Maptun stage1 & katsastus
Maptun stage1 & katsastus
Nyt asiantuntijat!
Tarvitseeko muutoskatsastaa, jos laittaa uudet ohjaukset 9-3 99 2.0t 154hv? Esim. tuon Maptun stage 1?
Tarvitseeko muutoskatsastaa, jos laittaa uudet ohjaukset 9-3 99 2.0t 154hv? Esim. tuon Maptun stage 1?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, no konttorillehan lastutetun auton voi kuitenkin viedä ihan täysin huoletta. Muista vaan ottaa santsikuppi kahvia ja kourallinen keksejä. Ainii, ei välttämättä kannata inssille retostella lastutuksella ja tehoilla. Saattaa, nääs, ihan kateuksissaan hylätä koko katiskan ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Itse olen aina katsastanut kaikki saabini mankkuvenan johto irroitettuna (paitsi tuon 9-3:n, jossa irroittamisella ei voita/häviä mitään), ihan vain senkin takia etten halua ketään katsastajaa revittelemään autoillani, edes vakiotehoilla, eikä yksikään katsastaja ole aiheesta mitään sanonut, tuskin edes huomannut.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jos johto irroitetaan, niin onko lastutettu tai 185 heppainen "vakio" Saaba sen jälkeen ihan tavallinen matalapaine turbo. Eli mikäs sillä magneettiventtiilillä on tehtävänä ?Nappe kirjoitti:Itse olen aina katsastanut kaikki saabini mankkuvenan johto irroitettuna (paitsi tuon 9-3:n, jossa irroittamisella ei voita/häviä mitään), ihan vain senkin takia etten halua ketään katsastajaa revittelemään autoillani, edes vakiotehoilla, eikä yksikään katsastaja ole aiheesta mitään sanonut, tuskin edes huomannut.
Re: Maptun stage1 & katsastus
Vähän lämmitystä aiheeseen:
Kokeilin APC-sulakkeen irrotusta tuossa T5-vehkeessä (Stage 1). Painetta löytyy edelleen 1,5 baria!? No okei, ei alkanut sutimaan kolmosella 80:n vauhdissa asvaltilla (sulake paikallaan samalla tiellä suti...) ja ihan alakierrosten vääntö oli kateissa. Meinasi sammua liikkeelle lähtiessä.
Mankkuvenan johdon irrotusta en tullut kokeilleeksi, enkä kevyttä jarrun painamista kaasu pohjassa, että olisi nähnyt peruspaineen.
Mutta miten ihmeessä täysi ahtopaine kuitenkin irtoaa, vaikka sulake on pois? Tarkistin kyllä monta kertaa, että sulake oli oikea![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kokeilin APC-sulakkeen irrotusta tuossa T5-vehkeessä (Stage 1). Painetta löytyy edelleen 1,5 baria!? No okei, ei alkanut sutimaan kolmosella 80:n vauhdissa asvaltilla (sulake paikallaan samalla tiellä suti...) ja ihan alakierrosten vääntö oli kateissa. Meinasi sammua liikkeelle lähtiessä.
Mankkuvenan johdon irrotusta en tullut kokeilleeksi, enkä kevyttä jarrun painamista kaasu pohjassa, että olisi nähnyt peruspaineen.
Mutta miten ihmeessä täysi ahtopaine kuitenkin irtoaa, vaikka sulake on pois? Tarkistin kyllä monta kertaa, että sulake oli oikea
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46
Re: Maptun stage1 & katsastus
Kävin just katsastamassa tänään viriboksi kiinni eikä mitään ongelmia sen suhteen eikä lähes nastattomista nastarenkaistakaan, mutta takavilkut oli haalistuneet liikaa. Siitä siis kehoitus vaihtamiseen rekisteriotteessa, mutta näyttämään ei tarvitse mennä.
Sitä paitsi jos istuu itse kyytiin niin ei pääse katsastaja repimään salaa.
Sitä paitsi jos istuu itse kyytiin niin ei pääse katsastaja repimään salaa.
Re: Maptun stage1 & katsastus
Kaveri kävi toissa viikolla katsastamassa stage 3 9-3:n ilman mitään johtojen irrottelua tai muuta. Ei mitään mainintaa inssiltä. Ei se inssi pysty pikkulenkillä persdynolla toteamaan tehojen suhteen mitään.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Maptun stage1 & katsastus
Samalla alusta kuntoonSuappi9-3 kirjoitti:No okei, ei alkanut sutimaan kolmosella 80:n vauhdissa asvaltilla (sulake paikallaan samalla tiellä suti...)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Maptun stage1 & katsastus
Näillä mansikka-ahdistimilla kyllä ahtaa yläkierroksilla "täydet" vaikka hukkaportti roikkuisi sepposen selällään tanko irrotettuna. Ala- ja keskialueella tietysti täysin hengetön.Suappi9-3 kirjoitti: Kokeilin APC-sulakkeen irrotusta tuossa T5-vehkeessä (Stage 1). Painetta löytyy edelleen 1,5 baria!? No okei, ei alkanut sutimaan kolmosella 80:n vauhdissa asvaltilla (sulake paikallaan samalla tiellä suti...) ja ihan alakierrosten vääntö oli kateissa. Meinasi sammua liikkeelle lähtiessä.
Mankkuvenan johdon irrotusta en tullut kokeilleeksi, enkä kevyttä jarrun painamista kaasu pohjassa, että olisi nähnyt peruspaineen.
Mutta miten ihmeessä täysi ahtopaine kuitenkin irtoaa, vaikka sulake on pois? Tarkistin kyllä monta kertaa, että sulake oli oikea
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Re: Maptun stage1 & katsastus
Sitä on jo yritelty: se on toi Eibach tossa sigussa...NG900T kirjoitti:Samalla alusta kuntoonSuappi9-3 kirjoitti:No okei, ei alkanut sutimaan kolmosella 80:n vauhdissa asvaltilla (sulake paikallaan samalla tiellä suti...)
Mutta en tiedä, mikä alustassa olisi vikana, jos molemmat vetävät saa sutimaan tasaisella maalla pelkällä kaasulla? Paljas asvaltti, uudehkot nasta-Hakkapeliitat ja tarpeeksi potkua riittänee "viaksi"
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Taitaa olla tuo mankkuvena silleen "kivasti" jumissa
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...