Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Renkaissa ei pitäisi olla vikaa nimittäim vanhoillakin ravisti, nyt vanteet erikulmissa, uudet renkaat eikä ravistanut viimekesänäkään.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Rengaspaineet tarkastettu, hiekat puhdistettu vanteista.
Ja ratin ravistus hävisi, kyllä on kamalan herkkä tuo ratti aistimaan tuollaiset pikkujutut.
Ja vedätyksessä vetelee aika lailla.
Ja ratin ravistus hävisi, kyllä on kamalan herkkä tuo ratti aistimaan tuollaiset pikkujutut.
Ja vedätyksessä vetelee aika lailla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
On tarkistettu ja puhtaat sekä vahattukin vielä
Kyllä se holkki todennäköinen syypää on kun vetari heiluu sisäpäästä aivan älyttömästi.
Kyllä se holkki todennäköinen syypää on kun vetari heiluu sisäpäästä aivan älyttömästi.
Re: Nopeat kysymykset
Motonetin etuiskareista kysymys. Onko jotain yleisohjetta miten alla olevista kahdesta vaihtoehdosta erottaa mihin autoon mikäkin kuuluu?
36-6010
Etukaasu GM-Saab 94-
Sopivuudet:
- 9-3 98->02 Eteen jos 16mm kierre, tarkista! Patruunan halkaisija max 48mm.
Hinta :
79,90€
36-6012
366012 Etukaasu Saab 9-3
Sopivuudet:
- 9-3 98->02 Eteen jos 14mm kierre, tarkista! Patruunan halkaisija max 46mm.
Hinta :
79,90€
Omasta autostani mittasin yläpäässä olevan kierteen (oletan että mittasin oikeasta paikasta, eli konehuoneen puolella muovisuojan alla näkyvästä kierteestä), ja se oli 14 mm. Mutta onko jotain vuosimallieroja tms. mistä tietäisi heti kumpi on oikea?
36-6010
Etukaasu GM-Saab 94-
Sopivuudet:
- 9-3 98->02 Eteen jos 16mm kierre, tarkista! Patruunan halkaisija max 48mm.
Hinta :
79,90€
36-6012
366012 Etukaasu Saab 9-3
Sopivuudet:
- 9-3 98->02 Eteen jos 14mm kierre, tarkista! Patruunan halkaisija max 46mm.
Hinta :
79,90€
Omasta autostani mittasin yläpäässä olevan kierteen (oletan että mittasin oikeasta paikasta, eli konehuoneen puolella muovisuojan alla näkyvästä kierteestä), ja se oli 14 mm. Mutta onko jotain vuosimallieroja tms. mistä tietäisi heti kumpi on oikea?
Re: Nopeat kysymykset
Se yläpään kierre on ratkaiseva.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Pikaisella EPC:n selailulla vaikuttaisi tuo muutos tulleen 9-3:een. Eli ng900:ssa 16mm ja og9-3 14mm
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Nopeat kysymykset
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 25822.html
Mikäköhän mahtaa olla valmistaja? Motonetti piti kai kiertää kaukaa tuon sylinterin suhteen? Vinkkejä mistä löytyy halpa tai hyvä, kiitos!
Mikäköhän mahtaa olla valmistaja? Motonetti piti kai kiertää kaukaa tuon sylinterin suhteen? Vinkkejä mistä löytyy halpa tai hyvä, kiitos!
Re: Nopeat kysymykset
Mistä lähteä pienentämään uraherkkyyttä?
Eli talvirenkaiden (185/65R15) vaihtaminen kesärenkaisiin (225/45R17) toi mukanaan aivan järkyttävän uraherkkyyden. Ohjata saa nyt tosissaan kun ratti saattaa melkeimpä kääntyä 90° jos oikein sikseen tulee . Kahta kättä siis saa todellakin pitää kiinni ohjauspyörässä.
Rengastuksena on edessä jotkut kiinalaiset, Hercules merkkiset, takana puolestaan Nokialaista. Pintaa on vielä takana noin 5 milliä, edessä suunnilleen sama. Paineet 2.8/2.8, oli aivan jäätävää meteliä tarjolla mukulakivellä ajettaessa, joten ajattelin ehkä pienentää 2.5 bariin ja kokeilla mihin suuntaan käytös siitä muuttuu. Voiko tosiaan huonolaatuiset kiinalaisrenkaat aiheuttaa tämän, vai onko kyseessä vain tämän vannekoon se kolikon toinen kääntöpuoli?
Takana on uretaanipuslat, mutta edessä taitaa olla kaikki vakiota. Ajatuksena on ollut laittaa eteen ne kriittisimmät uretaanit, sekä ehkä jossain vaiheessa Aeron alustasarja hankintalistalla. Nämä varmaan tekevät alustasta vähän kovemman ja epämukavemman mutta toisaalta vakautta pitäisi tulla lisää?
Eli talvirenkaiden (185/65R15) vaihtaminen kesärenkaisiin (225/45R17) toi mukanaan aivan järkyttävän uraherkkyyden. Ohjata saa nyt tosissaan kun ratti saattaa melkeimpä kääntyä 90° jos oikein sikseen tulee . Kahta kättä siis saa todellakin pitää kiinni ohjauspyörässä.
Rengastuksena on edessä jotkut kiinalaiset, Hercules merkkiset, takana puolestaan Nokialaista. Pintaa on vielä takana noin 5 milliä, edessä suunnilleen sama. Paineet 2.8/2.8, oli aivan jäätävää meteliä tarjolla mukulakivellä ajettaessa, joten ajattelin ehkä pienentää 2.5 bariin ja kokeilla mihin suuntaan käytös siitä muuttuu. Voiko tosiaan huonolaatuiset kiinalaisrenkaat aiheuttaa tämän, vai onko kyseessä vain tämän vannekoon se kolikon toinen kääntöpuoli?
Takana on uretaanipuslat, mutta edessä taitaa olla kaikki vakiota. Ajatuksena on ollut laittaa eteen ne kriittisimmät uretaanit, sekä ehkä jossain vaiheessa Aeron alustasarja hankintalistalla. Nämä varmaan tekevät alustasta vähän kovemman ja epämukavemman mutta toisaalta vakautta pitäisi tulla lisää?
9-3 MY99
Re: Nopeat kysymykset
Vaihda nuo kiinalaiset Nokialaisiin, niin voi jo auttaa. Saabissa itse olen todennut Nokialaisen toimivan.
Pirelli ja Falken olivat vastaavia uratutkia, suoraan sanoen vaarallisia, mikäli vähäkin löytyy tehoa pellin alta.
Kokemukset 9-5 ja 9-3 Aerot.
Pirelli ja Falken olivat vastaavia uratutkia, suoraan sanoen vaarallisia, mikäli vähäkin löytyy tehoa pellin alta.
Kokemukset 9-5 ja 9-3 Aerot.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Nopeat kysymykset
Ei toiminut aikanaan Nokialaisetkaan. Pyöreäolkaista rengasta alle vaan, niin toinii. Tempoilee huomattavasti vähemmän.
Sanottu myös ettei vanhaa kolkkia ole suunniteltu 17 tuumaisille renkaille. Arkistosta löytyy lisää tietoa.
Sanottu myös ettei vanhaa kolkkia ole suunniteltu 17 tuumaisille renkaille. Arkistosta löytyy lisää tietoa.
Re: Nopeat kysymykset
Mikä et vanteissa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
En nyt sitä muista, on siis "hienot tarvikevanteet" kyseessä.
http://www.vanne.fi/-rs/RS-WISH/
Eli kaiken järjen mukaan joko 35 tai 42.
Varmistan tuon jossain vaiheessa, täytyy kokeilla laittaa kiinalaiset taakse ja Nokialaiset eteen josko sillä paranisi yhtään. Tilanne on kuitenkin se, että uusia renkaita on nyt katsottu ja vakavasti ajattelen sellaiset hankkivani. Mitä nyt nettiä olen lukenut niin nuo Landsail LS588 ovat saaneet varsin hyviä kehuja tuohon hintaluokkaan. Onkohan tuo täysin ojasta aallikkoon -liike hankkia tuollaiset, vaiko sijoittaa suosiolla enemmän johonkin Premium -merkkiin?
http://www.vanne.fi/-rs/RS-WISH/
Eli kaiken järjen mukaan joko 35 tai 42.
Varmistan tuon jossain vaiheessa, täytyy kokeilla laittaa kiinalaiset taakse ja Nokialaiset eteen josko sillä paranisi yhtään. Tilanne on kuitenkin se, että uusia renkaita on nyt katsottu ja vakavasti ajattelen sellaiset hankkivani. Mitä nyt nettiä olen lukenut niin nuo Landsail LS588 ovat saaneet varsin hyviä kehuja tuohon hintaluokkaan. Onkohan tuo täysin ojasta aallikkoon -liike hankkia tuollaiset, vaiko sijoittaa suosiolla enemmän johonkin Premium -merkkiin?
9-3 MY99
Re: Nopeat kysymykset
OG-kolkki on aika herkkä liian pienelle et:lle. Vakiaohannon niinkin iso kuin 49. Renkaat varmaan vaikuttaa myös, mutta uraherkkyys ja vetely ei välttämöttä häviä ilman et:n korjaamista.
Hercules on muuten amerikkalainen rengasmerkki, mutta eihän se niistä huippukumeja tee
Hercules on muuten amerikkalainen rengasmerkki, mutta eihän se niistä huippukumeja tee
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Ihan oman kokemuksen perusteella totesin tuon mitä kirjoitin. Aikanaan oli kolkissa Nokian NRHi 205/50-16 ja riitti kun asvaltissa oli vähänkään koroeroa niin tempoili pirun yllättävästi ja voimallisesti. Hyvällä asvaltilla oli todella nautinto kurvailla. Sitten seuraavat kesikset pyysin ihan erikseen pyöreäolkaisina ja vetely väheni minimiin. Vanteet mallia tarvike ja et noissa tais olla 45
Re: Nopeat kysymykset
Mulla on Cabbessa Continentalin 215/55/17 kumit ja vetelee paljon vähemmän kuin vanhat 225/45/17 kumit.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00