Foorumia plärätessä en löytänyt vastausta pariin kysymykseeni eli:
tuttavallani olisi moottori porsinut og9-3 2.0t SE (mittariston paneeli "hiilikuitu" look ja sid 2 yms.) ja meinasin jos siitä ottaisi omaan autooni hiukan osia.
1.Onko og9-3 2.0t SE mallissa 185hv?
2.Jos näin on niin saanko omaan (2001 og9-3 2.0t 170hv tehdasviritetty) tuon 185hv vaihtamalla SE mallin saabista ecun omaani vai onko tuossa SE mallissa eri ahdin tai vastaavia eroja?
3.Voinko laittaa SID 2 ongelmitta omani SID 1 tilalle?
Kysymys og9-3 2.0t mallieroista ja ecun vaihdosta?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 09:56
Re: Kysymys og9-3 2.0t mallieroista ja ecun vaihdosta?
Mikähän mallivuoden autoista mahtaa olla kyse? Rekisteröintivuosi ei kerro auton mallivuotta. Sekä tuttavasi että oman autosi mallivuosi täytyisi tietää ennenkuin kysymyksiin voi vastata.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 09:56
Re: Kysymys og9-3 2.0t mallieroista ja ecun vaihdosta?
oma on 2001 ja kaverini on muistaakseni 2002.
Re: Kysymys og9-3 2.0t mallieroista ja ecun vaihdosta?
Eli molemmat ovat Trionic7 moottorin autoja.
1. SE on varustelutaso, ei liity moottorin tehoihin tietääkseni mitenkään.
2. Et voi, koska ajonesto. ECU:t eivät ole suoraan vaihdettavissa keskenään ilman ohjelmointia. Toisen auton ECU voidaan naittaa esim. TECH2 laitteella tai sitten otat yhteyttä johonkin Trionic7 softauksia tekevään henkilöön ja pyydät ohjelmiston vaihtoa, samalla onnistunee varmasti myös päivitys biopowerointi/tehonlisäykset. Turboissa ei ole eroja, vaan molemmissa on alunperin garrettin gt-17 ahdin. Vain Aerossa, viggenissä ja dieselissä on eri ahtimet.
3. En osaa vastata suoraan, mutta uskoisin vaativan ainakin TECH2 ohjelmointia. Voi ehkä jopa joutua irroittamaan luovuttaja-autosta ensin kyseisen komponentin TECH2:lla ennenkuin komponentti voi alkaa toimia toisessa autossa.
1. SE on varustelutaso, ei liity moottorin tehoihin tietääkseni mitenkään.
2. Et voi, koska ajonesto. ECU:t eivät ole suoraan vaihdettavissa keskenään ilman ohjelmointia. Toisen auton ECU voidaan naittaa esim. TECH2 laitteella tai sitten otat yhteyttä johonkin Trionic7 softauksia tekevään henkilöön ja pyydät ohjelmiston vaihtoa, samalla onnistunee varmasti myös päivitys biopowerointi/tehonlisäykset. Turboissa ei ole eroja, vaan molemmissa on alunperin garrettin gt-17 ahdin. Vain Aerossa, viggenissä ja dieselissä on eri ahtimet.
3. En osaa vastata suoraan, mutta uskoisin vaativan ainakin TECH2 ohjelmointia. Voi ehkä jopa joutua irroittamaan luovuttaja-autosta ensin kyseisen komponentin TECH2:lla ennenkuin komponentti voi alkaa toimia toisessa autossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 09:56
Re: Kysymys og9-3 2.0t mallieroista ja ecun vaihdosta?
Kiitoksia nopeasta vastauksesta! pitää softata omaan purkkiin lisää kaakkeja