Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Ei taida siellä sisätilassa (kojelaudan sisällä) olla kovin montaa vaihtoehtoa mitkä voisivat siristä, varsinkaan jatkuvasti. Sillä vaan sanon että vaikka kuulostaisi tulevan sisätilasta, äänet johtuvat auton rungossa ja kanavissa (kuten ilmastointi) joskus yllättävänkin kauas. Edellisessä värkissä kuului vuosia omituinen roplatus jostain etuoikealta jota ei koskaan kyetty paikantamaan tarkasti sisälle tai ulos. Kunnes AC-kompressorin kytkimen laakeri sitten eräs päivä laukesi ensin sirittäen ja sitten todella raastavasti jyristen.
Re: Nopeat kysymykset
Taitaa sigun kolkissa polttoainepumppu vedellä viimeisiä, koska kaupan pihassa en saanut autoa enää käyntiin kuin polttoainetankkia koputtelemalla.
Edellinen omistaja on vaihtanut autoon pumpun joskus, mutta sen jälkeen jos tankin tankkaa täyteen on tullut polttoaineen haju sisälle. Minkälainen tiiviste se on, ihan perus o-rengas vai marmorilta hankittava? Jos o-rengas niin minkä kokoinen? Ja mistähän tampereen seudulta saisi varmasti etanolin kestävää polttoaineletkua? Vaikka toisaalta kestihän tuo vanhakin letku/pumppu-yhdistelmä sen 1v/15tkm 100% etanoliajoa...
Edellinen omistaja on vaihtanut autoon pumpun joskus, mutta sen jälkeen jos tankin tankkaa täyteen on tullut polttoaineen haju sisälle. Minkälainen tiiviste se on, ihan perus o-rengas vai marmorilta hankittava? Jos o-rengas niin minkä kokoinen? Ja mistähän tampereen seudulta saisi varmasti etanolin kestävää polttoaineletkua? Vaikka toisaalta kestihän tuo vanhakin letku/pumppu-yhdistelmä sen 1v/15tkm 100% etanoliajoa...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Joulu 17, 2015 15:37
Re: Nopeat kysymykset
Käykö Mitsubishin TD04HL 19T bolt-on Saabin 9-3T 1998 vakio garretin GT25 tilalle? Mitä tommonen ahdin tuottaa kyseisessä koneessa 98bensalla ja herääkö tommonen ahdin mistä kohtaa, rpm? (vakiona GT25 herää 2200- ja stage1 softalla 2500-)
Re: Nopeat kysymykset
Kysymys oli nopea, vastaus hidas. "AIVAN LÄHES" bolt-on juu... Eli ei sinne päinkään loppujen lopuksi. Itse laitoin marraskuussa kiinni kinugawalta ostetun short neck 19T #6 pakopesällä. Aika paljon vaatii osia T7:sta kaveriksi, King Cobran lisäksi huohotusletku-/putki uusiksi (askarreltu), snorkkeli kobran ja ilmanputsarin väliin, putki+letku cobrasta by-passille.. Vesi- ja öljyputket eivät myöskään mene sinnepäinkään, vaan piti askarrella T7 mitsusatsista ja vanhoista raakileista sopivat. Kuin myös laitoin loppujen lopuksi T7 ilmanputsarin kiinni sekä immun ilman sisuksia niin tuli siisti ulospäin. Hoitui kyllä myös parilla silikonimutkalla ja putkella tuo snorkkeliosuus T5 ilmanputsarin ja king cobran väliin. Nää saat multa halvalla jos tarttee.House_Of_Pain kirjoitti:Käykö Mitsubishin TD04HL 19T bolt-on Saabin 9-3T 1998 vakio garretin GT25 tilalle? Mitä tommonen ahdin tuottaa kyseisessä koneessa 98bensalla ja herääkö tommonen ahdin mistä kohtaa, rpm? (vakiona GT25 herää 2200- ja stage1 softalla 2500-)
Mistä herää? Noo.. 2500 rpm on 0.4 bar, ennen kolmea tonnia menee 1 bar rikki, ennen 3200 1.4. Itse asiassa tänä lauantaina selviää mitä tuottaa. Itse ajelen myös bensalla. YV:tä vaan jos joku kiinnostaa tarkemmin.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Joulu 17, 2015 15:37
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos nopeasta ja hyvästä vastauksesta! Hyvältä kuulostaa. Kerran oot dynoon menossa ni viskaa ihmeessä tänne mitä sieltä jarrutettiin ja eri toten missä dynossa (+imulämmöt/hallin lämmöt), koska kaikki vaikuttaa kaikkeen...kokemusta on useemmasta penkistä.
*muokattu* löysin itsekkin tehotiedon kun silmillä katsoin
Stage 5
325-395bhp/285-350whp
3" turboback exhaust, upgraded intercooler, 3 bar MAP sensor, Custom tune, T28 OR GT28rs (Disco Potato) OR GT2871 OR TD04-18T OR TD04-19T, Walbro 255lph fuel pump, Siemens 60# or 80# injectors, Pistons (T7 cars required)
*muokattu* löysin itsekkin tehotiedon kun silmillä katsoin
Stage 5
325-395bhp/285-350whp
3" turboback exhaust, upgraded intercooler, 3 bar MAP sensor, Custom tune, T28 OR GT28rs (Disco Potato) OR GT2871 OR TD04-18T OR TD04-19T, Walbro 255lph fuel pump, Siemens 60# or 80# injectors, Pistons (T7 cars required)
Re: Nopeat kysymykset
.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Kytkin vaihtoon. Ei ole kikkoja.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Mitäs tarvikkeita tarvii varata kun olisi tarkoitus asentaa mossemiehen 3" dp +catback?
-5 klemmaria, ilmiesesti se biltema malli on toimivaksi todettu
-asennustahnaa
-uusia kannakkeita
-5 klemmaria, ilmiesesti se biltema malli on toimivaksi todettu
-asennustahnaa
-uusia kannakkeita
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Nopeat kysymykset
Mutterinsärkijä ja uudet litistetyt mutterit.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Nopeat kysymykset
Onko joku onnistunut vaihtaa syyläriä ilman että irroittaa puskurii, ic:tä yms...
Lauhdutin näemmä ruuvattu siihen kiinni.
Edit. Jossei niin oisko myydä crossflow ic:n putkia niin menis samal. Vakiotki käy.
edit2: Ei onnistu puskuri paikoillaan, kuskin puolelta pitää saada ic pois tieltä ja lauhdutinta pitää nostaa ylöspäin että irtoo hahloistaan.
No puskuria ei montaa minuuttia irrota et turhaa tuota miettii...
Alustavasti löyty jo putketkin.
Lauhdutin näemmä ruuvattu siihen kiinni.
Edit. Jossei niin oisko myydä crossflow ic:n putkia niin menis samal. Vakiotki käy.
edit2: Ei onnistu puskuri paikoillaan, kuskin puolelta pitää saada ic pois tieltä ja lauhdutinta pitää nostaa ylöspäin että irtoo hahloistaan.
No puskuria ei montaa minuuttia irrota et turhaa tuota miettii...
Alustavasti löyty jo putketkin.
Viimeksi muokannut tetammi, Su Touko 15, 2016 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Käytin NG900 (1997) juuri ilmastointihuollossa, ja kylmä-ainetta oli ollut vain puolet jäljellä.
Huollon jälkeen ilmastointi kyllä puhaltaa erittäin kylmää, mutta pitää nyt jatkuvasti hieman ikävän kuuloista matalaa surinaa päällä ollessa. Ehkä hankaava ääni tai jotain.
+ Auton tyhjäkäynnissä ei muuten mitään vikaa, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tyhjäkäynti välillä aaltoilee niin että koko auto saattaa hetken tärähtää matalista kierroksista. Tämä ei kai ole normaalia' joten olisiko akussa tai latauksessa vikaa?
Huollon jälkeen ilmastointi kyllä puhaltaa erittäin kylmää, mutta pitää nyt jatkuvasti hieman ikävän kuuloista matalaa surinaa päällä ollessa. Ehkä hankaava ääni tai jotain.
+ Auton tyhjäkäynnissä ei muuten mitään vikaa, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tyhjäkäynti välillä aaltoilee niin että koko auto saattaa hetken tärähtää matalista kierroksista. Tämä ei kai ole normaalia' joten olisiko akussa tai latauksessa vikaa?
2005 Saab 9-5 Wagon 2.3T & 1997 NG900 2.3
-Arto
-Arto
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Nopeat kysymykset
Eiköhän se ole se vakio kompuran laakeri ja kyllä omassa täysin ehjässä akussakin värähtää auton tyhjäkäynti jo pelkästä flektistä
Re: Nopeat kysymykset
Dodiin. Lukemat 313hp @ 5900 rpm ja n. 435 Nm @ 4400 rpm. Käyrät ihan nätit ja varsin kytkin- jne. ystävälliset.. Eli suomeksi, alavääntö puuttuu Nelosen vedossa myös herää kyllä huomattavasti huonommin kuin kolmosella, tässä meni 1 bar rikki vasta 3270 rpm. Käyrä tuollajyrmy kirjoitti:Kysymys oli nopea, vastaus hidas. "AIVAN LÄHES" bolt-on juu... Eli ei sinne päinkään loppujen lopuksi. Itse laitoin marraskuussa kiinni kinugawalta ostetun short neck 19T #6 pakopesällä. Aika paljon vaatii osia T7:sta kaveriksi, King Cobran lisäksi huohotusletku-/putki uusiksi (askarreltu), snorkkeli kobran ja ilmanputsarin väliin, putki+letku cobrasta by-passille.. Vesi- ja öljyputket eivät myöskään mene sinnepäinkään, vaan piti askarrella T7 mitsusatsista ja vanhoista raakileista sopivat. Kuin myös laitoin loppujen lopuksi T7 ilmanputsarin kiinni sekä immun ilman sisuksia niin tuli siisti ulospäin. Hoitui kyllä myös parilla silikonimutkalla ja putkella tuo snorkkeliosuus T5 ilmanputsarin ja king cobran väliin. Nää saat multa halvalla jos tarttee.House_Of_Pain kirjoitti:Käykö Mitsubishin TD04HL 19T bolt-on Saabin 9-3T 1998 vakio garretin GT25 tilalle? Mitä tommonen ahdin tuottaa kyseisessä koneessa 98bensalla ja herääkö tommonen ahdin mistä kohtaa, rpm? (vakiona GT25 herää 2200- ja stage1 softalla 2500-)
Mistä herää? Noo.. 2500 rpm on 0.4 bar, ennen kolmea tonnia menee 1 bar rikki, ennen 3200 1.4. Itse asiassa tänä lauantaina selviää mitä tuottaa. Itse ajelen myös bensalla. YV:tä vaan jos joku kiinnostaa tarkemmin.
https://goo.gl/photos/5MD9B5MgYQiGHuNW9
Tämä tosiaan bensalla, viinalla voisi sitä puuttuvaa vääntöä vielä saada lisää, ylös taas lisää tehoa pakosarjaa snurraamalla ("isot pojat kerto"). Myös 2.3 pata tekisi ihmeitä... Ja toisaalta taas, itsellä tässä on jekkuna Viggen-kytkimen riittäminen, ei ole haluja lähteä sintterilevyjen kanssa leikkimään.
Vrt. toinen samassa penkissä ollut 2.3 T7, jossa 19T #7: väännöt huomattavasti alempaa ja 586 Nm, tehoja taas "vain" reilut 330 hp.
Hallissa 15-20 astetta, IAT 27 C vedon alkaessa. Moonlight Motorsport Maskussa.
Viimeksi muokannut jyrmy, Su Touko 15, 2016 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Nopeat kysymykset
Paljon oli painetta? En pääse kattomaan käyriä.
Re: Nopeat kysymykset
Hyvä kun sanoit, linkki korjattu. Paineet 1.480-1.5 bar tuossa vetoalueella, 1.2 bar @ 6000 rpm.saabi90 kirjoitti:Paljon oli painetta? En pääse kattomaan käyriä.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839