Saab alkoi rykimään ohitustilanteessa & nyt tuntuu käyvän kolmella tyhjäkäyntiä. Missfireä pukkaa tyhjäkäynnillä, mutta häviää kun nostaa kierroksia. Tulpat vaihdettu & toinen sytkäkassu kokeiltu, ei auttanut. 3 sylinterissä paineita 3bar. Kurkin endoskoopilla tulpanreiästä eikä mitään vauriota ainakaan sitä kautta näkynyt...venttiilivikaan ilmeisesti viittaisi?
Autolla ajettu 323tkm, josta etanolilla n.100tkm. Öljypohja avattu (puhdas oli) & turbo vaihdettu 8tkm sitten.
Voikohan turbon vaihdolla olla yhteyttä ko. vikaan? Tai sitten vaan normivika jo näillä kilometreillä
Toimi kuitenkin ihan normaalisti turbon vaihdon jälkeen. Normaalia matka-ajoa ilman revittelyä. Uusi turbo on ns. kopio garretti.
Vinkkejä missä Turun seudulla kannattaisi kansiremppa teettää?
Kansiremppaa tiedossa
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Kansiremppaa tiedossa
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Re: Kansiremppaa tiedossa
rempaa kannattaa tehdä itse niin tulee halvemmaksi, täältä saa haku toiminnolla oheita jos sormi menee suuhun. kannen koneistuksesta kannattaa kysellä muutamasta paikasta, tuskin siinä puolella on kartellia. tuntuu käsittämättömältä hinnalta muutaman minuutin hommasta moottorikoneistamolla. konepajalla tulee luultavasti halvemmaksi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kansiremppaa tiedossa
Aika yksinkertainen homma kansi irroittaa loppujen lopuksi. Onnistuu parkkipaikallakin, irtonaisen vie pajalle kera uusien venttiilien.
Re: Kansiremppaa tiedossa
Eiköhän siellä ole pakoventtiili palanut. Veikkaan että loput 7 pakoventtiiliä ovat ehjiä mutta paksun karstan peitossa.
Kannattaa kysellä useammasta paikasta hintaa remontille, itse kysyisin myös Tallinan Saab-Antilta.
Kannattaa kysellä useammasta paikasta hintaa remontille, itse kysyisin myös Tallinan Saab-Antilta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02