Laita tuonne mailia asiasta. Saattaa jopa löytyä varastosta, koska tuo yksi heidän suosituimmista tuotteista kuulemma ollut.saapas_89 kirjoitti:Hinta olisi tuolta tilatessa kyllä melko sopiva. Varastotilanteeksi kylläkin sanoo ettei olisi saatavilla.Vodetti kirjoitti:Itse tilasin oman AEM 320 etanolipumpun täältä:
https://www.xenontuning.co.uk/fuel-syst ... -1215.html
Usko tai älä, mutta tuli minulle tasan vuorokaudessa Oli kiertänyt useammankin maan kautta, mutta todella nopea toimitus ja erinomainen palvelu oli! Hienosti on nyt puoli vuotta toiminut ja tosiaan pientä askartelua vaatiin pumpulle, mutta kuten aikaisemmin tuossa mainittiinkin niin kun sitä asetelmaa hetken katsoo niin tajuaa mistä kohtaa pitää ottaa palaa pois. Helppo homma ja kannattaa rauhassa vaikka keittiönpöydän ääressä laitella. Letkut + klemmarit vaihdoin samalla.
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Xenontuningilla oli pumput varastosta loppu, vaikkakin lupasivat laittaa sähköpostia kun tulee varastoon. Tilanne on kuitenkin se, ettei tässä ole aikaa odotella kun tämä viikko joten armottomalla googlaamisella löysin tällaisen pumpun Maptunilta: https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html
Onko tästä pumpusta kellään mitään tietoa? Laitoin Maptunille kyselyä, mutta olis kiva kuulla foorumilaisten kokemuksia, jos niitä jollakin on.
Onko tästä pumpusta kellään mitään tietoa? Laitoin Maptunille kyselyä, mutta olis kiva kuulla foorumilaisten kokemuksia, jos niitä jollakin on.
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Kyseisestä pumpusta ei henk.koht. tietoa mutta molahtanee ämpäriin samalla vaivalla kuin Aem. On speksattu myös E85:lle joten luulis kestävän sen minkä kestää
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: Nopeat kysymykset
Voin tsekata tänään illalla kun aletaan tuota bensapumppua asentelemaan että miten itse olen ton asentoanturin osannut laittaa ja tihkuttaako öljyä tiivisteen välistä.Vodetti kirjoitti:Kysytäänpäs nyt itsekin seuraavanlaista:
Mistä johtuu, että kampiakselin asentotunnistin vuotaa öljyä sieltä tiivisteen välistä lohkon edestä? Aikaisemman hajonneen tilalle vaihdoin bilteman halpiksen ja jouduin laittamaan tiivistemassan kanssa kun anturin oma tiiviste ei mahtunut sinne reikään mitenkään. Nyt vaihdoin tilalle alkuperäisen boschin anturin ja laitoin sen tiivisteineen niin syvälle kuin mahdollista ja kiristelin, mutta edelleen sama ongelma. Tihkuttaa hieman öljyä. Todella rasittava vaiva ja etenkin siksi kun tuo ei ole ihan helpoin tuonne vaihdella ergonomian puolesta
Kuuluuko tuon anturin asettua siten, että tiiviste on siellä reiässä kokonaan sisällä ja anturin "kaulus" jää ulkopuolelle? Nyt kiristäessä tiivistettä näkyy noin 1 mm verran anturin yläosasta.
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Kiitokset sinulle! Hyvä saada varmistus siitä kuinka tuon tulisi siellä oikein olla ja joutuuko sitä murjomaan enemmän sisälle, että asettuu tiivisteen kanssa + tuo kaulus jää vain ulkopuolelle.saapas_89 kirjoitti:Voin tsekata tänään illalla kun aletaan tuota bensapumppua asentelemaan että miten itse olen ton asentoanturin osannut laittaa ja tihkuttaako öljyä tiivisteen välistä.Vodetti kirjoitti:Kysytäänpäs nyt itsekin seuraavanlaista:
Mistä johtuu, että kampiakselin asentotunnistin vuotaa öljyä sieltä tiivisteen välistä lohkon edestä? Aikaisemman hajonneen tilalle vaihdoin bilteman halpiksen ja jouduin laittamaan tiivistemassan kanssa kun anturin oma tiiviste ei mahtunut sinne reikään mitenkään. Nyt vaihdoin tilalle alkuperäisen boschin anturin ja laitoin sen tiivisteineen niin syvälle kuin mahdollista ja kiristelin, mutta edelleen sama ongelma. Tihkuttaa hieman öljyä. Todella rasittava vaiva ja etenkin siksi kun tuo ei ole ihan helpoin tuonne vaihdella ergonomian puolesta
Kuuluuko tuon anturin asettua siten, että tiiviste on siellä reiässä kokonaan sisällä ja anturin "kaulus" jää ulkopuolelle? Nyt kiristäessä tiivistettä näkyy noin 1 mm verran anturin yläosasta.
Minkä bensapumpun muuten hommasit saabiin?
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
AEM 320lph pumpun tilasin. Laitoin kyselyä maptunille tuosta niiden pumpusta ja eivät edes nähneet vaivaa vastata, joten tilasin kotimaasta suoraan ahtoja.com:lta pumpun.Vodetti kirjoitti:Kiitokset sinulle! Hyvä saada varmistus siitä kuinka tuon tulisi siellä oikein olla ja joutuuko sitä murjomaan enemmän sisälle, että asettuu tiivisteen kanssa + tuo kaulus jää vain ulkopuolelle.saapas_89 kirjoitti:Voin tsekata tänään illalla kun aletaan tuota bensapumppua asentelemaan että miten itse olen ton asentoanturin osannut laittaa ja tihkuttaako öljyä tiivisteen välistä.Vodetti kirjoitti:Kysytäänpäs nyt itsekin seuraavanlaista:
Mistä johtuu, että kampiakselin asentotunnistin vuotaa öljyä sieltä tiivisteen välistä lohkon edestä? Aikaisemman hajonneen tilalle vaihdoin bilteman halpiksen ja jouduin laittamaan tiivistemassan kanssa kun anturin oma tiiviste ei mahtunut sinne reikään mitenkään. Nyt vaihdoin tilalle alkuperäisen boschin anturin ja laitoin sen tiivisteineen niin syvälle kuin mahdollista ja kiristelin, mutta edelleen sama ongelma. Tihkuttaa hieman öljyä. Todella rasittava vaiva ja etenkin siksi kun tuo ei ole ihan helpoin tuonne vaihdella ergonomian puolesta
Kuuluuko tuon anturin asettua siten, että tiiviste on siellä reiässä kokonaan sisällä ja anturin "kaulus" jää ulkopuolelle? Nyt kiristäessä tiivistettä näkyy noin 1 mm verran anturin yläosasta.
Minkä bensapumpun muuten hommasit saabiin?
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Tuo on oikeasti hyvä pumppu ja itsellä tosiaan sama käytössä. Helppo oli sorvata ämpärin sihtiä, että sai sopimaan. Tiivisteet vain katsoo, että istuu hyvin.saapas_89 kirjoitti:AEM 320lph pumpun tilasin. Laitoin kyselyä maptunille tuosta niiden pumpusta ja eivät edes nähneet vaivaa vastata, joten tilasin kotimaasta suoraan ahtoja.com:lta pumpun.Vodetti kirjoitti:Kiitokset sinulle! Hyvä saada varmistus siitä kuinka tuon tulisi siellä oikein olla ja joutuuko sitä murjomaan enemmän sisälle, että asettuu tiivisteen kanssa + tuo kaulus jää vain ulkopuolelle.saapas_89 kirjoitti:
Voin tsekata tänään illalla kun aletaan tuota bensapumppua asentelemaan että miten itse olen ton asentoanturin osannut laittaa ja tihkuttaako öljyä tiivisteen välistä.
Minkä bensapumpun muuten hommasit saabiin?
Samaa olen ihmetellyt tuon maptunin osalta kun en ole yhteenkään kyselyyn saanut vastausta. Oli kieli sitten suomi tai englanti. Osaisiko joku sanoa tuonne jotain ns. "suoraa" numeroa tai sähköpostia josta saisi vastauksia? Etenkin tuo alustasarja (Bilstein b8 + maptun 40mm jouset) kiinnostaisi ja onko se tuv-hyväksytty.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Bkasit on tuv hyväksytyt, jouset ei ole.Vodetti kirjoitti:Tuo on oikeasti hyvä pumppu ja itsellä tosiaan sama käytössä. Helppo oli sorvata ämpärin sihtiä, että sai sopimaan. Tiivisteet vain katsoo, että istuu hyvin.saapas_89 kirjoitti:AEM 320lph pumpun tilasin. Laitoin kyselyä maptunille tuosta niiden pumpusta ja eivät edes nähneet vaivaa vastata, joten tilasin kotimaasta suoraan ahtoja.com:lta pumpun.Vodetti kirjoitti: Kiitokset sinulle! Hyvä saada varmistus siitä kuinka tuon tulisi siellä oikein olla ja joutuuko sitä murjomaan enemmän sisälle, että asettuu tiivisteen kanssa + tuo kaulus jää vain ulkopuolelle.
Minkä bensapumpun muuten hommasit saabiin?
Samaa olen ihmetellyt tuon maptunin osalta kun en ole yhteenkään kyselyyn saanut vastausta. Oli kieli sitten suomi tai englanti. Osaisiko joku sanoa tuonne jotain ns. "suoraa" numeroa tai sähköpostia josta saisi vastauksia? Etenkin tuo alustasarja (Bilstein b8 + maptun 40mm jouset) kiinnostaisi ja onko se tuv-hyväksytty.
Asentoanturista sen verran että mulla taitaa olla paikallaan sen päälle tuleva pellistä taivuteltu suoja, eli en tiedä kuinka hyvin pääsen näkemään. Parin tunnin sisällä selviää tämäkin asia.
Linkki vielä jousiin jossa maininta tuosta ei tuv hyväksynnästä. https://www.maptunparts.fi/alusta/madal ... odels.html
Jäsen #6332
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
http://www.saabwiki.info/images/1/15/90 ... sor_02.jpg
http://www.saabwiki.info/images/b/b7/90 ... sor_09.jpg
Voisiko tuonne jäädä vahingossa vanha o-rengas,eli menisi kaksi päällekkäin ?
http://www.saabwiki.info/images/b/b7/90 ... sor_09.jpg
Voisiko tuonne jäädä vahingossa vanha o-rengas,eli menisi kaksi päällekkäin ?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Juu se o-rengas menee sinne reikään sisään. Jos siellä on jotain tiivistysmassaa ollut ja jäänyt jotain rämmäleitä, niin ainakin olettaisin ettei tiivistys ole täydellinen.
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Pitääkö tuo vanhan pumpun musta kumikaulus laittaa uuteen pumppuun?
Edit. Ja pitääkö uuden pumpun tulla samalle syvyydelle tuohon suodatin systeemiin kun vanha pumppu?
Edit. Ja pitääkö uuden pumpun tulla samalle syvyydelle tuohon suodatin systeemiin kun vanha pumppu?
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Kiitokset tästä! Nyt ei ole tosin vuotanut kun käpistelin tuota anturia hieman syvemmälle. Seurailen tilannetta. Kiitokset kun tarkistit!saapas_89 kirjoitti:Juu se o-rengas menee sinne reikään sisään. Jos siellä on jotain tiivistysmassaa ollut ja jäänyt jotain rämmäleitä, niin ainakin olettaisin ettei tiivistys ole täydellinen.
En tiedä ehtikö tämä jo selvitä, mutta se kumikaulus tulee uuteen pumppuun. Käytännössä siis samat hilppeet mukaan kuin vanhassa. Vain pumppu + sähköt + letkut/klemmarit (jos tarvetta) vaihtuu. Uuden pumpun laitoin suurinpiirtein samaan syvyyteen, jotta se varmasti yltää kurlutella bensaa tuolta tankista.saapas_89 kirjoitti:Pitääkö tuo vanhan pumpun musta kumikaulus laittaa uuteen pumppuun?
Edit. Ja pitääkö uuden pumpun tulla samalle syvyydelle tuohon suodatin systeemiin kun vanha pumppu?
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Pumppu vaihdettu jo onnistuneesti. Nyt vaan jännityksellä odotellaan mikä tuolta seuraavaksi pimenee...
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Ei viitti yhden vian takia uutta ketjua luoda niin tässäpä NG900 2.0i 1997 murhetta:
Aamulla ei meinannut käynnistyä, vasta kaasun kanssa käynnistyi eikä heti pyörinyt kaikilla. Sittemmin alkoi kyllä käymään ja käynnistyilemään ongelmitta, mutta mittariston valot (eikä muutkaan kojetaulun valot) jäi uupumaan kun auto on käynnissä. Eli mittarit pelaa kyllä ok, samoin ajotietokone jne. mutta valot ei pala. Ja tämä siis vain auton ollessa käynnissä, kun virrat laittaa päälle syttyy valot ensiksi ihan normaalisti mutta sitten ne himmenevät pois muutamien sekuntien kuluessa, kunnes virtoja käyttää taas alhaalla. Johtolankana (no pun intented) vielä sellainen ettei oikea(?) takavalo toimi myöskään, ja se vika ilmaantui samaan aikaan.
Aamulla ei meinannut käynnistyä, vasta kaasun kanssa käynnistyi eikä heti pyörinyt kaikilla. Sittemmin alkoi kyllä käymään ja käynnistyilemään ongelmitta, mutta mittariston valot (eikä muutkaan kojetaulun valot) jäi uupumaan kun auto on käynnissä. Eli mittarit pelaa kyllä ok, samoin ajotietokone jne. mutta valot ei pala. Ja tämä siis vain auton ollessa käynnissä, kun virrat laittaa päälle syttyy valot ensiksi ihan normaalisti mutta sitten ne himmenevät pois muutamien sekuntien kuluessa, kunnes virtoja käyttää taas alhaalla. Johtolankana (no pun intented) vielä sellainen ettei oikea(?) takavalo toimi myöskään, ja se vika ilmaantui samaan aikaan.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nopeat kysymykset
Kumpi yleensä kuluu väljäksi pelkääjänpuolen vetoakselin sisänivelessä tripodi vai malja? Koko vetoakselin irroittamiseksi on ilmeisesti irroitettava myös tukilaakeri korvakkoineen?
Mazda 6 2.2TD HB 2011