900 vai 9-3 vai 9000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Faijan 900 2.3 -97 oli vielä vaijerikytkin. Todettiin kun kävin hinaamassa faijan kotiin kun oli vaijerin päästä mennyt muovi "haarukka" poikki. Omassa 900 -96 oli ihan pehmoinen kytkin heti kun teki kytkinrempan. Edellinen omistaja (vanhempi rouva) luopui autosta juuri kytkimen jäykkyyden takia.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Kytkin ym
Vaijerikytkin ainakin menee jäykäksi vanhetessaan, rempattuna voi toimia ihan normaalisti.ng900aero kirjoitti:Ei tuo vaijerikäyttöinen kytkin ole mitenkään jäykkä, no meikän koterossa on kyllä uusi vaijeri ja uusi kytkinpaketti, mielestäni ihan ok käyttää.
Niin ja eikös etujarrulevyt olleet halkaisijaltaan vähän suuremmat vm 1997 lähtien. Ei suurta merkitystä, takajarrut ovat samat. Jarrut ovat samaa Opel-laatua
Tuota penkkihommaa en ollut kuullutkaan, mitäs eroa niissä on? Vai tuliko ne penkkien nitinät vasta vm -97 lähtien ?
Jarruihin tuli jotain muutoksia minusta juuri 1997, en nyt muista tarkemmin mikä se uudistus oli... Ainakin omassa -95 satkussa oli selvästi huonommat jarrut verrattuna 9-3:een.
Penkit on erilaiset; vanhemmissa on lyhyempi istuinosa ja huonompi reisituki, ne oli huonommat penkit kuin OG900:ssa. En ole ihan varma missä vuosimallissa ne vaihtui ja onko 9-3:ssa vielä erilaiset kuin viimeissä satkuissa...
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kytkin ym
Hydraulinen kytkin tuli vasta vm. 1998 NG900:een. Vuosimallin 1997 NG900:ssa on vielä vaijerikytkin Sensonic -malleja lukuunottamatta, joissa on hydraulinen kytkin.Eski kirjoitti:Vaijerikytkin ainakin menee jäykäksi vanhetessaan, rempattuna voi toimia ihan normaalisti.
Jarruihin tuli jotain muutoksia minusta juuri 1997, en nyt muista tarkemmin mikä se uudistus oli... Ainakin omassa -95 satkussa oli selvästi huonommat jarrut verrattuna 9-3:een.
Penkit on erilaiset; vanhemmissa on lyhyempi istuinosa ja huonompi reisituki, ne oli huonommat penkit kuin OG900:ssa. En ole ihan varma missä vuosimallissa ne vaihtui ja onko 9-3:ssa vielä erilaiset kuin viimeissä satkuissa...
Eski
Vuosimallin 1997 NG900:een tuli "nelikanavaiset" ABS -jarrut, joissa on EBD, eli Electronic Brake Force Distribution. Lisäksi jarrulevyjen koko kasvoi niin, että vuosimallista 1997 eteenpäin NG900:ssa on ollut samanlaiset jarrut kuin "tavallisessa" OG9-3:ssa (=ei Aero eikä Viggen).
Penkkien pintamateriaali parani hieman (kangaspenkeissä) ja kuljettajan penkkiin tuli ristiselän säätö.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kytkin ym
Niin no, kaikkihan unohti sen itsestäänselvän asian, että 9-3:n penkkeihin tuli kaikkiin sivutörmäyssuojat ja aktiivinen pääntuki, joka on muuten todella mukava matkaa ajettaessa. Pitää pään melko pystyasennossa antaen mukavasti tukea. Myös mekaaninen korkeussäätö on kevyempi käyttää kuin 900:n voimamiehelle näppärä teleskooppivipu.ng900aero kirjoitti:No tuota en allekirjoita, ei ainakaan minun yhdessäkään og900:ssa ole ollut parempia penkkejä kuin ng900:ssa, vaan juuri päinvastoin, og:n penkissä tuppaa selkä väsymään, ja ristiselän kohdalta on liian veltto, eikä reisituessakaan ole kehumista.Eski kirjoitti: Penkit on erilaiset; vanhemmissa on lyhyempi istuinosa ja huonompi reisituki, ne oli huonommat penkit kuin OG900:ssa. En ole ihan varma missä vuosimallissa ne vaihtui ja onko 9-3:ssa vielä erilaiset kuin viimeissä satkuissa...
Eski
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
HEH..... aika usein tulee vastaan iloisen näköisiä saabkuskeja. Vaan jos joskus tulee sua vastaan ihan älyttömästi virnottava äijä niin se saatan olle minä.
Kolme edellistä kulkuvälinettä oli nimittäin ooppeleita... ?!?!?!?!?
Yx tuttu totesikin mulle saappiin vaihdon jälkeen "tietävänsä totuuden ooppeleiden tekemisessä - Suomessa kun sokeat tekee harjoja niin Saksassa kuulemma Opeleita"....
Kolme edellistä kulkuvälinettä oli nimittäin ooppeleita... ?!?!?!?!?
Yx tuttu totesikin mulle saappiin vaihdon jälkeen "tietävänsä totuuden ooppeleiden tekemisessä - Suomessa kun sokeat tekee harjoja niin Saksassa kuulemma Opeleita"....
============
NOVIISI_9-3_2.0t_00
NOVIISI_9-3_2.0t_00