9-3 huohotinpäivitys
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Tuo on se sama. Tai ainakin mulla on tuo asennettuna 9-3:een. TAI ainakin sellaisena sitää myydään joissain paikoissaTurbo Sensonic kirjoitti:Speedpartsin sivuilla näyttäisi myös olevan kaupan 9-5:n huohotinpäivitys. Kävisiköhän se myös Trionic 7 OG9³:een?
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_uppdatering.shtml
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Huohotinpäivitys
Järvisen Jari on asiallinen kaveri! Olen myös saanut joka kerta erinomaista palvelua ko. henkilöltä.pohjoma kirjoitti:Kävin tiistaina Tampereen Metro-Autossa ohjelma päivityksessä.
Samalla tehtiin huohotinpäivitys ja takuuna sytkäkasetti. Homma pelasi hienosti ja kiitokset paikalliselle huoltopäällikölle
.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Huohotinpäivitys
...jaahah! Taidan muuttaa Tampereelle.eklunto1 kirjoitti:Järvisen Jari on asiallinen kaveri! Olen myös saanut joka kerta erinomaista palvelua ko. henkilöltä.pohjoma kirjoitti:Kävin tiistaina Tampereen Metro-Autossa ohjelma päivityksessä.
Samalla tehtiin huohotinpäivitys ja takuuna sytkäkasetti. Homma pelasi hienosti ja kiitokset paikalliselle huoltopäällikölle
.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Nostellaas vanhaa mutta ajankohtaista.
Osaiskohan joku kertoa että millaset ne alkuperäiset huohotinrämmäleet siellä konehuoneessa on?
Tänään tuli tuo paketti vaihdettua ja samanmoista osaa ja letkua sieltä tuli vastaan, kun elin siinä uskossa että sitä ei ole vaihdettu.![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Osaiskohan joku kertoa että millaset ne alkuperäiset huohotinrämmäleet siellä konehuoneessa on?
Tänään tuli tuo paketti vaihdettua ja samanmoista osaa ja letkua sieltä tuli vastaan, kun elin siinä uskossa että sitä ei ole vaihdettu.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Esim viimeisimmäs #6 huohotin päivityksessä on öljyntäyttöputkes nippa, niitä löytyy myös nipalla mutta reikä ei ole porattu auki. Varmaan jostain aikaisemmast #1-5 päivityksestä.Jezmalez kirjoitti:Nostellaas vanhaa mutta ajankohtaista.
Osaiskohan joku kertoa että millaset ne alkuperäiset huohotinrämmäleet siellä konehuoneessa on?
Tänään tuli tuo paketti vaihdettua ja samanmoista osaa ja letkua sieltä tuli vastaan, kun elin siinä uskossa että sitä ei ole vaihdettu.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Jep, löytähän tuo vastaus kun vähän kaiveli. Eli turhaan se tuli siis vaihdettuanugge kirjoitti:Esim viimeisimmäs #6 huohotin päivityksessä on öljyntäyttöputkes nippa, niitä löytyy myös nipalla mutta reikä ei ole porattu auki. Varmaan jostain aikaisemmast #1-5 päivityksestä.Jezmalez kirjoitti:Nostellaas vanhaa mutta ajankohtaista.
Osaiskohan joku kertoa että millaset ne alkuperäiset huohotinrämmäleet siellä konehuoneessa on?
Tänään tuli tuo paketti vaihdettua ja samanmoista osaa ja letkua sieltä tuli vastaan, kun elin siinä uskossa että sitä ei ole vaihdettu.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Pahoittelen jos kyselen nyt aivan samoja asioita mitä joku toinen jo täälä foormullilla, en ainakaan heti löytänyt selkeätä vastausta kysymykseeni... Mutta; mitä kaikkea osaa tuohon huohotinpäivitykseen (og 9-3) tulee? Jotain letkua yms koteloa? Eli siis mitä kaikkea päivityksessä pähkinänkuoressa päivitetään/vaihdetaan?
Joutuuko "alkuperäsiin" osiin tehdä muutoksia tai puretaanko vanhaa kilkettä mahdollisesti pois? Onko millainen homma tehdä? Ja vielä, mistä sen saisi ja paljonko maksaisi..? Olen tässä guugletellut mutta ihan selkeästi en ole vielä saanut selville.. Öljyjen jokavuotisesta kunnosta päätellen ei omaan autoon kyllä olla tuota päivitystä tehty. Paljon kiitoksia!
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Päivityssäkki on kokoelma letkuja ja muita osia asennusohjeen kera, se tarvitaan vähintään.
Lisäksi voi olla tarpeen uusia 3 letkua; alipaineletku takaiskuineen venakopalta läppäkotelolle, huohotinloukolta venakopalle ja loukolta öljypohjaan. Uusitaan vanhojen kunnon perusteella tai varmuuden vuoksi joka tapauksessa.
Lisäksi voi olla tarpeen uusia 3 letkua; alipaineletku takaiskuineen venakopalta läppäkotelolle, huohotinloukolta venakopalle ja loukolta öljypohjaan. Uusitaan vanhojen kunnon perusteella tai varmuuden vuoksi joka tapauksessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Ok, kiitos!
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Nettiautossa esimerkiksi on suht paljon ajettuja 93:siakin,mutta tuosta huohotinpäivityksestä harvemmin on mitään tietoa.
Itselläni on yli 400tkm ajettu ilman turboa,ei mitään varmuutta,että päivitys tehty,mutta hyvin toimii,eikä öljyä vie tms.
Miten kriittinen tuo päivitys lopulta on,ja liekkö turboissa hieman kriittisempi?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Itselläni on yli 400tkm ajettu ilman turboa,ei mitään varmuutta,että päivitys tehty,mutta hyvin toimii,eikä öljyä vie tms.
Miten kriittinen tuo päivitys lopulta on,ja liekkö turboissa hieman kriittisempi?
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Siis ongelmahan koskee vain B205 -koneita, eli Trionic 7:lla varustettuja turbokoneita. Tosin tiedän kyllä paljon ajettuja B205-yksilöitäkin, joihin paivitystä ei ole tehty ja edelleen toimivat ongelmitta. Ongelma korostunee pätkäajossa ja pidemmillä öljynvaihtoväleillä jolloin huohotukseen kertyy enemmän möhnää.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Omaan ja siskon 02-mallisiin 9-3:siin olen päivityksen laittanut joskus kauan aikaa sitten. Molemmat autot toimii, kympin vaihtovälillä toinen vaatii puolen litran lisäyksen öljyä, toinen vähän enemmän. Kumpaankaan ei aleta tekemään enään mitään isoa koneremonttia, ajetaan vaan ja huolletaan. Minä uskon tässä tapauksessa nimenomaan maantieajon ja kierrosten vaikutukseen. Ainakin automaatti menee kevyessä pätkäajossa lähes tyhjäkäynnillä, kun taas maantiellä reilulla satasen vauhdilla kierroksia on vajaa 2500. Iso ero huohotinvikaisen moottorin toimintaan. Itse huohotinpäivitys vaikutti kyllä aavistuksen vaatimattomalta. Erikoista oli, ettei maahantuoja aikanaan laittanut näitä päivityksiä takaisinkutsu periaatteella, vaikkakin myönsi ongelman ja antoi 10-vuoden "takuun" huolletulle moottorille. Nimenomaan kaikkein eniten ajetuilla voikin olla menty pitkää matkaa, ja moottori pelaa, kun taas vähiten ajetuilla on tehty ehkäpä vaan niitä kauppamatkoja nurkissa. Vielä tuosta omasta autosta, alkuperäinen jakopää ja takana yli 250 tkm. Eikä ääntele. Auto on ollut uudempana työsuhdeautona, ja ajettu yli 30 vuositahdilla. Turbo on vaihdettu, oli kuulemma välystä 170 kohdalla. Öljynä ollut aina Mobil 1 0-40.
Re: 9-3 huohotinpäivitys
Ok,kiitoksia tiedotteista,itellä onkin nähtävästi b204 kone (vm.-99 vapari/turboton) joka sitten lieneekin aika huoleton masiina,jos ei nämä ole kerran kärsineet siitä huohotin ongelmasta.
Gm teki kyllä aikanaan ison mokan kun ei tosiaan kutsunut kaikkia autoja päivitykseen,joissa tarvis.
Gm teki kyllä aikanaan ison mokan kun ei tosiaan kutsunut kaikkia autoja päivitykseen,joissa tarvis.