Mikäköhän on tuon linkin kuvassa näkyvän muovisen laatikon virallinen nimi? Siitä kun hukkui takakiinnitysklipsi.
Ei taida tätä klipsiä mistään varaosaliikkeestä saada?
Laitoinkin jo ostoilmoituksen tänne, mutta aattelin kysellä purkaamoista, mutta kun en tiedä millä nimellä tuota kyselisin ?
PS. Eikä kellään olisi mitään tee-se-itse kiinnitysvaihtoehtoa tuolle laatikolle? Kyse on siis vain takakiinnityksestä.
Onko tuossa ilmansuodatin kotelo kenties? Kaasuläppäkotelo lienee tuon alapuolella.
Olitko kajaanista. Siellä on tosiaan delta ja pörhö merkkiliikkeitä.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Juu aloittajan allekirjoituksessa lukee 900ng vm 1987? Se oli og aikaa silloin ja kuvassa on kuitenkin ng900 konehuone?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Lahti411 kirjoitti:Kai se jotain ääniä ehkä saattaa vaimentaa...
NG900 Turbois on ahtoputkes äänenvaimennin ja sen kun poisti, niin kyl eron kuuli. Aikasemmin aika tylsä ja herrasmiesmäinen "vaparimainen" ääni ja ilman vaimenninta viheltää ja suhisee ahdoilla... Eli kai se vapariski oikeesti tekee jotain.
Jos kyseinen boksi vuotaa ilmaa kaasuläppäkotelon ja tuon boksin välistä niin ilmamassamittarin ohi menee ilmaa joka sitten ennemmin tai myöhemmin sytyttää CE-valon liian laihasta seoksesta. Toki välistä kulkeutuu likaa moottoriin eikä sekään ole hyvä juttu.
Muista uusia 2 kpl o-renkaita kyseisen boksin ja kaasuläppäkotelon väliltä, ne saat myös merkkiliikkeestä tai jos jostakin tiivisteitä myyvästä liikkeestä löytyy mittojen mukaan sopivat, ovat aika paksuja o-renkaiksi. O-renkaat aiheuttavat imuvuodon ja siitä seuraa CE ja laihaseos..
Kannattaa laittaa vaikka ostoilmoitus foorumin ostetaan saabin osat ja tarvikkeet. Kannattaa vaikka koko boksi uusia, eipä niistä varmasti paljon tarvitse maksaa.
Sama ongelma täälläkin, tein ns. pielavetisen ratkaisun, en sentään rautalangalla. Vaan laiton pätkän rei'itettyä peltinauhaa. Toinen pää meni sinne ilmanmenoaukon reunassa olevaan reikään, muistaakseni 4 mm ruuvilla ja mutterilla kiinni, toisen pään taivuttelin sen muovikotelon päälle ja porasin siihen 3 mm poralla reikää ja siihen sitten sen peltinauhan toinen pää harvakierteisellä peltiruuvilla kiinni. Tuntuu hyvin tukevalta.
Resonaattorihan tuo muoviboksi on. - Ne molemmat O-renkaat todellakin kannattaa uusia, jos osan istutus kaasarin päälle on väljä. CE-valo syttyy.
Alkuperäisen kiinnitysklipsun voi korvata sopivasti väännetyllä rautalankalenkillä, jos muovikotelo ei ole pahasti murtunut alkuperäisen klipsun kiinnityskohdista.
Muistaako joku äkkiseltään miten kyseinen loota on keulan puolelta kiinni, lähteekö se taaksepäin vetämällä irti jostain kumiholkeista vai onko tossa hemmetin ahtaassa raossa pultit, vaikea nähdä ja ei viittis hajottaa vahingossa. Näköjään o-renkaat ainakin repsottaa ja näyttää muutenkin istuvan tosi huonosti kaasuläppäkoteloon, taitaa nykiä sen takia saabbi+ ce-valo palaa välillä.
Muistaako joku äkkiseltään miten kyseinen loota on keulan puolelta kiinni, lähteekö se taaksepäin vetämällä irti jostain kumiholkeista vai onko tossa hemmetin ahtaassa raossa pultit, vaikea nähdä ja ei viittis hajottaa vahingossa. Näköjään o-renkaat ainakin repsottaa ja näyttää muutenkin istuvan tosi huonosti kaasuläppäkoteloon, taitaa nykiä sen takia saabbi+ ce-valo palaa välillä.
Tapit kumiholkeissa. Eli takareunasta ensin ylös, sitten nyppäät taaksepäin.
Ylempi rengas oli ehjä, alempi kahdesta kohtaa poikki ja jotenkin liimattu sinne, laitoin uuden tiivisterenkaan joka sopi siihen muttei ole ihan oikea osa, eipä loppunut nykiminen talvisaabista 900 2.3. Kaikki alipaineletkut jo vaihdettu, itseasiassa kaasuläppäkoteloon tuleva oli tulpattu, nyki kuitenkin samalla tavalla tulppaamatta tai ei. Mikähän saatana, kun toimii kylmänä ja jonkun aikaa yli sen nykimättä, kun oot ajanut vajaan tunnin niin noin 3000-4000 rpm kohdalla hirveä nykiminen. Pakkohan ton on imuvuoto olla kun auto lähtee lämpimänä ja kylmänä samalla tavalla heti käyntiin nätisti. Mutta miks vaan lämpimänä nykii.