9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Apua kaivattaisiin.
Onko kellään Jyväskylän seudulla työkalua jolla saisi auki kierrerenkaan, jolla ämpäri kiinni tankissa.
On kokeiltu siirtoleukapihdit/vipuvarsi ja tuloksena että renkaan muovinipukat katkeaa, varovasti lyömällä puolelta ja toiselta, mutta ei tulosta.
-muita hyviä ideoita?
Huoltoluukkua suurennettu peltisaksilla, niin että pääsee sisältä käsiksi pumppuun.
Onko kellään Jyväskylän seudulla työkalua jolla saisi auki kierrerenkaan, jolla ämpäri kiinni tankissa.
On kokeiltu siirtoleukapihdit/vipuvarsi ja tuloksena että renkaan muovinipukat katkeaa, varovasti lyömällä puolelta ja toiselta, mutta ei tulosta.
-muita hyviä ideoita?
Huoltoluukkua suurennettu peltisaksilla, niin että pääsee sisältä käsiksi pumppuun.
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Mulla oli apumies mukana hommassa ja lähti ihan silleen kun molemmat nappas papukaijapihdeillä vastakkaisilta puolilta lukitusrenkulaa kiinni ja samaan aikaan väännettiiin auki.
Jäsen #6332
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
https://www.fixusnet.fi/fin/polttoaines ... 765-52838/
Tuollaista on joskus myyty varaosaliikkeissä..
Tuossa jotain vinkkiä..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=141160
Tuollaista löytyy ulkomailta..
https://www.eeuroparts.com/Parts/5708/F ... l-8394462/
Samoin kuin ebayssä eri merkin avaimet varmaan melko sopivia..
http://www.ebay.com/bhp/fuel-pump-wrench
Tuollaista on joskus myyty varaosaliikkeissä..
Tuossa jotain vinkkiä..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=141160
Tuollaista löytyy ulkomailta..
https://www.eeuroparts.com/Parts/5708/F ... l-8394462/
Samoin kuin ebayssä eri merkin avaimet varmaan melko sopivia..
http://www.ebay.com/bhp/fuel-pump-wrench
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Omasta lähti tylpänmallisella tuurnalla varovasti vasaralla napauttaen. Renkaanmyötäisesti naputellen ja tuurna hieman viistossa.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Sama täällä. Sellaista nopeaa naputusta ei tarvitse voimaa juurikaan. Kannatta merkitä tussilla kohdistusviiva tankkiin ja korkkiin niin näkee onko alkanut kiertyä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
http://www.motonet.fi/fi/tuote/804103/U ... alka-150mm
Esim. Tuo sattuu aika hyvin uriin ja saa otteen kaksin käsin.
Edittiä, olikin jo ehdotettu aikaisemmin.
Esim. Tuo sattuu aika hyvin uriin ja saa otteen kaksin käsin.
Edittiä, olikin jo ehdotettu aikaisemmin.
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Nyt on uusi pumppu asennettu ja auto toimii -Kiitos vinkeistä!
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Kyllä ainoa keino ja edullisin, on tehdä pieni kolo vanteen yläreunaan ja sitten naputella tuurnalla ja kyllä siinä kovempaakin voimaa joutuu käyttämään.
Nuo vääntötyökalut eivät oikein toimi, ei niitä saa pitämään ja ei niihin saa tarpeeksi voimaa.
Mutta 2 asiaa on varmaa. Letkunliitoksia ei pysty muuten tekemään kuin laittamaan paksumman letkun päälle ja klemmarin.
Ja minkään muovipussiin sitä pumppua on turha nostaa tankista, kaikki paikat bensassa.
Maalaustelan kaukalo on hyvä, on tarpeeksi matala ja bensat valuvat toiseen päähän.
Ja veristä puuhaa, kädet ovat auki joka puolelta
eli paras käyttää hanskoja.
Ja sen reiän voi peltiin tehdä suurilta osin rälläkällä, varovasti. Katsoo että pellin alla on tyhjää ja lykkää sinne jonkun varmiste pellin väliin.
Ja autossa on myös hyvä käyttää jotain suojalevyä, ettei ne kipinät lentele joka puolelle..
Nuo vääntötyökalut eivät oikein toimi, ei niitä saa pitämään ja ei niihin saa tarpeeksi voimaa.
Mutta 2 asiaa on varmaa. Letkunliitoksia ei pysty muuten tekemään kuin laittamaan paksumman letkun päälle ja klemmarin.
Ja minkään muovipussiin sitä pumppua on turha nostaa tankista, kaikki paikat bensassa.
Maalaustelan kaukalo on hyvä, on tarpeeksi matala ja bensat valuvat toiseen päähän.
Ja veristä puuhaa, kädet ovat auki joka puolelta
eli paras käyttää hanskoja.
Ja sen reiän voi peltiin tehdä suurilta osin rälläkällä, varovasti. Katsoo että pellin alla on tyhjää ja lykkää sinne jonkun varmiste pellin väliin.
Ja autossa on myös hyvä käyttää jotain suojalevyä, ettei ne kipinät lentele joka puolelle..
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Uuden pumpun pystyy liittämään myös alkuperäiseen kovaan letkuun. Testattu pari viikkoa sitten. Täytyy toki olla myös uusi pumppu 6 mm lähdöllä. Leikkasin vanhan pumpun irti ylimmän kynnen harjalta, jolloin letkunpää jäi "leveäksi". Sipaisin uuden pumpun lähtöputkeen liukkariksi jarrukumirasvaa ja vedin vanhan letkun kiinni pihdeillä nitkuttelemalla (kumia tms. pihtien ja letkun väliin suojaksi, jottei tule vaurioita). Sain letkun tulemaan kahden kynnen yli ja kolmannen (eli viimeisen) huulille, eli ihan perille asti ei potku riittänyt. Varmistin liitoksen kahden ylimmän kynnen välistä klemmarilla (pihdeillä puristettavaa mallia). Mielestäni tuli varsin jämäkkä liitos eikä tarvitse jännittä letkujen polttoaineen kestävyyttä.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Joo kyllä sen kovan putken voi käyttää uudelleen,lämmitys kuumailmapuhaltimella tms ja tuikkaa paikalleen. Tai lämmitys ja jollain tapilla isontaa reiän.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
En uskaltanut lämmittää tuoreeltaan tankista ongittua ämpäriä. Menee sopivan liukkarin kanssa myös kylmiltään.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9-3 bensapumpun vaihto, kierrerengas jumissa *JKL*
Juu..itse uskalsin paluupuolen putkea lämmittää aika reilusti kun pääsi irti..niin että sinne muodostui painettakin.. yritin 8,5mm takaiskunippaan ahdistaa sitä 6mm putkea..ei se jaksanut levitä niin paljoa et piti laittaa perinteinen letku/klemmari patentti päälle.
Noo ei tuolla paluupuolella kovat paineet olekaan.
Noo ei tuolla paluupuolella kovat paineet olekaan.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-