Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Ei haulla löytynyt: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus. Mitä pitää ottaa huomioon?
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Bägi lähtee helposti:
Avain pois virtalukosta, jonka jälkeen ratin kummaltakin puolelta ruuvien suojatulpat pois. Itse ruuvit ovat torx-kantaiset, olikohan 30/35. Ne ruuvaa auki (jäävät "paikoilleen" jousien pitämänä), nitkauttaa bägiä irti ratista ja varovasti nyppää takaa paljastuvat sähköpiuhat irti.
Bägi irroitettuna virtojen käyttäminen sytyttää airbagin merkkivalon; joko techillä nollaus tai ajaa vian ulos (~50 starttikertaa ilman vikaa).
Edit:
Avain pois virtalukosta, jonka jälkeen ratin kummaltakin puolelta ruuvien suojatulpat pois. Itse ruuvit ovat torx-kantaiset, olikohan 30/35. Ne ruuvaa auki (jäävät "paikoilleen" jousien pitämänä), nitkauttaa bägiä irti ratista ja varovasti nyppää takaa paljastuvat sähköpiuhat irti.
Bägi irroitettuna virtojen käyttäminen sytyttää airbagin merkkivalon; joko techillä nollaus tai ajaa vian ulos (~50 starttikertaa ilman vikaa).
Edit:
Audiojack kirjoitti:Joo airbagin valo palaa NG-satkuissa aina, vaikka katkos olisi ollut hetkellinenkin. 9-3:ssa se poistuu jonkun X määrän käynnistyksiä jälkeen jos vika ei ole uusiutunut.
Viimeksi muokannut ValPe, Ma Marras 07, 2016 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Katsastuksessa sitten napsahtaa, jollet ole nollannut vikakoodeja TECHlla.
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Miksi? Kai se bagi laitetaan takaisin ennen katsastuksen menoa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Virrat kun käyvät päällä ilman bagia, jää SRS järjestelmän muistiin vikakoodi.
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Miten vikakoodi haittaa -97-auton katsastusta, jos valo ei pala?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Siten, että airbag:in vikavalo ei saa palaa katsastuksessa. Turvalaitteen vikavalo ei yleensä poistu ilman nollausta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Ei saa olla edes muistissa, vaikkei palakaan.
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Eihän noin vanhassa ole obd tarkastusta katsastuksessa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Samaa mieltä, että mitä merkitystä jollain vikakoodilla muistissa koska katsuri ei taatusti katso -97 autosta muuta kuin sen, että sammuuko bagin merkkivalo vai ei.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Nii-in, muttakun kyse on turvajärjestelmästä niin muistissa oleva vikakoodi ilmaistaan vikavalolla. Jos turvajärjestelmän vikamuistissa on koodi niin tällöin ei turvajärjestelmän vikavalo sammu. Ei toimi samalla logiikalla kuin moottorinohjaus, jossa koodi voi olla muistissa vaikka vikavalo ei pala. Turvajärjestelmissä airbag&jarrut toimintalogiikka on tietääkseni erilainen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Joo airbagin valo palaa NG-satkuissa aina, vaikka katkos olisi ollut hetkellinenkin. 9-3:ssa se poistuu jonkun X määrän käynnistyksiä jälkeen jos vika ei ole uusiutunut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Bagin valo sammuu kun vika korjattu.
97 autosta ei oteta obd'tä.
97 autosta ei oteta obd'tä.
Viimeksi muokannut Pakari, Pe Marras 11, 2016 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu aiheeton provokaatio.
Syy: Poistettu aiheeton provokaatio.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
Olen edelleen sitä mieltä edelleen että turvajärjestelmän vikakoodi ei poistu itsekseen, minulta ei ainakaan ole yksikään turvajärjestelmän vikakoodi poistunut ilman nollausta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab ng 900 -97 ratin airbackin irroitus.
vikakoodin poistuminen ja valon sammuminen on eri asia.
Itellä oli johtoviasta johtuva bägiongelma OG9-3:ses vuosikausia ja bagi valo paloi/ei palanu satunnaisesti. Ilman nollausta. Joku 10+ starttia tais vaatia että sammuu itekseen.
Itellä oli johtoviasta johtuva bägiongelma OG9-3:ses vuosikausia ja bagi valo paloi/ei palanu satunnaisesti. Ilman nollausta. Joku 10+ starttia tais vaatia että sammuu itekseen.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ