Masinolia?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
janino
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 10:58
Paikkakunta: Vaasa

Masinolia?

Viesti Kirjoittaja janino »

Voinko käyttää autossani bensan lisäainetta (masinol kat:ia), vai onko sillä jotain haittavaikutuksia koneeseen?
R.I.P. 9-5 2.3T Aero-01
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ei siitä mitään hyötyä ainakaan ole.

Tankkaa mieluummin vaikka tankki aina mahd. täyteen. Täynnä olevaan tankkiin kondensoituu vähemmän kosteutta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Teemu kirjoitti:Ei siitä mitään hyötyä ainakaan ole.

Tankkaa mieluummin vaikka tankki aina mahd. täyteen. Täynnä olevaan tankkiin kondensoituu vähemmän kosteutta.
Juuri näin. Kertaakaan ei ole tarvinnut mitään lisäainetta tankkiin pistää. Meillä ostetaan vaan denaturoimattomia alkoholeja.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

En myöskään ole koskaan laittanut mitään muuta, kuin bensaa tankkiin.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tieto Nesteen moottorilabrasta: nykyisissä polttoaineissa on kaikki lisäaineet valmiina.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Heh, taitaa silti olla Masinolilla hyvät markkinat :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

EIkös sillä saa päästöarvot kohdalleen katsastuksessa :wink: Olisin minäkin säästänyt 240e ogsatkun kaasarirempasta kun olis pari purkkia pistänyt lähes tyhjään tankkiin, varsinkin kun auto toimi paljon huonommin rempan jälkeen ja tais kuluttaakin enemmän :evil: .
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

ng900aero kirjoitti:EIkös sillä saa päästöarvot kohdalleen katsastuksessa :wink: Olisin minäkin säästänyt 240e ogsatkun kaasarirempasta kun olis pari purkkia pistänyt lähes tyhjään tankkiin, varsinkin kun auto toimi paljon huonommin rempan jälkeen ja tais kuluttaakin enemmän :evil: .

Kerro ihmeessä lisää. Vai oliko tuo joku urbaani legenda? :wink: Voi olla että on vaan omaa vainoharhaisuutta, mutta kun kaasariin vaihdettiin osia ja sitä säädettiin alkoi menovesi maistua oikein kunnolla. Mutta onko tuolla Masinolilla jotain käyttöä päästöarvojen suhteen?

Vai oliko se tosiaan vitsi... :oops: ...joka meni korkealta ja kovaa...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Itse käytin vanhoissa ruiskusaappaissa masinolia. Se tosin johtui siitä että kuulin joskus jutun että ne putsasi samalla 8v malleissa ruiskuja. Saattaa olla urbaanilegendaa :?: Tosin suuttimet sai kyllä putsata 2 krt vuoteen, jos halusi jonkun asteista kulkua ja asiallista kulutusta.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
janino
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 10:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja janino »

Kuulin myös juttua, että masinoli puhdistaisi ruiskun suuttimet 8O ,jos niihin on kerääntynyt jotain kökköä. Mutta käytännössä en kyllä ole huomannut mitään, kun olen käyttänyt sitä toisessa svärige autossani. Tiedä sitten, onko nämä vanhankansan neuvot sitten olleet päteviä joskus ennen muinoin.
R.I.P. 9-5 2.3T Aero-01
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

janino kirjoitti:Kuulin myös juttua, että masinoli puhdistaisi ruiskun suuttimet 8O ,jos niihin on kerääntynyt jotain kökköä. Mutta käytännössä en kyllä ole huomannut mitään, kun olen käyttänyt sitä toisessa svärige autossani. Tiedä sitten, onko nämä vanhankansan neuvot sitten olleet päteviä joskus ennen muinoin.
Ei se oikeasti mitään auttanut. Kun ruiskut otti irti ja laittoi tulemaan voitelu/puhdistuainetta läpi niin oletettu kaunis bensasumu oli kuin eturauhasvaivaisen lorotus reittä pitkin. Säännöllisesti piti käydä putsaamassa (varsinkin kun se oli silloin maksutonta ja helppoa).
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Minäkin oon kuullu huhua että 8 purkkia masinolia tankissa helpottaa päästömittauksien läpäisyä
900 S Tbo Coupe -96
Vastaa Viestiin