Juttua tarvikejarruista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Kaide kirjoitti:
legro kirjoitti:Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?

Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Brembon levyt 50e / kpl eteen
Ferodo Target palat eteen 27 eur / satsi


Noi Ferodon palat oli itseasiassa halvimmat mitä oli tarjolla, IHME !
Mistä ostit?
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

legro kirjoitti:
Kaide kirjoitti:
legro kirjoitti:Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?

Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Brembon levyt 50e / kpl eteen
Ferodo Target palat eteen 27 eur / satsi


Noi Ferodon palat oli itseasiassa halvimmat mitä oli tarjolla, IHME !
Mistä ostit?
Klaukkalasta paikallisesta varaosaputkasta. Sain noista hinnoista vielä vähän alea :D
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

9-3Tid kirjoitti:
legro kirjoitti: Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Kovasti jarruttelet, jos noilla ajomäärillä vaihtokunnossa!
Toiset ajelee toiset ihailee! :)
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

Hankin eteen Brembon levyt, joita on jopa snadisti kehuttukin. Köyhäilin palojen kanssa, ja hankin Mintexin tavaraa. En tiedä, tuliko tehtyä hassi.

Halpaa kun oli, ostin vasmuuden vuoksi uudet pultit levyihin. Mitään liimoja (adhesives) en hankkinut, vaikka Suavementen jarrujen vaihto-ohjeet sellaista suosittelee. Mitä sanoo raati, onko toi liima tarpeellista?

Persaukisena ois kiva saada kerralla jarrut kuntoon. Ja työkalujen puutteessa hankin varmaan Baltimoren hämärimmän kaverin pistämään osat paikalleen. Saas nähdä miten äijän käy.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Condalator kirjoitti:Hankin eteen Brembon levyt, joita on jopa snadisti kehuttukin. Köyhäilin palojen kanssa, ja hankin Mintexin tavaraa. En tiedä, tuliko tehtyä hassi.

Halpaa kun oli, ostin vasmuuden vuoksi uudet pultit levyihin. Mitään liimoja (adhesives) en hankkinut, vaikka Suavementen jarrujen vaihto-ohjeet sellaista suosittelee. Mitä sanoo raati, onko toi liima tarpeellista?

Persaukisena ois kiva saada kerralla jarrut kuntoon. Ja työkalujen puutteessa hankin varmaan Baltimoren hämärimmän kaverin pistämään osat paikalleen. Saas nähdä miten äijän käy.
En ole laittanut liimaa, ei ole kuulemma välttämätöntä. Ehkäisee "joissakin" tapauksissa jarrujen vinkumista. Jos se haittaa niin liimalla voi sen ehkä ehkäistä. Tämä tieto merkkihuollosta ja on ihan looginenkin.
Itsellani on alkanut vinkumaan hyvin vähän kun ovat enemmän kuluneet. Ne vanhat mitkä otin pois oli liimattu ja eivät vinkuneet vaikka olivat ihan loppu. Eli näin.
9-3.1972
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kaide kirjoitti:Laitoin 2kk / 8tkm sitten 9-3.een uudet jarrulevyt ja palat. Jarrulevyt ostin tarvikeliikkeestä ( joku Foster merkkinen viritys ) , kuulemma yhtään ei ole tullut valituksia laadusta. Jarrupalat ostin motonetistä ( Remsa merkkiset).

-
Tämäkin asia on saanut lopullisen ratkaisun ! Tein jarrupaloista valituksen ja selvisi että olin saanut käsiini Audin palat . Ovat ulkonäöltään täysin samanlaiset kuin Saabin vastaavat , vain kokonaisleveydessä on 1mm ero ja kitkapinta on hieman erilainen. Tämä taasen aiheuttaa sen, että palat eivät pääse liikkumaan niinkuin on suunniteltu... jne... jne . Sinänsä asiallisesti Motonet hoiti homman ja korvasi jopa toisaalta ostetut levyt jota menivät pilalle jarrupalojen takia.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En jaksanut lukea mitä tossa ylempänä jurisette, mutta otsikon perusteella kyse lienee jarruista :oops:
Just tein jarruremppaa ng900:n takapäähän, uudet levyt, palat, ja ne käsijarrukengät, ynnä vaijerit. Ja meni vain huonompaan suuntaan: nyt käsijarru on kylläkin todella tehokas/tasaisesti ottava, mutta on malliltaan sellainen on/off, pari kolme naksausta niin on jo renkaat lukossa, vauhdissakin, kuulunee systeemin ominaisuuteen, sillä mielestäni säädin jarrukengät ja vaijerit oikein, ja oikein momenttiavaimen kanssa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Pitäisi jossain vaiheessa paloja vaihdella ja ajattelin samalla hommata jarru upgraduksen PCS:ltä. Eli uritetut levyt ja EBC:n green stuffit (siis se speedpartsin sport broms kit). Liekkö varteenotettava vaihtoehto, eipä taida mennä levyt vinoiksi? Hinta pitäisi jäädä alle 500:n . Tietysti palojen kulutus voipi olla himpun verran kovampaa kun kyseessä on uritetut levyt.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Juusokas kirjoitti:Pitäisi jossain vaiheessa paloja vaihdella ja ajattelin samalla hommata jarru upgraduksen PCS:ltä. Eli uritetut levyt ja EBC:n green stuffit (siis se speedpartsin sport broms kit). Liekkö varteenotettava vaihtoehto, eipä taida mennä levyt vinoiksi? Hinta pitäisi jäädä alle 500:n . Tietysti palojen kulutus voipi olla himpun verran kovampaa kun kyseessä on uritetut levyt.
Katselin aikoinaan samaa pakettia mutta juteltuani PCS:n kavereiden kanssa päädyin normaalilevyihin ja Green Stuff paloihin. Sport jarrusarjan levyt kun ovat uritetut vakiolevyt. Merkkejä ovat mm. Norrbit ja Scandisc.
Urat jarrulevyissa ovat enemmän kosmeettinen seikka kuin jarrutehoa lisäävä. Pientä eroa jarrutehossa kuulemaa on mutta vastaavasti urat syövät jarrupalat huomattavasti nopeammin. Jos haluaa 9-3:n jarrutehoa lisää pitää kaiketi hankkia suosiolla isommat jarrulevyt+satulat.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
joonas112
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 17:55

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja joonas112 »

Mitäs jarrulevyjä suosittelisitte nykyään og 9-3?
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Minun og 9-3:ssa on ollut jo vuosia Bilteman takajarrulevyt, eivätkä ravista.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja SS »

Täällä edessä Bilteman uritetut sporttilevyt ja EBC greenstuffit jo monta vuotta (~100tkm). Takana laadukkaammat tarvikkeet Motonetista ja Boschin palat. Nyt viimeaikoina olen huomannut, että jarrut tuntuvat hieman tehottomilta, tarttee ottaa auki katsoa millaiselta palan pinta näyttää... tosin alusta asti ovat kylmänä purreet hieman orkkiksia heikommin, paitsi sateella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
joonas112
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 17:55

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja joonas112 »

pitääkin varmaan tuollaiset bilteman sporttilevyt hankkia. :D
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja patse »

Bilteman sporttilaikkoja ei ole enää saatavilla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Juttua tarvikejarruista

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Jarrulevyt ei normaalioloissa pitäisi alkaa täristämään ollenkaan, kunhan asentaa ne huolellisesti. Mitään likaa ei saa jäädä. Tietysti asia on toinen, jos vaikkapa joku jumittava satula/ pala lämmittää levyn punahehkuun...
Vastaa Viestiin