900 turbo -96, sytytyskasetti melkein uusi eli sen voinee sulkea pois, oireet:
-autolla voi ajaa about puol tuntia-tunnin kylmäkäynnistyksen jälkeen, jonka jälkeen pätkii jossain kolmessa tonnissa kierrokset
-samalla kun tää vika ilmenee, niin ei kannata enää sammuttaa jos meinaa startata pikapuoliin uusiksi : startti pyörittää niin heikosti ettei jaksa käynnistyä, siis silleen kuin akku olisi finaalissa, mutta akku mitattu startatessakin ja vika ei voi olla siinä
-jos oottelee jonkun aikaa ( puoli tuntia viiva 5 tuntia) niin pyörii taas normaalisti ja lähtee käyntiin
Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?
Jotenkin kuulostaa akku/laturiongelmalle kuitenkin. Tai sitten akun napojen ja maadoitusten toimivuudelle... Mittaileppa yleismittarilla jännite-eroja akun - -navan ja moottorin rungon välillä ja + -navan ja laturin latausliittimen välillä auton käydessä. Noissa väleissä ei saisi olla muutamaa sadasosavolttia enempää.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?
Asentoanturi kieltämättä oireilee vähän vikakuvauksen mukaisesti hajotessaan. Kylmänä lähtee käymään ja lämpimänä alkaa pätkimään/sammuu. Yleensä pieni jäähdyttely auttaa taas hetken jälkeen, kunnes vika uusiutuu koneen lämmetessä. Nouseeko kierrosviisari startatessa? Mikäli ei niin vika voisi olla anturissa.
anvin ehdottamat kannattaa toki ensin sulkea pois.
anvin ehdottamat kannattaa toki ensin sulkea pois.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?
Eipä se asentotunnistin kyllä startin pyörittämiseen vaikuta.
Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?
Joo tuli hieman hätäisesti luettua, joten unohdetaan tuo asentoanturin osuus tähän.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Kampiakselin asentoanturi/startti ng900?
tää vika meni ohi kun vaihdoin tulpat mitkä olis tietty jo sytkäkasetin vaihdon aikaan pitänyt hoitaa, samalla tein hiukan putsaushoitoo startin johtoihin ja akun maajohtoihin: toiminut täysin tämän jälkeen. Nyt tässä kun T5- ohjauksellisella ajellut 20 tkm niin vasta tajunnut että miten näemmä pikkujutut vaikuttaa pikkujuttuihin ja kokonaisuus ei toimi sillon