Eli luotettavaan ystävään tuli seuraavanlainen vika.
Päivä 1: Ajeltiin tyytyväisenä 50 km. Keli oli jäinen ja pohjaraapi ajoittain jäätyneeseen sohjoon. Auto toimi ja päästiin perille, kaikki ok. 2 tunnin kuluttua ajateltiin lähteä kotiin, startti ei inahdakkaan, muuten näyttää normaalilta. Annettiin apuvirtaa, kolkuteltiin starttia ja tulos 0. Jätettiin auto siihen, huomattiin ettei keskuslukitus toimi eikä takaluukku avaudu oven eikä avaimen napista. Eikä sisävalot syty ovista. Bensapumpun äänikuuluu.
Päivä 2: Ladatiin akku oli siis irti 4 tuntia, kävin kaikki sulakkeet yleismittarin ohmipuolella läpi, kaikki ok. Revin releitä irti ja laitoin takaisin. Akku paikoilleen ja kaukosäädin rupesi toimimaan ja starttaa ok MUTTA ei käynnisty, ei edes lupaa. Moottorin vikavalo syttyi. Kokeiltiin maadoitella apukaapeleilla vähän jokapaikasta. Bensapumpun äänikuuluu edelleen. Kierrosluku mittari nousee vähän startatessa, en tiedä onko autossa open sid, harrastajan ohjelmoima stage 1 ainakin.
Päivä 3: Tänään, luetaan vikakoodit (autocom), tarkistetaan tulpat/kipinät. Muita ideoita?
Ja auto siis raumalla ja minä eurassa.
Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty -ratkaistu-
Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty -ratkaistu-
Viimeksi muokannut Kimpe85, To Helmi 18, 2016 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty
Vikakoodi luku helpottaa kyllä
Mutta antaako kipinää eli sytytyskasetti?
Kärvähtänyt yleensä nuuhkastessa haiskahtaa ja nopia kattoa tutit tai testata jos raumalta olis jollain lainata siitä.
Mutta antaako kipinää eli sytytyskasetti?
Kärvähtänyt yleensä nuuhkastessa haiskahtaa ja nopia kattoa tutit tai testata jos raumalta olis jollain lainata siitä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty
Jep tuo kasetti olikin tämän päivän ohjelmassa. Ei kyllä haissut palaneelle paikoillaan ollessa. Uskaltaako sen ottaa irti, lykätä tulpat paikoilleen ja bensapumpun sulakkeen irti ja maadoittaa tulpat ja koittaa startata? Niin näkisi kipinät.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty
Onko bensapumppua hiljattain vaihdettu?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty
En suosittele kuin toisella varmasti ehjällä kasetilla kokeilemaan, sillä jos kasetti olisikin ehjä saattaa tuurilla hajota noin testatessa ja on yksi vika lisää.
Noita lueskellut kolkki ja femmat osioista että tässä lähiaikoina paukkunut jokunen kasetti ja joko sammunut tai ei käynnistynyt ollenkaan.
Jos kiekkajenka nousee startatessa niin kampuran tunnistin lienee ehjä.
Luku mun muistaakseni kertoo kasettiviankin.
Noita lueskellut kolkki ja femmat osioista että tässä lähiaikoina paukkunut jokunen kasetti ja joko sammunut tai ei käynnistynyt ollenkaan.
Jos kiekkajenka nousee startatessa niin kampuran tunnistin lienee ehjä.
Luku mun muistaakseni kertoo kasettiviankin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty
Hei nyt tää ukko menee puskaan piiloon eikä tuu sieltä pois. Tässä oli niin nolo ratkaisu että...
No luettiin vika koodit tulos oli "P1640 -päärele -ei jännitettä ohjainyksikön tulpalle 1"
No päätä tuosta sitten että vika on sytytys moduulissa. Tarkista kello, ei kerkee varaosaliikkeeseen. Noh googletan piruuttaan tuon koodin, jenkki foorumilta löytyi, että ecu on ilman sähköä eli sulake 26 on palanut tai jossain releessä vika. Päätän tarkistaa vielä sulkkeen 26 ja se oli palanut. Sen vaihto niin taas toimi kaikki niinkuin ennenkin.
Olen sulakkeita mitatessa siis onnistunut sotkemaan sulakkeet 25 ja 26 ja vielä niin että olen mitannut toisen kahteen kertaan ja toista en ollenkaan
Mutta siis keskulukituksen sulake näköjään estää starttaamisen ja ecun sulake käynnistymisen
Lämmin kiitos kaikille apua tarjonneille, näin kävi tällä kertaa.
No luettiin vika koodit tulos oli "P1640 -päärele -ei jännitettä ohjainyksikön tulpalle 1"
No päätä tuosta sitten että vika on sytytys moduulissa. Tarkista kello, ei kerkee varaosaliikkeeseen. Noh googletan piruuttaan tuon koodin, jenkki foorumilta löytyi, että ecu on ilman sähköä eli sulake 26 on palanut tai jossain releessä vika. Päätän tarkistaa vielä sulkkeen 26 ja se oli palanut. Sen vaihto niin taas toimi kaikki niinkuin ennenkin.
Olen sulakkeita mitatessa siis onnistunut sotkemaan sulakkeet 25 ja 26 ja vielä niin että olen mitannut toisen kahteen kertaan ja toista en ollenkaan

Mutta siis keskulukituksen sulake näköjään estää starttaamisen ja ecun sulake käynnistymisen

Lämmin kiitos kaikille apua tarjonneille, näin kävi tällä kertaa.
Re: Saab og9-3 2002 2.0tbo sekosi eikä käynnisty -ratkaistu-
Näistä oppii itsekin aina jotain lisää, hyvä muuten et tuli kuntoon noinkin helpolla ja halvalla osalla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01