Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
Avaan itte tälleen, että luulin -96 turbosatkun olevan tiensä päässä joko alakerran, kannen tai turbon takia, tiesin että ne oli rempattu osittain(kansiremppa 70tkm sitten)(turbo 2 v vanha tehdaskunnostettu, tosin ihan perus garrett 25), siks ihmettelin, myös siksi että koko talven lähti aina heti käymään kaikilla ja toimi hienosti, oireet: huurutti sellasta valkeanharmaata turbon ollessa mukana täysvedolla(muuten ei juurikaan huurua), ei heppoja tallella mitä pitäis olla, muuten kaikki ok. hmm.m vaihdoin ilmanputsarin(minkä ilmesesti kaikki on noitten remppojen yhteydessä jättänyt vaihtamatta, oli musta kun yö ja ei menny suht raskaalla kompuralla läpi mitään puhallussuuntaan) taas kulkee hyvin ei huuruta . Älkää uskoko heti noihin jäärien juttuihin että alakerta tai vähintään kansi/turboremppa edessä. Testatkaa noi helpoimmat pois ensin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
Niinpä..
Kyllähän lähtökohtaisesti normaalitasoinen tee-se-itse-mies kuitenkin suorittaa autoon perus huollot/tarkistukset aika ajoin. Jos lähdetään arvelelemaan ahdin/kannentiiviste/alakerta syndroomaa niin yleensä se moottori antaa erilaisia oireita jotka varmistaa epäilyä.
Laakeri nakutusta,öljyn kulutusta,jäähdytinnesteen hävikkiä,vajailla synlintereillä käyntiä kylmänä,savutusta aamu startissa/vedätyksessä,joutokäynnin jälkeen,nesteiden sekoitusta,tehohäviötä,epämääräisiä ääniä,painetta järjestelmässä jne..
Kyllähän tuollainen tosi kakkanen ilmansuodatin ainakin polttoaineen kulutukseen vaikuttaa ja pitkällä tähtäimellä nuo mainitut rikkoutumisvaarat myös edesauttaavat tuloaan jos likainen imuilma pääsee oravineen sisään. Hyvä jos vika selvisi noinkin helpolla perushuollon tarkistuksella.
Kyllähän lähtökohtaisesti normaalitasoinen tee-se-itse-mies kuitenkin suorittaa autoon perus huollot/tarkistukset aika ajoin. Jos lähdetään arvelelemaan ahdin/kannentiiviste/alakerta syndroomaa niin yleensä se moottori antaa erilaisia oireita jotka varmistaa epäilyä.
Laakeri nakutusta,öljyn kulutusta,jäähdytinnesteen hävikkiä,vajailla synlintereillä käyntiä kylmänä,savutusta aamu startissa/vedätyksessä,joutokäynnin jälkeen,nesteiden sekoitusta,tehohäviötä,epämääräisiä ääniä,painetta järjestelmässä jne..
Kyllähän tuollainen tosi kakkanen ilmansuodatin ainakin polttoaineen kulutukseen vaikuttaa ja pitkällä tähtäimellä nuo mainitut rikkoutumisvaarat myös edesauttaavat tuloaan jos likainen imuilma pääsee oravineen sisään. Hyvä jos vika selvisi noinkin helpolla perushuollon tarkistuksella.

Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
ilmanputsari on äärim tärkeä, eräs traktorimies ihmetteli outoa käyntiä ja vedotonta olemusta ja katsoi ilmanputsariin mikä majorissa on jölyklpyinen, niin roudari oli siellä kylvyssä ja tukki ilman saannin 

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
Oletuksena (ehkä virheellisesti) on tietysti se, että nuo suodattimet, sytytystulpat yms. perus huoltokohteet tottakai on ensin tarkistettu ennen kuin mitään isompia vikadiagnooseja lähdetään miettimään9090909090 kirjoitti:Älkää uskoko heti noihin jäärien juttuihin että alakerta tai vähintään kansi/turboremppa edessä. Testatkaa noi helpoimmat pois ensin.

-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
No joo, omaa hölmöyttähän toi on, sitä jotenkin ajattelee että kai noi nyt on kunnossa eikä vaikuta niin paljon, heh.
Mistä toi muuten käytännössä johtuu, että umpitukossa oleva ilmanputsari aiheuttaa turbon ollessa vedoilla aika kovan savun/huurun? Nimenomaan se ihmetyttää, ettei missään vaiheessa nykinyt tai prötännyt yhtään vanhalla putsarilla
Mistä toi muuten käytännössä johtuu, että umpitukossa oleva ilmanputsari aiheuttaa turbon ollessa vedoilla aika kovan savun/huurun? Nimenomaan se ihmetyttää, ettei missään vaiheessa nykinyt tai prötännyt yhtään vanhalla putsarilla
Re: Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
Jos ilmansuodatin on tukossa niin turbo kiskoo ilmaa sisään mistä saa. Mikäli huohotusputkisto on alkuperäinen niin siellä imukobralla on aikamoinen alipaine ja huohotinputkesta tulee kampikammion höyryt melko aktiivisesti imuilmaan mukaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Tilanne&Ratkaisu joka meni ilman kone/turboremppaa, kokemuksia
En osaa sanoo onko huohotinjärjestelmä alkuperänen koska ei vertailukohtaa, ei se ainakaan tukossa näyttänyt olevan.. just haulla kattelen noita huohotinjuttuja T5. Toivottavasti en oo tehnyt mitää peruuttamatonta tuhoa koneelle vetämällä talven läpi erittäin vaikeasti hengitysvaikeuksisena. Hyvin se nyt tuntuu kyllä toimivan.