9-3 huohotinpäivitys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedpartsin sivuilla näyttäisi myös olevan kaupan 9-5:n huohotinpäivitys. Kävisiköhän se myös Trionic 7 OG9³:een?

http://www.speedparts.se/prod/res_mot_uppdatering.shtml
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Turbo Sensonic kirjoitti:Speedpartsin sivuilla näyttäisi myös olevan kaupan 9-5:n huohotinpäivitys. Kävisiköhän se myös Trionic 7 OG9³:een?

http://www.speedparts.se/prod/res_mot_uppdatering.shtml
Tuo on se sama. Tai ainakin mulla on tuo asennettuna 9-3:een. TAI ainakin sellaisena sitää myydään joissain paikoissa :oops: :oops:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

pohjoma kirjoitti:Kävin tiistaina Tampereen Metro-Autossa ohjelma päivityksessä :D.

Samalla tehtiin huohotinpäivitys ja takuuna sytkäkasetti :). Homma pelasi hienosti ja kiitokset paikalliselle huoltopäällikölle :o.
Järvisen Jari on asiallinen kaveri! Olen myös saanut joka kerta erinomaista palvelua ko. henkilöltä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Janezki »

eklunto1 kirjoitti:
pohjoma kirjoitti:Kävin tiistaina Tampereen Metro-Autossa ohjelma päivityksessä :D.

Samalla tehtiin huohotinpäivitys ja takuuna sytkäkasetti :). Homma pelasi hienosti ja kiitokset paikalliselle huoltopäällikölle :o.
Järvisen Jari on asiallinen kaveri! Olen myös saanut joka kerta erinomaista palvelua ko. henkilöltä.
...jaahah! Taidan muuttaa Tampereelle. :wink:
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Jezmalez
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 21:25

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Jezmalez »

Nostellaas vanhaa mutta ajankohtaista.
Osaiskohan joku kertoa että millaset ne alkuperäiset huohotinrämmäleet siellä konehuoneessa on?

Tänään tuli tuo paketti vaihdettua ja samanmoista osaa ja letkua sieltä tuli vastaan, kun elin siinä uskossa että sitä ei ole vaihdettu. :?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jezmalez kirjoitti:Nostellaas vanhaa mutta ajankohtaista.
Osaiskohan joku kertoa että millaset ne alkuperäiset huohotinrämmäleet siellä konehuoneessa on?

Tänään tuli tuo paketti vaihdettua ja samanmoista osaa ja letkua sieltä tuli vastaan, kun elin siinä uskossa että sitä ei ole vaihdettu. :?
Esim viimeisimmäs #6 huohotin päivityksessä on öljyntäyttöputkes nippa, niitä löytyy myös nipalla mutta reikä ei ole porattu auki. Varmaan jostain aikaisemmast #1-5 päivityksestä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Jezmalez
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 21:25

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Jezmalez »

nugge kirjoitti:
Jezmalez kirjoitti:Nostellaas vanhaa mutta ajankohtaista.
Osaiskohan joku kertoa että millaset ne alkuperäiset huohotinrämmäleet siellä konehuoneessa on?

Tänään tuli tuo paketti vaihdettua ja samanmoista osaa ja letkua sieltä tuli vastaan, kun elin siinä uskossa että sitä ei ole vaihdettu. :?
Esim viimeisimmäs #6 huohotin päivityksessä on öljyntäyttöputkes nippa, niitä löytyy myös nipalla mutta reikä ei ole porattu auki. Varmaan jostain aikaisemmast #1-5 päivityksestä.
Jep, löytähän tuo vastaus kun vähän kaiveli. Eli turhaan se tuli siis vaihdettua :lol:
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Pahoittelen jos kyselen nyt aivan samoja asioita mitä joku toinen jo täälä foormullilla, en ainakaan heti löytänyt selkeätä vastausta kysymykseeni... Mutta; mitä kaikkea osaa tuohon huohotinpäivitykseen (og 9-3) tulee? Jotain letkua yms koteloa? Eli siis mitä kaikkea päivityksessä pähkinänkuoressa päivitetään/vaihdetaan? :?: Joutuuko "alkuperäsiin" osiin tehdä muutoksia tai puretaanko vanhaa kilkettä mahdollisesti pois? Onko millainen homma tehdä? Ja vielä, mistä sen saisi ja paljonko maksaisi..? Olen tässä guugletellut mutta ihan selkeästi en ole vielä saanut selville.. Öljyjen jokavuotisesta kunnosta päätellen ei omaan autoon kyllä olla tuota päivitystä tehty. Paljon kiitoksia! :D :saab:
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Päivityssäkki on kokoelma letkuja ja muita osia asennusohjeen kera, se tarvitaan vähintään.
Lisäksi voi olla tarpeen uusia 3 letkua; alipaineletku takaiskuineen venakopalta läppäkotelolle, huohotinloukolta venakopalle ja loukolta öljypohjaan. Uusitaan vanhojen kunnon perusteella tai varmuuden vuoksi joka tapauksessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Ok, kiitos!
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Suabikas
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2010 20:30
Paikkakunta: itä-uusimaa

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Suabikas »

Nettiautossa esimerkiksi on suht paljon ajettuja 93:siakin,mutta tuosta huohotinpäivityksestä harvemmin on mitään tietoa. :roll:
Itselläni on yli 400tkm ajettu ilman turboa,ei mitään varmuutta,että päivitys tehty,mutta hyvin toimii,eikä öljyä vie tms.
Miten kriittinen tuo päivitys lopulta on,ja liekkö turboissa hieman kriittisempi?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja SS »

Siis ongelmahan koskee vain B205 -koneita, eli Trionic 7:lla varustettuja turbokoneita. Tosin tiedän kyllä paljon ajettuja B205-yksilöitäkin, joihin paivitystä ei ole tehty ja edelleen toimivat ongelmitta. Ongelma korostunee pätkäajossa ja pidemmillä öljynvaihtoväleillä jolloin huohotukseen kertyy enemmän möhnää.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Omaan ja siskon 02-mallisiin 9-3:siin olen päivityksen laittanut joskus kauan aikaa sitten. Molemmat autot toimii, kympin vaihtovälillä toinen vaatii puolen litran lisäyksen öljyä, toinen vähän enemmän. Kumpaankaan ei aleta tekemään enään mitään isoa koneremonttia, ajetaan vaan ja huolletaan. Minä uskon tässä tapauksessa nimenomaan maantieajon ja kierrosten vaikutukseen. Ainakin automaatti menee kevyessä pätkäajossa lähes tyhjäkäynnillä, kun taas maantiellä reilulla satasen vauhdilla kierroksia on vajaa 2500. Iso ero huohotinvikaisen moottorin toimintaan. Itse huohotinpäivitys vaikutti kyllä aavistuksen vaatimattomalta. Erikoista oli, ettei maahantuoja aikanaan laittanut näitä päivityksiä takaisinkutsu periaatteella, vaikkakin myönsi ongelman ja antoi 10-vuoden "takuun" huolletulle moottorille. Nimenomaan kaikkein eniten ajetuilla voikin olla menty pitkää matkaa, ja moottori pelaa, kun taas vähiten ajetuilla on tehty ehkäpä vaan niitä kauppamatkoja nurkissa. Vielä tuosta omasta autosta, alkuperäinen jakopää ja takana yli 250 tkm. Eikä ääntele. Auto on ollut uudempana työsuhdeautona, ja ajettu yli 30 vuositahdilla. Turbo on vaihdettu, oli kuulemma välystä 170 kohdalla. Öljynä ollut aina Mobil 1 0-40.
Suabikas
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2010 20:30
Paikkakunta: itä-uusimaa

Re: 9-3 huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Suabikas »

Ok,kiitoksia tiedotteista,itellä onkin nähtävästi b204 kone (vm.-99 vapari/turboton) joka sitten lieneekin aika huoleton masiina,jos ei nämä ole kerran kärsineet siitä huohotin ongelmasta.
Gm teki kyllä aikanaan ison mokan kun ei tosiaan kutsunut kaikkia autoja päivitykseen,joissa tarvis.
Vastaa Viestiin