OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Tästä on varmasti ollut juttua aikaisemmin, mutten löytänyt pikahaulla eli nopealla haulla. Ja minulla ei ole turhia aikoja tätä pyöritellä.
Jos on aikomus vaihtaa Walbron polttoainepumppu ja original-takaiskuventtiili, niin miten tämä käy kyseissä automallissa? Joutuuko tankin irroittamaan alas vai voiko operaation suorittaa takapenkkien alla olevasta luukusta? Paljonko saa polttoainetta olla tankissa maksimissaan, siis suositus?
Jos on aikomus vaihtaa Walbron polttoainepumppu ja original-takaiskuventtiili, niin miten tämä käy kyseissä automallissa? Joutuuko tankin irroittamaan alas vai voiko operaation suorittaa takapenkkien alla olevasta luukusta? Paljonko saa polttoainetta olla tankissa maksimissaan, siis suositus?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Mahdollisimman tyhjä tankki, niin roiskeiden määrä on vähäisempi. Onpa tuo tehty kyllä täydelläkin tankilla, että ei se mahdotonta ole.juhokare kirjoitti:Paljonko saa polttoainetta olla tankissa maksimissaan, siis suositus?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Jos ei halua leikellä autoa, tankki luonnollisesti mahdollisimman tyhjänä kun sen irrottaa. Suurin homma on saada ruostuneet kiinnityspantojen mutterit auki. Ekakertalaisena mulla meni ehkä 4-5 tuntia pumpun vaihtoon. Kerran tuli sen jälkeen tankki ja pumppu irrotettua; tokakertalaisena irrotus ja kiinnitys vei yhteensä n. 1,5 tuntia. Eli ei se pellin paloittelu nyt ihan älyttömiä työtä ja aikaa säästä, mutta ilman tallia lienee mukavampaa kuin tankin irrotus.
Homma on muuten paljon mukavampaa ja arvatenkin myös turvallisempaa, jos tankissa on bensan sijasta etanolia.
Homma on muuten paljon mukavampaa ja arvatenkin myös turvallisempaa, jos tankissa on bensan sijasta etanolia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Ok. Eli JOS irroitetaan. Huoltomieheni oli vähän tuon takapenkin alusen kannalla. Taidamme alkaa kaivamaan hommaa sitä kautta. Jos tätä kautta asennus tehdään, saako olla tankissa 1/4-osaa maksimista?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
tankki voi olla vaikka ihan täys ei mitään eroa jos yläkautta operoidaan. aika usein se pumppu kilahtaa just ku pirssi tankattu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Omassa autossani pumppu pelaa, mutta takaiskuventtiili ei. Mutta autolla on ikää jo melkein 16 vuotta ja ajomäärää noin 196 000 km. Jos kerran osat ovat valmiina (hommattu pari vuotta sitten), sama kait ne on vaihtaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
....attelin tehdä "vaihtotankin" valmiiksi sisäkaluineen, niin ei itse vaihto on "formulahommaa"
Onko cabben tankki sama kuin 5d?

Onko cabben tankki sama kuin 5d?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Tankkeja on aika montaa mallia näköjään, eroista en sano mitään. Korimallilla ei ole rajattu, ainoastaan moottorilla.
Article : Säiliö
PartNo : 4394441
Usage : 1998-2000, PETROL, NLS-USE 5196126
Article : Säiliö
PartNo : 4727160
Usage : 1998-2000, PETROL
Hiilisuodatin asennettuna
Article : Säiliö
PartNo : 5196126
Usage : 2001-2003, PETROL, B205E
Article : Säiliö
PartNo : 4960985
Usage : 2001-2003, B205L, B205R, PETROL
Article : Säiliö
PartNo : 4727723
Usage : 1998-2002, DIESEL
Article : Säiliö
PartNo : 4394441
Usage : 1998-2000, PETROL, NLS-USE 5196126
Article : Säiliö
PartNo : 4727160
Usage : 1998-2000, PETROL
Hiilisuodatin asennettuna
Article : Säiliö
PartNo : 5196126
Usage : 2001-2003, PETROL, B205E
Article : Säiliö
PartNo : 4960985
Usage : 2001-2003, B205L, B205R, PETROL
Article : Säiliö
PartNo : 4727723
Usage : 1998-2002, DIESEL
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Ostin nakertajan IKH:n tuotemerkkinä. Hinta noin 64 euroa alennuksineen Motonetista. Teemme hieman erilaisen ratkaisun kuin tämän H-tiiviste tuossa jutussa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Dodii. Bensapumppu ja takaiskuventtiili vaihdettu. Käytettiin sitä nakertajaa ja tehtiin onnistuneesti reikä penkin alle. Huoltomies epäili, että 1,0-1,5 tuntia säästyi työaikaa ja varmasti näin olikin (vs. tankin irroittaminen). Auto lähtee nyt heti tulille ja ei enään mieti käynnistyykö vai ei.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 & polttoainesäiliö pumppuineen
Huoltoluukun teko on ihan fiksu ratkaisu. Omassa jäi bensamittari jotenkin kaniin asennuksessa ja olipa kätevää korjata ämpärin asentoa luukun kautta vs. vaihtoehtona ottaa tankki irti. Huh! Sen (peltisaksilla) leikatun pellin palan tiivistin roudarin teipillä, eli en tosiaan hommannut tiivistelistoja tms. hienoa. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01