9-3 takapönttö
Re: 9-3 takapönttö
Siitä palloliitoksesta vuotaa minulla Aeron putki. Osittain syynä lienee nuo löysäksi heiluneet takapöntön kannatinkumit; putki heiluu todella reilusti ja kolisee runkoonkin. Ajattelin käydä hakemassa Motonetistä uudet kumit (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/140475/9) ja laippakiristimen (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/140398/4).
Onko siihen liitoskohtaan joku turannut lisäski jotain mäskiä vai pitäisiköhän vuoto rauhoittua ihan noilla?
Onko siihen liitoskohtaan joku turannut lisäski jotain mäskiä vai pitäisiköhän vuoto rauhoittua ihan noilla?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 takapönttö
En tiedä vuodon korjauksesta, mutta kun vaihdoin taannoin takapöntön ja keskiputken, laitoin saumakohtiin surutta pakoputken tiivistetahnaa. Alustavasti huulille jo ennen yhteen liittämistä ja ennen lopullista kiristämistä vielä joka rakoon mihin sai menemään. Ei ole vuotanut pihaustakaan vaikka palloliitosten tiiveys epäilyttikin asennuksen aikana.
Re: 9-3 takapönttö
Nonii, vanha laippakiristin oli aivan paperia ja putken päät käytännössä irti toisistaan, eipä ihme että vuoti. Uudet kannatinkumit ja uusi laippakiristin paikoilleen niin kylläpä hiljeni. Eikä heilu putki valtoimenaan. Halpa remontti tällä kertaa. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 takapönttö
Hain Motonetista tämän:P5374:n häntäputken halkaisija on noin 50mm kun se turbon pöntöissä on noin 62mm
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/145379/0
Muoto on vähän sinnepäin, putkenpään saa itse askarrella jostain. Eniten ihmetyttää putken halkaisija 50mm, paljonkos tuo ahdistaa lievästi viritetyssä turbokoneessa?
Edittiä: Paikoilleen kyllä istui ongelmitta ja tiiviisti, mutta putken pään parissa saisi vielä hieman askarrella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 takapönttö
Terve,
Nostetaan hieman vahaa. Minkälaisia kokemuksia porukalla on ollut tuosta motonetin pöntöstä näin vuosien jälkeen?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/145379
Itselläni takpönttä vaihtoa vailla valmis ja nyt haussa ok budjettiratkaisu kun ei noihin kunnon vehkeisiin pakka meinaa riittää. Toki jos muita hyviä ehdotuksia on niin otan niitä mielelläni vastaan.
Lisää metakkaa en oikeastaan kaipaa, mutta ei sitä vasstaakaan mitään ole. Kunhan vaan kestäisi ja virtaisi yhtähyvin kuin oem tai paremmin...
Nostetaan hieman vahaa. Minkälaisia kokemuksia porukalla on ollut tuosta motonetin pöntöstä näin vuosien jälkeen?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/145379
Itselläni takpönttä vaihtoa vailla valmis ja nyt haussa ok budjettiratkaisu kun ei noihin kunnon vehkeisiin pakka meinaa riittää. Toki jos muita hyviä ehdotuksia on niin otan niitä mielelläni vastaan.
Lisää metakkaa en oikeastaan kaipaa, mutta ei sitä vasstaakaan mitään ole. Kunhan vaan kestäisi ja virtaisi yhtähyvin kuin oem tai paremmin...
Re: 9-3 takapönttö
No toi ehti olla mulla noin vuoden paikoillaan kunnes auto vaihtui tuoreempaan. Kyllähän se ainakin tuon vuoden kesti, paikoilleen askartelin leikkaa-liimaa-menetelmällä sen alkuperäisen kromipään siihen ympärille.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Aero"
- Viestit: 392
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: 9-3 takapönttö
Odottaa hyllyssä asennusta. Kun on cab NG ja Aero, vasta kolmas pönttö on oikea. Silti pitää ottaa kromi-ovaali vanhasta.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: 9-3 takapönttö
Itsellä ei mitään valittamista tähän asti sama pönttö ollut paikallaan noin puol vuotta. Täytyy vaan muistaa läträtä pakoputki tivistemassan kanssa niin ei vuoda yhtään
(Mutta putkisto vaihtuu kohta jahka mossemies saa 3 tuumasen putkiston tehtyä)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Saab-klubi#6926
Ajokit
Saab 9-3 2.0t t7 2001 BioPower By Vesa67
Unholassa
Saab 9000 2.3 1993
Ajokit
Saab 9-3 2.0t t7 2001 BioPower By Vesa67
Unholassa
Saab 9000 2.3 1993