Hydraulisylinteri kai vuotaa koska takahelman päästä tippuu öljyä saakohan sylinterin korjattua uusilla tiivisteillä varaosa kuva näyttää uutta sylinteriä mut myydään korjattuja sylintereitä kai ne jostain saa tiivisteitä niihin? Onko sylinterissä vain 0-renkaat vain jotkin huulostiivisteet :?:http://www.rendcarparts.com/saab/parts/ ... rd5363148r
Viimeksi muokannut MASA 9-3, Ke Touko 04, 2016 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Todennäkösemmin letku hajaalla. Pura sivupaneeli pois (muutama ruuvi) ja tähystä sieltä. Letkujen vaihto on helppoa ensikertalaisellekki ja ne maksaa muistaakseni 70e/kpl eBayssä teetettynä.
Mulla vuotaa oikealla pääsylinteri (ei siis 5. kaaren). Oli siitä männän juuresta ihan märkä ja valuu siitä sylinteriä pitkin kotelon sisällä tallin lattialle. Sain myös suosituksen tuosta Top Hydraulicsista kansainvälisiiltä foorumeilta ja siellä korjaus $150/kpl + vaihto päälle + rahdit/tullit.
Vanha on aina arpa, mutta ainakin Neo Brothersilla toimii takuu, jos sattuu epäkelpo tuote tulemaan. Mulla vuoti tuo samainen sylinteri ja vasemmalta puolelta 5. kaaren sylinteri. Tilasin Neolta riskillä käytetyt sylkät. Toinen Neon toimittamista sylintereistä oli priima, mutta toinen vuoti tiivisteestä. Sain takuulähetyksenä uuden tilalle muutamassa päivässä. Tuo pääsylinteri oli muistaakseni luokkaa £40, eli ei mikään hirmukallis, mutta pieni epävarmuus noihin käytettyihin toki aina liittyy.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Täytyykin tutkailla tuo Neobrothers tältä osin. -> edit: £54 näyttää maksavan pääsylinteri oikealle, £60 vasemmalle ja £90 vasen 5. kaaren sylinteri.
Vasemmalla siis sisempi eli pääsylinteri on nyt se, joka vuotaa niin että tulee valuttaa nesteet sylinterin runkoa pitkin ja siitä kotelon sisällä maahan asti. 5. kaaren sylinteri täysin kuiva yläpäästä.
Mutta kuinka paljon on liikaa vuotoa? Vasemmalla molempien sylinterien yläosa märkä, mutta sylinterien rungot kuivat. Eli hiukan tihkuttavat. Onko normaalia vai onko tämä jo niin lähellä lopun alkua, että ne pitäisi uusia samalla? Lähinnä turha maksaa korvaavista, jos tämä on vielä kohtuu normaalia että hiukan kostuvat....
Mulla on ollut oma autoni syksystä 2016, eli 4 v käyttökokemus. Kuvaamallasi tavalla vähän tihkuvat sylinterit on pysyneet vähän tihkuvina koko ajan, eli ei ainakaan tuossa ajassa ole menneet yhtään pahemmiksi. Kun ajat kattokotelon kannen ja 5. kaaren ylös ja sormen syrjällä hieman pyyhkäiset sylinterivartta niin siitä sitä vuodon määrää voi arvioida. Jos sormen syrjään jää selvä öljyläikkä niin silloin se vuotaa selvästi. Jos taas jää hieman kiiltoa öljystä niin se on lienee vielä melko normaalia. Runsaamman öljyn siinä sylinterivarressa näkee kyllä ilman hiplaamistakin.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Itse en tahtonut ainakaan viime kesänä saada Neolta yhtä vitoskaaren sylttyä tilattua, kun ovat loppu. Toivottavasti saatavuus on parantunut. Kovan metsästyksen jälkeen sain sen puuttuvan, jolle jäi myös ihan kiitettävästi hintaa. Pitäisi nuo vanhat lähettää jossain vaiheessa korjattavaksi mieluusti johonkin EU:n alueella sijaitsevaan puljuun. Tonneau coveriin olisi myös syltty valmiina, mutta en sitä ole ruvennut vaihtamaan, kun tuntuu pitävän öljyt sisällään.
Jos tuo sylinteri on purettavissa,top-osa Tampereella tekee uusia tiivisteitä mallin mukaan. Jos nuo olemassa olevat eivät ole vakiomittaisia. Kiinnostaisi kyllä purkaa tuollainen sylinteri, ja katsoa mitä se on syönyt. Ties vaikka olisi kasattu tiivisteillä jotka ovat yleisiä mitoitukseltaan.
Mutta mulla kävi tuuri ja just tuota mulla reilusti vuotavaa apparin puolen sylinteriä näytti olevan ja laitoin tilaukseen
...ja tuli viestiä, että kokeilivat paineistaa sen, mutta vuoti. Oli varaston viimeinen, joten joutuvatkin myymään ei-oota
Löytyi sit Briteistä toinenkin firma https://roofmotors.co.uk/, mutta googletetut asiakasarviot ovat olleet 1 tähti kaikilta. Toki hyvistä kokemuksista ei ehkä niin kerrota, mutta arvosteluissa tullut rikkinäistä tai väärää osaa ja takuuvaihto ei ole toiminut lainkaan. Jollakin jäänyt lopulta jopa alkuperäinen oma osa tuolta tulleiden rikkinäisten osien palautusten jälkeen tuonne firmalle...
Viimeksi muokannut O.K., Ti Kesä 30, 2020 13:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.