Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Onko kellään kokemuksia Vogtlandin madallusjousista? Olen ymmärtänyt, että mm. Koni käyttää kyseisiä jousia joissakin sarjoissaan. Hintaeroa Ebaystä tilattuna ois ~40€ setille verrattuna H&R jousiin. Vogtlandia löyty myös jenkeistä GenuineSaab.com sivustolta, tosin 2 kertaa kalliimmalla mitä Saksasta tilattuna.
Lähinnä siis kiinnostaa, jos jollain on kehuttavaa tai haukuttavaa. Kokemusperäistä ja perusteltua ofc.
-Riku
Lähinnä siis kiinnostaa, jos jollain on kehuttavaa tai haukuttavaa. Kokemusperäistä ja perusteltua ofc.
-Riku
-02 9-3 2.0t SE Business Stage 3
-04 9-3 Aero
Ex: -08 9-3sc ttid Vector, -00 9-3 2.0i, -04 9-5 Aero Stage 1
-04 9-3 Aero
Ex: -08 9-3sc ttid Vector, -00 9-3 2.0i, -04 9-5 Aero Stage 1
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 22:14
- Paikkakunta: Inkoo
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Käyttänyt h&r madallusjousia 13tkm ja lisää tulee, olen tyytyväinen niihin. Sopivan sporttinen perstuntuma
Saab 900 2.0T -97
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Mulla on omassa Aerossa Vogtlandin sarja. Makso aikanaan kotimaisen toimittajan kautta muistaakseni ab. 260e ja mukana tuli tarvittavat dokumentit. Oon ollu tyytyväinen. Jouset on jämäkät muttei liian kovat. Iskareina on Aeron omat. Kokoonpano toimii mun mielestä iha OK.
________________
9-3 Aero -01 (HA)
9000CS -97 (KA)
#5634
9-3 Aero -01 (HA)
9000CS -97 (KA)
#5634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
eibach for the win.
H&R ovat kivirekijouset. Eibach proget ja huomattavan paljon mukavemmat. Vogeist ei oo kokemusta.
H&R ovat kivirekijouset. Eibach proget ja huomattavan paljon mukavemmat. Vogeist ei oo kokemusta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Ng900 oli aikoinaan alla eibach sarja ja iskareina konin säädettävät. Toimi kombo hyvin kaikenlaisilla teillä eikä tarvinnut paikkoja hampaistakaan irrottaa julmetulla tärinällä.
Sama kombo toimi myös -97 gt mondeos josta siinä ollut h&r lähti kivirekimäisyyden takia.
Kumpaa sitten haluat alustaan, rekimäistä kovuutta tai hiukan normaalimpaa ajotuntumaa etenkin. Vogtland ei kokemusta ole.talvella.
Sama kombo toimi myös -97 gt mondeos josta siinä ollut h&r lähti kivirekimäisyyden takia.
Kumpaa sitten haluat alustaan, rekimäistä kovuutta tai hiukan normaalimpaa ajotuntumaa etenkin. Vogtland ei kokemusta ole.talvella.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Itsellä oli kolkissa vogtlandin jouset ja vakioiskarit. Maksoi jotain 140e tms. Ebaysta. Sellaisenaan vakioiskareiden kanssa alusta oli aivan kauhea ja pohjasi takana todella helposti kun perässä vähänkin kuormaa. Perä myös roikkui selvästi. En suosittelisi vogtlandeja ainakaan vakioiskareiden kanssa (etenkään loppuunkuluneiden). Ehkä jäykempien iskareiden kanssa asia voi olla aivan eri tavalla?
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Itse ostin Bilsteinin B8 ja Saab Aeron jouset joka nurkkaan. Tietenkin uudet. Voin todeta, että jo kunnollinen uusi alusta parantaa auton ajo-ominaisuuksia. Suosittelen! Ostin PCS:n Rikulta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Minäkin vaihdoin Aeron jousiin ja iskareihin. Tietenkin käytettyihin Suosittelen silti! Emäntä tosin jaksaa valittaa kyydissä, kun näillä ja uretaanipuslilla meno on huomattavan erilaista kuin omalla ranskalaisella taikamatollaan.juhokare kirjoitti:Itse ostin Bilsteinin B8 ja Saab Aeron jouset joka nurkkaan. Tietenkin uudet. Voin todeta, että jo kunnollinen uusi alusta parantaa auton ajo-ominaisuuksia. Suosittelen! Ostin PCS:n Rikulta.
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Kyllä ne hyvän kuntoiset käytetytkin pelaavat hyvin. Voi kyyti olla erilaista, mutta jos vertaa 9-3SS Saabiin, niin on lähellä tai ei kaukana ajo-ominaisuudet. Eli ne ovat hyvät.RokRoland kirjoitti:Minäkin vaihdoin Aeron jousiin ja iskareihin. Tietenkin käytettyihin Suosittelen silti! Emäntä tosin jaksaa valittaa kyydissä, kun näillä ja uretaanipuslilla meno on huomattavan erilaista kuin omalla ranskalaisella taikamatollaan.juhokare kirjoitti:Itse ostin Bilsteinin B8 ja Saab Aeron jouset joka nurkkaan. Tietenkin uudet. Voin todeta, että jo kunnollinen uusi alusta parantaa auton ajo-ominaisuuksia. Suosittelen! Ostin PCS:n Rikulta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Noh, vogtlandit sieltä tuli tänään postissa
Aattelin nyt sit samalla vaivalla päivittää iskaritkin, jotta ei jää perä laahaamaan jnejne. Pärjääkö uusilla vakioiskareilla? Bilstein b6 olisi reilu kolme sataa + mahd postit. Oisko halvempia järkivaihtoehtoja?
Laitoin foorumille myös ostoilmoituksen, nyt tarjottu eteen Bilsteinin b8 (jotka varmaan suhteellisen kovat normaaliajossa?) ja taakse vanhoja aeron iskareita.
Aattelin nyt sit samalla vaivalla päivittää iskaritkin, jotta ei jää perä laahaamaan jnejne. Pärjääkö uusilla vakioiskareilla? Bilstein b6 olisi reilu kolme sataa + mahd postit. Oisko halvempia järkivaihtoehtoja?
Laitoin foorumille myös ostoilmoituksen, nyt tarjottu eteen Bilsteinin b8 (jotka varmaan suhteellisen kovat normaaliajossa?) ja taakse vanhoja aeron iskareita.
-02 9-3 2.0t SE Business Stage 3
-04 9-3 Aero
Ex: -08 9-3sc ttid Vector, -00 9-3 2.0i, -04 9-5 Aero Stage 1
-04 9-3 Aero
Ex: -08 9-3sc ttid Vector, -00 9-3 2.0i, -04 9-5 Aero Stage 1
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
btw...
iskari eli iskunvaimennin ei vaikuta perän "laahaamiseen" vaan ainoastaan vaimentaa iskua, yleensä molempiin suuntiin.
Jouset taas sitten vaikuttavat juuri siihen auton ryhtiin... Eli jos Jouset mitoitettu jäykkyydeltään ja korkeudeltaan niin että perä jää alemmaksi niin iskarin päivittäminen ei sitä muuta.
iskari eli iskunvaimennin ei vaikuta perän "laahaamiseen" vaan ainoastaan vaimentaa iskua, yleensä molempiin suuntiin.
Jouset taas sitten vaikuttavat juuri siihen auton ryhtiin... Eli jos Jouset mitoitettu jäykkyydeltään ja korkeudeltaan niin että perä jää alemmaksi niin iskarin päivittäminen ei sitä muuta.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Lainataanpa valmista topikkia
Onko kellään kokemuksia maptunin (-40mm) jousista, bilsteinin b8 iskareiden kanssa??
Odottaisi asennusta, kunhan saisi puslatilausksen tehtyä..
Näkeekö etutolppien kunnon ilman nosturia?
Nekin pitäis tsekata ennenku vien autoa pajalle, ettei tuu yllätyksenä että tolpat onkin aivan mädät.
Onko kellään kokemuksia maptunin (-40mm) jousista, bilsteinin b8 iskareiden kanssa??
Odottaisi asennusta, kunhan saisi puslatilausksen tehtyä..
Näkeekö etutolppien kunnon ilman nosturia?
Nekin pitäis tsekata ennenku vien autoa pajalle, ettei tuu yllätyksenä että tolpat onkin aivan mädät.
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Olisikohan bilstein b8 järkevä vaihtoehto hr -35mm jousien kanssa? Olisiko jollain kokemusta kombosta, tuleeko liian kivireki jne?
Tällähetkellä loppuu ajetut vakioiskarit vielä ja on aika hyvä keikutin ja tie tuntuu hyvin 45 profiilin kumeilla.
Tällähetkellä loppuu ajetut vakioiskarit vielä ja on aika hyvä keikutin ja tie tuntuu hyvin 45 profiilin kumeilla.
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Tuollainen setti, Bilstein B8 & Eibach, ollut alla kolme vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Ei ole kivireki eikä kuormallakaan ole mitenkään kiikkuva. Aika hintava oli, mutta nyt voi sanoa, että hankinta kannatti.
Olikohan ollut 40mm madallus paperilla.
Joka kulma putosi oikeasti mittauksen perusteella noin kolme senttiä.
Olikohan ollut 40mm madallus paperilla.
Joka kulma putosi oikeasti mittauksen perusteella noin kolme senttiä.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Madallusjouset, H&R vai Vogtland? Kokemuksia?
Itsellä on myös tuo päivitys tulossa aikanaan, mietin vaan kun 570 puntaa löytyy neolta sama setti. Kehtaako joku heittää hinnan vaikkapa PCS kautta?
EDIT: siinä saa vielä laakerit+yläpään mukaan, joten sen voi huomioida hinnassa
EDIT: siinä saa vielä laakerit+yläpään mukaan, joten sen voi huomioida hinnassa