10

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja kosloff »

Itellä kans suhis saabbi aivan saatanasti ja mihinkään ei vetäny. takapönttö oli tukossa, pönttö irti ja meno jatkui. :lol:
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

kosloff kirjoitti:Itellä kans suhis saabbi aivan saatanasti ja mihinkään ei vetäny. takapönttö oli tukossa, pönttö irti ja meno jatkui. :lol:
Suhina ilmeisesti johtui löysällä olevista imuletkuista ja ahtoletkuista. Kireelle* ja Baanalle. Öljynvaihdon yhteydessä, käytettiin ja tarkasteltiin öljyn määrää. Starttauksen yhteydessä vauhtimittari pomppasi kun startti pyöritti moottoria, onko perustietoja?
Viimeksi muokannut Viripää, Ma Joulu 28, 2015 04:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viripää
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 18:37

Re: Rohinaa töyssyissä ja kiihdyttäessä.

Viesti Kirjoittaja Viripää »

Viripää kirjoitti:
saabi90 kirjoitti:Ja kannattaa kattoo muuten siitä kaasuläpältä tyhjäkäyntimoottorille lähtevä letku, mulla on siitä jostain syystä mennyt kaksi kertaa rikki klemmarin vierestä, en tiiä onko vaan mun autossa vaan onko muillakin samaa ongelmaa.
Kuvailetko millane letku ois kyseessä ni en väärää letkua retkuu
Ja tuota tyhjäkäynti palikkaa ei ollut omassa.
Vastaa Viestiin