Kyllä tolla mun pirssillä jää hinta karvan alle 20 tonnin ( tosin ei lähelläkään 15 tonnia ) ja siihen on sirrettävissä oleva rahoituskin valmiina. Noin niinkun offtopiccina todettakoon , jos joku muukin on haluamassa tollasta Edullisesti mä sen myyn, sitten kun myyn.... eiku jonoon vaanKeijoAnnikki kirjoitti: Hieno pirssi vaikkakin tietämättä yli meikäläisen budjetin (katselen vuosimallista 2001 alaspäin hintaluokassa 15 t euroa)
9-3 Turbon tehot
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Siitä saa joku varmasti hyvän pelin, mutta on yli mun hintaluokan. Auto kun on niin pirun huono sijotus. Tuli se taas todistettua kun myin juuri vajaat 1.5 vuotta vanhan VW Touranin TDI:n. Siinä ajassa auto halpeni kummasti. Tämä vaimon työsuhdeauto vapaalla käyttöedulla ilmestyy pihaan viikon päästä (uusi farmari VW Golf). Etsiskelen rauhassa sopivaa peliä ja yhden priva viestin olenkin jo tästä asiasta saanut.Kaide kirjoitti:Kyllä tolla mun pirssillä jää hinta karvan alle 20 tonnin ( tosin ei lähelläkään 15 tonnia ) ja siihen on sirrettävissä oleva rahoituskin valmiina. Noin niinkun offtopiccina todettakoon , jos joku muukin on haluamassa tollasta Edullisesti mä sen myyn, sitten kun myyn.... eiku jonoon vaanKeijoAnnikki kirjoitti: Hieno pirssi vaikkakin tietämättä yli meikäläisen budjetin (katselen vuosimallista 2001 alaspäin hintaluokassa 15 t euroa)
Aattelin sittenkin laittaa samalla tuon magneettiventtiilin, lähinnä katsastusta silmälläpitäen. Onko auton puolella jotain liitintä valmiina tuohon magneettiventtiilin sähköliittimeen?93t sport kirjoitti:Hinnat speedpartsin sivulta:
T5 - 1790SEK
T7 - 330SEK
Niin ja jos meinaa jättää mankkuvenan pois ja viritellä jotain "perinteisiä" kikkoja niin kannattaa jättää varmaan koko homma tekemättä sillä ei näissä jutuissa mennä joka paikassa siitä mistä aita on matalin - tulee kalliiksi.
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/ohjeita.htm
Kuvittelen tuon "orkkisventtiilin" herättävän vähemmän huomiota kuin jonkin 10€ arvoisen pneumatiikkaventtiilin.
Ahtopainemittari tuli kuitenkin jo kytkettyä ja ahtaa huimat 0,35 bar. Voihan vapari! Onko käsitystä paljonko ahtaa Stage 1 jälkeen. Auto on LPT 154hv/ T5.
Huomaamattomin konsti paineen nostoon olis tietty painekellon tangon säätäminen tai lisäjousen asennus. Onko moisesta kokemuksia?
Speedpartsin sivulta löytyy mankkuvenan asennusohje:
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... l_alla.pdf
Kyllä sieltä lukkopellin alta löytyy piuha mankkuvenalle.
Eski
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... l_alla.pdf
Kyllä sieltä lukkopellin alta löytyy piuha mankkuvenalle.
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 9-3 Turbon tehot
Siis Saabin omia turbo moottoreita on 113 kw (154 hv) ja 134 kw (185 hv). Mikäs tämä 2.0 litrainen turbo 110 kw olikaan ? (150 hv ?) Maptun:n sivut antaisi viitettä, että 2000 vuonna on ollut sekä 110 kw että 113 kw moottoreita ja siitä etennpäin 110 kw:ta. Niitä näyttää olevan hyvin kaupan ja Länsi-Suomalainen autokauppias lähes äkämystyi kun aloin 110 kw:ta Opelin moottoriksi kutsumaan. Mistäköhän sellainen on päähän tarttunut ?Tuumer kirjoitti:154 hv on matalapaine ja 185 hv "täys"paineturbo, mutta näiden välillä ei käsittääkseni ole muuta eroa kuin moottorinohjaus eli lastu. Niin ja tuossa T5 matalapaineturbossa ei ole magneettiventtiiliä ohjaamassa ahtoja, joten sellainen pitää sinne hankkia jos aikoo lastuttaa.
Re: 9-3 Turbon tehot
Yllä vastaus alla olevaan:tevisu kirjoitti:2000 on viimeinen vuosimalli, jossa T5 ja 154 hp matalapaineturbossa.KeijoAnnikki kirjoitti:Saab 9-3 vm 1998-1999 joko 154 hv tai 185 hv ja vuodesta 2000 alkaen vain 154 hv. Viggenit, Aerot jne erikoismallit on sitten erikseen.
2001 mallista alkaen (T7) matalapaineturbon teho 150hv. Mallia on rekisteröity jo vuoden 2000 puolella.
KeijoAnnikki kirjoitti:Siis Saabin omia turbo moottoreita on 113 kw (154 hv) ja 134 kw (185 hv). Mikäs tämä 2.0 litrainen turbo 110 kw olikaan ? (150 hv ?) Maptun:n sivut antaisi viitettä, että 2000 vuonna on ollut sekä 110 kw että 113 kw moottoreita ja siitä etennpäin 110 kw:ta. Niitä näyttää olevan hyvin kaupan ja Länsi-Suomalainen autokauppias lähes äkämystyi kun aloin 110 kw:ta Opelin moottoriksi kutsumaan. Mistäköhän sellainen on päähän tarttunut ? icon_rolleyes.gif
Luetaan niitä vastauksia niin ei tartte montaa kertaa kysyä
Eli moottorinohjausjärjestelmä (ja siinä sivussa muuta pikkusälää) vaihtui vuonna 2000 Trionic5 -> Trionic7.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jostain tuolta se on tullut mun päähän. No nyt on oikeaa tietoa. Tässä on vielä kysymys Maptunin sarjasta yleensä. Kysyin stage 3:n boxsista ja sen asennuksesta maahantuojalta ja vastaukset on tässä:lannoite kirjoitti:Opelixin tekniikkaa on mun käsittääkseni vasta sport sedanin koneissa. Ja niitäkin Saabin insinöörit ovat aika paljon modifioineet.
-Lähetämme sinulle uudelleen ohjelmoidun ohjailaitteen ja palutuksena vanha
-Magneettiventtiilin pystyy asentamaan itse, mutta ohjainlaiteen asennus vaatii korjaamo käyntiä
Miksi ohjainlaite on asennettava korjaamolla ja suostuuko merkkikorjaamo tuohon touhuun ?
OFFTOPICCIA:lannoite kirjoitti:Opelixin tekniikkaa on mun käsittääkseni vasta sport sedanin koneissa. Ja niitäkin Saabin insinöörit ovat aika paljon modifioineet.
Niin... Kun puhutaan uusista Opeleista ( Turbo ) niin mainostetaan että niissä on Saabin kone ja kun puhutaan Saabeista niin kirotaan kun niissä on Opelin kone. Fakta on että molemmissa on GM.n moottori. Esim. 9-3 SS 2.0t mallissa ja Opel Vectra 2.0T.ssä on täsmälleen sama kone , vain pieni ero löytyy elektoniikan ohjelmoinnista. Njoh, tulihan tänään ajettua tollasella Turbo Vectralla... Aivan ka-ma-la .. no, se on sitten juttu erikseen....
Vaatii korjaamokäynnin siltä varalta että ajonesto jää lukkoon, siis toisin sanoen viri ECUn koodit eivät täsmää orkkis boksi kanssa. Kyllä ne merkkikorjaamossa tuon tekee, miksipä ei tekisi kun siitä voi veloittaa rahaa...KeijoAnnikki kirjoitti:
-Lähetämme sinulle uudelleen ohjelmoidun ohjailaitteen ja palutuksena vanha
-Magneettiventtiilin pystyy asentamaan itse, mutta ohjainlaiteen asennus vaatii korjaamo käyntiä
Miksi ohjainlaite on asennettava korjaamolla ja suostuuko merkkikorjaamo tuohon touhuun ?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kiitos!Vigge kirjoitti:Vaatii korjaamokäynnin siltä varalta että ajonesto jää lukkoon, siis toisin sanoen viri ECUn koodit eivät täsmää orkkis boksi kanssa. Kyllä ne merkkikorjaamossa tuon tekee, miksipä ei tekisi kun siitä voi veloittaa rahaa...KeijoAnnikki kirjoitti:
-Lähetämme sinulle uudelleen ohjelmoidun ohjailaitteen ja palutuksena vanha
-Magneettiventtiilin pystyy asentamaan itse, mutta ohjainlaiteen asennus vaatii korjaamo käyntiä
Miksi ohjainlaite on asennettava korjaamolla ja suostuuko merkkikorjaamo tuohon touhuun ?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Lisää kysymyksiä.
Ostettuani abaut kuukausi sitten 9-3 SE 154 hv:n vm-99, niin voin todeta että pitkälle on pompannut ko peli vanhoista 99/900 ajoista. Kerrassaan hieno laite. Tämän jälkeen on Maptun/Speedparts stage 1 osastot on koluttu näiltä foorumeilta ja mielipiteitä on luettu. Maptun taitaa olla suuren yleisön suosikki ja Speedparts on saanut kritiikkiä toimitusajoista, mutta onko esim Speedpartsin softassa havaittu varsinaisia ongelmia viime aikoina ?
Myös toisenlaista juttua mietiskelen ja siksi tiedustelenkin, mistä löydän oman autoni ruiskun tyypin ? Toinen kysymys: mikä olikaan tämän matalapaineturbon merkki ja tyyppi ja eroaako se 185 hv:en turbosta mitenkään.
Ostettuani abaut kuukausi sitten 9-3 SE 154 hv:n vm-99, niin voin todeta että pitkälle on pompannut ko peli vanhoista 99/900 ajoista. Kerrassaan hieno laite. Tämän jälkeen on Maptun/Speedparts stage 1 osastot on koluttu näiltä foorumeilta ja mielipiteitä on luettu. Maptun taitaa olla suuren yleisön suosikki ja Speedparts on saanut kritiikkiä toimitusajoista, mutta onko esim Speedpartsin softassa havaittu varsinaisia ongelmia viime aikoina ?
Myös toisenlaista juttua mietiskelen ja siksi tiedustelenkin, mistä löydän oman autoni ruiskun tyypin ? Toinen kysymys: mikä olikaan tämän matalapaineturbon merkki ja tyyppi ja eroaako se 185 hv:en turbosta mitenkään.