Ulkona yli 10 astetta pakkasta ja kiva korkeapaine. perse jäätyy penkissä, mutta kylläpäs tuntuu äkäseltä tuo saapas. saman voiman kun vaan sais kesähelteillä kanssa.
Miten on? Meikäläisen auto on vanha T5 täyspaineturbo, jossa taitaa olla sellanen rimpula ic. auttaisko jos sen vaihtais isompaan ja parempaan? oisko tiedossa ihan turhaa rahanmenoa vai oikeesti jotain hyötyä? vai suosiolla vain softaostoksille...?
tästä tais olla joskus puhetta, vaan en löydä.
Taitaa tykkää kylmästä?
Taitaa tykkää kylmästä?
9-3 Coupe 2.0T
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Taitaa tykkää kylmästä?
Kyllä se niin on että jos haluat tehoa ja vääntöä jonka tosissaan huomaa niin ei muuta kuin softa kaupoille. Tehon/väännön lisäyksessä IC:n vaihto ei ole välttämätöntä edes stage 3:lla. Itselläni kunnon cooleri vei hieman viiveitä pois ja tiputti ahtoja 0,1bar mutta muuten ei pers tuntumalla ole eroa alle +10 asteen lämmöissä . Kesällä sitten näen miten oikeen vaikuttaa kunnon helteellä.9-3 Coupe kirjoitti:Ulkona yli 10 astetta pakkasta ja kiva korkeapaine. perse jäätyy penkissä, mutta kylläpäs tuntuu äkäseltä tuo saapas. saman voiman kun vaan sais kesähelteillä kanssa.
Miten on? Meikäläisen auto on vanha T5 täyspaineturbo, jossa taitaa olla sellanen rimpula ic. auttaisko jos sen vaihtais isompaan ja parempaan? oisko tiedossa ihan turhaa rahanmenoa vai oikeesti jotain hyötyä? vai suosiolla vain softaostoksille...?
tästä tais olla joskus puhetta, vaan en löydä.
Kunnon virtaavan coolerin vaihto T5 vehkeeseen jossa on coolerin tulo ja lähtö samalla puolella on huomattavasti työläämpi kuin uudempiin vehkeisiin jossa on oikeanlaiset putkitukset valmiina. Uusi cooleri putkineen myös maksaa saman verran kuin softa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Joo kyllä softan vaihdolla saa "halvimmat" tehot.
Tohon T5 9-3: (1999 ja vanh.) käy muuten diesel 9-3:n cooleri
joka on poikittaisvirtaava eli letkut molemmissa päissä ja vissiin
jonkin verran suurempi.
Oma auto on 200 hv (oli...) versio vm.1999 ja tossa on toi poikittaisvirtaava dieselin cooleri vakiona.
Coolerin letkut joutuu varmaankin vaihtamaan mutta muuten
pitäis käydä suoraan jos vain löytää jostain sopivaan hintaan.
Tohon T5 9-3: (1999 ja vanh.) käy muuten diesel 9-3:n cooleri
joka on poikittaisvirtaava eli letkut molemmissa päissä ja vissiin
jonkin verran suurempi.
Oma auto on 200 hv (oli...) versio vm.1999 ja tossa on toi poikittaisvirtaava dieselin cooleri vakiona.
Coolerin letkut joutuu varmaankin vaihtamaan mutta muuten
pitäis käydä suoraan jos vain löytää jostain sopivaan hintaan.
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Coolerin letkut kun vaihtaa joutuu vaihtamaan myös jäähdyttäjän ja lohkon välisen letkun joka on tiellä. Ja tuo coolerin ja Garret GT17 välinenletku ei sitten millään tahdo taipua kiinni T25:seen. Ahtimet on hieman eri kulmissa.. Ja putket maksoi jotain 150e.B204R* kirjoitti:Joo kyllä softan vaihdolla saa "halvimmat" tehot.
Tohon T5 9-3: (1999 ja vanh.) käy muuten diesel 9-3:n cooleri
joka on poikittaisvirtaava eli letkut molemmissa päissä ja vissiin
jonkin verran suurempi.
Oma auto on 200 hv (oli...) versio vm.1999 ja tossa on toi poikittaisvirtaava dieselin cooleri vakiona.
Coolerin letkut joutuu varmaankin vaihtamaan mutta muuten
pitäis käydä suoraan jos vain löytää jostain sopivaan hintaan.
Myös jäähdyttäjän ympärillä olevasta muovikehyksestä saa ottaa aika paljon siivua pois että coolerin putket mahtuvat. Putkien vaihtoon meni varmaan 4 tuntia ja koko muuhun purku hommaan, coolerin vaihtoon ja kasaamiseen meni alle tunti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6