Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Pro-Carservice muuten ei käyttänyt GM:n öljyjä, Mobilia olisivat laittaneet, mutta turbon jälkeen ei ole öljyä syönyt niin, että olisi tarvinut lisätä. Voisi siis päätellä, että Garrett oli suurin syy öljyn vähenemiseen. Seuraillaan edelleen tilannetta.
Ennen katsastusta jarrulevyt ja -palat vaihdatin eteen, kun olivat levyt jo todella kuluneet. Katsastuksesta selvittiin lähes pelkillä kehuilla hyväkuntoisesta autosta, rekisterikilven valo ja yksi parkki olivat pimeinä. Vaihdatin myös sen rahisevan ilmastoinnin lämpötilatunnistimen, kun kuulemma mitään rasvaukset eivät ongelmaan auta pitkään.
Kohta mittari hipoo jo 200 000 km lukemaa ja yli 30 000 km tullut autolla ajeltua. Mutta yksi kysymys, uudemman 9-3 korimallin peltivanteet eivät ilmeisesti tähän vanhempaan käy? Kesärenkaat ovat käytännössä jo sakkokuntoiset ja alumiinivanteilla, näillä huonoilla hiekkateillä ajettaessa suosin mieluummin peltivanteita, mutta kuten kirjoitin, nämä OG 9-3:n omat vanteet ovat surkeat, kun keräävät itsensä täyteen mutaa ja sitten alkaa täristys. Uudemman Saabin kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut samoissa määrin, eli jotain tuotekehitystä on vannemallissa tapahtunut. 9-5:sen vanteethan kävivät NG:hen pienestä offset-erosta huolimatta, mutta miten on tämä eri 9-3 mallien välinen vanteiden yhteensopivuus?
Ennen katsastusta jarrulevyt ja -palat vaihdatin eteen, kun olivat levyt jo todella kuluneet. Katsastuksesta selvittiin lähes pelkillä kehuilla hyväkuntoisesta autosta, rekisterikilven valo ja yksi parkki olivat pimeinä. Vaihdatin myös sen rahisevan ilmastoinnin lämpötilatunnistimen, kun kuulemma mitään rasvaukset eivät ongelmaan auta pitkään.
Kohta mittari hipoo jo 200 000 km lukemaa ja yli 30 000 km tullut autolla ajeltua. Mutta yksi kysymys, uudemman 9-3 korimallin peltivanteet eivät ilmeisesti tähän vanhempaan käy? Kesärenkaat ovat käytännössä jo sakkokuntoiset ja alumiinivanteilla, näillä huonoilla hiekkateillä ajettaessa suosin mieluummin peltivanteita, mutta kuten kirjoitin, nämä OG 9-3:n omat vanteet ovat surkeat, kun keräävät itsensä täyteen mutaa ja sitten alkaa täristys. Uudemman Saabin kanssa tätä ongelmaa ei ole ollut samoissa määrin, eli jotain tuotekehitystä on vannemallissa tapahtunut. 9-5:sen vanteethan kävivät NG:hen pienestä offset-erosta huolimatta, mutta miten on tämä eri 9-3 mallien välinen vanteiden yhteensopivuus?
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Itselläni on ainakin talvivanteina ng 9-3 peltivanteet ja hyvin sopii ei mitään ongelmaa.
Saab OG 9-5 vm 2003
Saab OG 9-5 vm 2005
Saab NG 9-3 vm 2004
Saab OG 9-5 vm 2005
Saab NG 9-3 vm 2004
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Juu kyllä sopii og-kolkkiin jos sopii og-femmaankin. Tuo sama et-ero on ainoa erotus 9-3:n sukupolvien vanteiden väillä. Ng:n vanteet tulee vain 8 mm ulommas og:ssä kuin alkuperäiset, koska ng:n originaalivanteiden et on 41 ja og:n 49. Keskireikä ja pulttijako samat.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su Touko 08, 2016 04:15
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Käykös ng9-3 vanteet ng900 autoon? Pulttijako eikös edelleen ole 5x110? Toimiiko muuten käytännössä (riippuu toki renkaista..?)?AZP kirjoitti:Juu kyllä sopii og-kolkkiin jos sopii og-femmaankin. Tuo sama et-ero on ainoa erotus 9-3:n sukupolvien vanteiden väillä. Ng:n vanteet tulee vain 8 mm ulommas og:ssä kuin alkuperäiset, koska ng:n originaalivanteiden et on 41 ja og:n 49. Keskireikä ja pulttijako samat.
900S 2.3 16V -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su Touko 08, 2016 04:15
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Jees! Vaikuttaakos käytännössä tuo n.10mm heitto leveydessä sitten mitään?
900S 2.3 16V -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
ET:n muutos vanteessa voi hieman vaikuttaa ajo ominaisuuksiin mutta kokeilemalla huomaat onko häiritsevää vetelyä etc. Riippuu toki kuinka leveää kumia laitat vanteelle orkkiskokoon verrattuna.
Onhan se toki "styling":mman näköinen mitä pienempi ET ja tulee lähemmäksi kaarta.
Onhan se toki "styling":mman näköinen mitä pienempi ET ja tulee lähemmäksi kaarta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su Touko 08, 2016 04:15
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2434622
Mietin tässä uskaltaisiko tuollaiset ostaa omaan ng900 -97 kaaraan. Saattaa olla, että pahimmassa tapauksessa menee rengas uusiksi.. Renkaan koo'oista kun en ymmärrä mitään amatööri kun olen, niin paha lähtee sanomaan yhtään mistään mitään sopiako vanha rengas vai ei
Mietin tässä uskaltaisiko tuollaiset ostaa omaan ng900 -97 kaaraan. Saattaa olla, että pahimmassa tapauksessa menee rengas uusiksi.. Renkaan koo'oista kun en ymmärrä mitään amatööri kun olen, niin paha lähtee sanomaan yhtään mistään mitään sopiako vanha rengas vai ei
900S 2.3 16V -97
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
ei pitäis olla ongelmaa. Mulla on NG900 -96 cabissa alla ng9-3:n superincat 18" ja hyvin menee alle, renkaat taitaa olla 225/40R18 ja madallussarjakin on autossa niin kunhan hankit oikean kokoiset kumit vanteille niin pitäis toimia. Alustan puslien kunnosta sitten riippuu paljon veteleekö enemmän vai vähemmän, mutta jos puslat ei oo kunnossa niin vetelee se og9-3:n/ng900 omillakin vanteilla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su Touko 08, 2016 04:15
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Omat renkaat 205/55R16 niin ilmeisesti ovat yhteensopivat ym vanteiden kanssa?
900S 2.3 16V -97
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Voi voi....
Tekis mieli ostaa "turbosaappi" ,kokemusta on vain vaparista,joka on kiitettävästi pelannut koneen puolesta
Ongelmana vaan on,että eipä näitä tämän topicin korjauksia ole juurikaan tehty esim nettiautossa oleviin autoihin,tai sitten ei ole mitään dokumenttejä.
Hyväkuntoista tässä hiljaa etsin,ehkäpä tuo vielä osuu kohdalle ja vielä kun eteläisestä suomesta löytyis...
Vapari olis kuitenkin ehkä se ykkös vaihtoehto.
Mitä kattelin,niin suurin osa perus kulutus osista on samoja vaparissa ja turbossa.
(Saatan jättää näet vaparin varaosiksi)
Tekis mieli ostaa "turbosaappi" ,kokemusta on vain vaparista,joka on kiitettävästi pelannut koneen puolesta
Ongelmana vaan on,että eipä näitä tämän topicin korjauksia ole juurikaan tehty esim nettiautossa oleviin autoihin,tai sitten ei ole mitään dokumenttejä.
Hyväkuntoista tässä hiljaa etsin,ehkäpä tuo vielä osuu kohdalle ja vielä kun eteläisestä suomesta löytyis...
Vapari olis kuitenkin ehkä se ykkös vaihtoehto.
Mitä kattelin,niin suurin osa perus kulutus osista on samoja vaparissa ja turbossa.
(Saatan jättää näet vaparin varaosiksi)
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Laitetaas tähän ketjuun kun otsikko osuu kohdalleen.
Eli tuli hommattu otsikon mukainen laitos,seuraavat viat hieman aiheuttavat harmaita hiuksia.
Antaa vika koodia p1110 ja p1312
Seuraavat osat uusittu
Silikooni letkut
Dump valve (maptune)
Turbo ja putkisto
Nuo vika koodit eivät tule aina ja auto vetää normaalisti,kun vikakoodi tulee auton vedot häviää ja auto nykii.autoon on asennettu joku softa ei tietoa mikä.
Eli tuli hommattu otsikon mukainen laitos,seuraavat viat hieman aiheuttavat harmaita hiuksia.
Antaa vika koodia p1110 ja p1312
Seuraavat osat uusittu
Silikooni letkut
Dump valve (maptune)
Turbo ja putkisto
Nuo vika koodit eivät tule aina ja auto vetää normaalisti,kun vikakoodi tulee auton vedot häviää ja auto nykii.autoon on asennettu joku softa ei tietoa mikä.
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
P1110 viittaa bypass venttiiliin ja jos sulla siellä oikeasti on dumppi niin vaihda se bypassiin. T7 koneeseen kuuluu bypass. P1312 viittaa sytkakasetin sytytyshäiriöön, joten se kannattaa myös vaihtaa.icl kirjoitti:Laitetaas tähän ketjuun kun otsikko osuu kohdalleen.
Eli tuli hommattu otsikon mukainen laitos,seuraavat viat hieman aiheuttavat harmaita hiuksia.
Antaa vika koodia p1110 ja p1312
Seuraavat osat uusittu
Silikooni letkut
Dump valve (maptune)
Turbo ja putkisto
Nuo vika koodit eivät tule aina ja auto vetää normaalisti,kun vikakoodi tulee auton vedot häviää ja auto nykii.autoon on asennettu joku softa ei tietoa mikä.
Jäsen #6332
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Ei siellä dumpii ole ku pybass meni sekasin nämä.
Nuo vika koodit olikin jo tiedossa muttei ole ollut apua vaikka vaihtelee mitä,mikä muu tuon p1110 antaa kun pybass tai vuoto?ja mistä noita kasetteja saa edullisesti?
Nuo vika koodit olikin jo tiedossa muttei ole ollut apua vaikka vaihtelee mitä,mikä muu tuon p1110 antaa kun pybass tai vuoto?ja mistä noita kasetteja saa edullisesti?
Re: Uusi Saab 9-3 2002 2.0t omistaja kyselee
Ei kannata laittaa kun alkuperäinen sytkäkassu. Tästä löytyy juttua paljolti foorumilta kun tarvike kassut porsineet älyttömän nopeasti. Mulla aiheutti tuota p1110 koodia rikkinäinen bypass sekä bypassilta lähtevä alipaine letku joka oli irti rintapellin päästä. Kannattaa ne letkut vielä tsekata.
Jäsen #6332