Taitaa tykkää kylmästä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9-3 Coupe
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 09:33
Paikkakunta: Tampere

Taitaa tykkää kylmästä?

Viesti Kirjoittaja 9-3 Coupe »

Ulkona yli 10 astetta pakkasta ja kiva korkeapaine. perse jäätyy penkissä, mutta kylläpäs tuntuu äkäseltä tuo saapas. saman voiman kun vaan sais kesähelteillä kanssa.

Miten on? Meikäläisen auto on vanha T5 täyspaineturbo, jossa taitaa olla sellanen rimpula ic. auttaisko jos sen vaihtais isompaan ja parempaan? oisko tiedossa ihan turhaa rahanmenoa vai oikeesti jotain hyötyä? vai suosiolla vain softaostoksille...?

tästä tais olla joskus puhetta, vaan en löydä.
9-3 Coupe 2.0T
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Niin se kylmä ulkoilmahan on vähän kuin olis se tehokkaampi IC :wink:


Pappasedanissakin on tehoa tuntua pakkasilla, kun vaan sutii.
Menipäs taas OT..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Taitaa tykkää kylmästä?

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

9-3 Coupe kirjoitti:Ulkona yli 10 astetta pakkasta ja kiva korkeapaine. perse jäätyy penkissä, mutta kylläpäs tuntuu äkäseltä tuo saapas. saman voiman kun vaan sais kesähelteillä kanssa.

Miten on? Meikäläisen auto on vanha T5 täyspaineturbo, jossa taitaa olla sellanen rimpula ic. auttaisko jos sen vaihtais isompaan ja parempaan? oisko tiedossa ihan turhaa rahanmenoa vai oikeesti jotain hyötyä? vai suosiolla vain softaostoksille...?

tästä tais olla joskus puhetta, vaan en löydä.
Kyllä se niin on että jos haluat tehoa ja vääntöä jonka tosissaan huomaa niin ei muuta kuin softa kaupoille. Tehon/väännön lisäyksessä IC:n vaihto ei ole välttämätöntä edes stage 3:lla. Itselläni kunnon cooleri vei hieman viiveitä pois ja tiputti ahtoja 0,1bar mutta muuten ei pers tuntumalla ole eroa alle +10 asteen lämmöissä . Kesällä sitten näen miten oikeen vaikuttaa kunnon helteellä.
Kunnon virtaavan coolerin vaihto T5 vehkeeseen jossa on coolerin tulo ja lähtö samalla puolella on huomattavasti työläämpi kuin uudempiin vehkeisiin jossa on oikeanlaiset putkitukset valmiina. Uusi cooleri putkineen myös maksaa saman verran kuin softa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
B204R*
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2005 07:16

Viesti Kirjoittaja B204R* »

Joo kyllä softan vaihdolla saa "halvimmat" tehot.

Tohon T5 9-3: (1999 ja vanh.) käy muuten diesel 9-3:n cooleri
joka on poikittaisvirtaava eli letkut molemmissa päissä ja vissiin
jonkin verran suurempi.
Oma auto on 200 hv (oli...) versio vm.1999 ja tossa on toi poikittaisvirtaava dieselin cooleri vakiona.

Coolerin letkut joutuu varmaankin vaihtamaan mutta muuten
pitäis käydä suoraan jos vain löytää jostain sopivaan hintaan.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

B204R* kirjoitti:Joo kyllä softan vaihdolla saa "halvimmat" tehot.

Tohon T5 9-3: (1999 ja vanh.) käy muuten diesel 9-3:n cooleri
joka on poikittaisvirtaava eli letkut molemmissa päissä ja vissiin
jonkin verran suurempi.
Oma auto on 200 hv (oli...) versio vm.1999 ja tossa on toi poikittaisvirtaava dieselin cooleri vakiona.

Coolerin letkut joutuu varmaankin vaihtamaan mutta muuten
pitäis käydä suoraan jos vain löytää jostain sopivaan hintaan.
Coolerin letkut kun vaihtaa joutuu vaihtamaan myös jäähdyttäjän ja lohkon välisen letkun joka on tiellä. Ja tuo coolerin ja Garret GT17 välinenletku ei sitten millään tahdo taipua kiinni T25:seen. Ahtimet on hieman eri kulmissa.. Ja putket maksoi jotain 150e.
Myös jäähdyttäjän ympärillä olevasta muovikehyksestä saa ottaa aika paljon siivua pois että coolerin putket mahtuvat. Putkien vaihtoon meni varmaan 4 tuntia ja koko muuhun purku hommaan, coolerin vaihtoon ja kasaamiseen meni alle tunti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vastaa Viestiin