900 vai 9-3 vai 9000

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Faijan 900 2.3 -97 oli vielä vaijerikytkin. Todettiin kun kävin hinaamassa faijan kotiin kun oli vaijerin päästä mennyt muovi "haarukka" poikki. Omassa 900 -96 oli ihan pehmoinen kytkin heti kun teki kytkinrempan. Edellinen omistaja (vanhempi rouva) luopui autosta juuri kytkimen jäykkyyden takia.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kytkin ym

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti:Ei tuo vaijerikäyttöinen kytkin ole mitenkään jäykkä, no meikän koterossa on kyllä uusi vaijeri ja uusi kytkinpaketti, mielestäni ihan ok käyttää.
Niin ja eikös etujarrulevyt olleet halkaisijaltaan vähän suuremmat vm 1997 lähtien. Ei suurta merkitystä, takajarrut ovat samat. Jarrut ovat samaa Opel-laatua :)
Tuota penkkihommaa en ollut kuullutkaan, mitäs eroa niissä on? Vai tuliko ne penkkien nitinät vasta vm -97 lähtien ? :D
Vaijerikytkin ainakin menee jäykäksi vanhetessaan, rempattuna voi toimia ihan normaalisti.

Jarruihin tuli jotain muutoksia minusta juuri 1997, en nyt muista tarkemmin mikä se uudistus oli... Ainakin omassa -95 satkussa oli selvästi huonommat jarrut verrattuna 9-3:een.

Penkit on erilaiset; vanhemmissa on lyhyempi istuinosa ja huonompi reisituki, ne oli huonommat penkit kuin OG900:ssa. En ole ihan varma missä vuosimallissa ne vaihtui ja onko 9-3:ssa vielä erilaiset kuin viimeissä satkuissa...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin ym

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Vaijerikytkin ainakin menee jäykäksi vanhetessaan, rempattuna voi toimia ihan normaalisti.

Jarruihin tuli jotain muutoksia minusta juuri 1997, en nyt muista tarkemmin mikä se uudistus oli... Ainakin omassa -95 satkussa oli selvästi huonommat jarrut verrattuna 9-3:een.

Penkit on erilaiset; vanhemmissa on lyhyempi istuinosa ja huonompi reisituki, ne oli huonommat penkit kuin OG900:ssa. En ole ihan varma missä vuosimallissa ne vaihtui ja onko 9-3:ssa vielä erilaiset kuin viimeissä satkuissa...

Eski
Hydraulinen kytkin tuli vasta vm. 1998 NG900:een. Vuosimallin 1997 NG900:ssa on vielä vaijerikytkin Sensonic -malleja lukuunottamatta, joissa on hydraulinen kytkin.

Vuosimallin 1997 NG900:een tuli "nelikanavaiset" ABS -jarrut, joissa on EBD, eli Electronic Brake Force Distribution. Lisäksi jarrulevyjen koko kasvoi niin, että vuosimallista 1997 eteenpäin NG900:ssa on ollut samanlaiset jarrut kuin "tavallisessa" OG9-3:ssa (=ei Aero eikä Viggen).

Penkkien pintamateriaali parani hieman (kangaspenkeissä) ja kuljettajan penkkiin tuli ristiselän säätö.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

9000 on se auto saabien joukossa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kytkin ym

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:
Eski kirjoitti: Penkit on erilaiset; vanhemmissa on lyhyempi istuinosa ja huonompi reisituki, ne oli huonommat penkit kuin OG900:ssa. En ole ihan varma missä vuosimallissa ne vaihtui ja onko 9-3:ssa vielä erilaiset kuin viimeissä satkuissa...

Eski
No tuota en allekirjoita, ei ainakaan minun yhdessäkään og900:ssa ole ollut parempia penkkejä kuin ng900:ssa, vaan juuri päinvastoin, og:n penkissä tuppaa selkä väsymään, ja ristiselän kohdalta on liian veltto, eikä reisituessakaan ole kehumista.
Niin no, kaikkihan unohti sen itsestäänselvän asian, että 9-3:n penkkeihin tuli kaikkiin sivutörmäyssuojat ja aktiivinen pääntuki, joka on muuten todella mukava matkaa ajettaessa. Pitää pään melko pystyasennossa antaen mukavasti tukea. Myös mekaaninen korkeussäätö on kevyempi käyttää kuin 900:n voimamiehelle näppärä teleskooppivipu.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 13:51

Viesti Kirjoittaja No5 »

HEH..... aika usein tulee vastaan iloisen näköisiä saabkuskeja. Vaan jos joskus tulee sua vastaan ihan älyttömästi virnottava äijä niin se saatan olle minä.
Kolme edellistä kulkuvälinettä oli nimittäin ooppeleita... ?!?!?!?!?
Yx tuttu totesikin mulle saappiin vaihdon jälkeen "tietävänsä totuuden ooppeleiden tekemisessä - Suomessa kun sokeat tekee harjoja niin Saksassa kuulemma Opeleita"....
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
Vastaa Viestiin