Mistä ostit?Kaide kirjoitti:Brembon levyt 50e / kpl eteenlegro kirjoitti:Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?
Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Ferodo Target palat eteen 27 eur / satsi
Noi Ferodon palat oli itseasiassa halvimmat mitä oli tarjolla, IHME !
Juttua tarvikejarruista
Klaukkalasta paikallisesta varaosaputkasta. Sain noista hinnoista vielä vähän alealegro kirjoitti:Mistä ostit?Kaide kirjoitti:Brembon levyt 50e / kpl eteenlegro kirjoitti:Minkäverran Brembon levyt ja Ferodon palat maksoivat 9-3?
Itsellänikin on luultavasi vaihto edessä lähiaikoina, 9-3 mittarissa 74 000.
Ferodo Target palat eteen 27 eur / satsi
Noi Ferodon palat oli itseasiassa halvimmat mitä oli tarjolla, IHME !
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Hankin eteen Brembon levyt, joita on jopa snadisti kehuttukin. Köyhäilin palojen kanssa, ja hankin Mintexin tavaraa. En tiedä, tuliko tehtyä hassi.
Halpaa kun oli, ostin vasmuuden vuoksi uudet pultit levyihin. Mitään liimoja (adhesives) en hankkinut, vaikka Suavementen jarrujen vaihto-ohjeet sellaista suosittelee. Mitä sanoo raati, onko toi liima tarpeellista?
Persaukisena ois kiva saada kerralla jarrut kuntoon. Ja työkalujen puutteessa hankin varmaan Baltimoren hämärimmän kaverin pistämään osat paikalleen. Saas nähdä miten äijän käy.
Halpaa kun oli, ostin vasmuuden vuoksi uudet pultit levyihin. Mitään liimoja (adhesives) en hankkinut, vaikka Suavementen jarrujen vaihto-ohjeet sellaista suosittelee. Mitä sanoo raati, onko toi liima tarpeellista?
Persaukisena ois kiva saada kerralla jarrut kuntoon. Ja työkalujen puutteessa hankin varmaan Baltimoren hämärimmän kaverin pistämään osat paikalleen. Saas nähdä miten äijän käy.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
En ole laittanut liimaa, ei ole kuulemma välttämätöntä. Ehkäisee "joissakin" tapauksissa jarrujen vinkumista. Jos se haittaa niin liimalla voi sen ehkä ehkäistä. Tämä tieto merkkihuollosta ja on ihan looginenkin.Condalator kirjoitti:Hankin eteen Brembon levyt, joita on jopa snadisti kehuttukin. Köyhäilin palojen kanssa, ja hankin Mintexin tavaraa. En tiedä, tuliko tehtyä hassi.
Halpaa kun oli, ostin vasmuuden vuoksi uudet pultit levyihin. Mitään liimoja (adhesives) en hankkinut, vaikka Suavementen jarrujen vaihto-ohjeet sellaista suosittelee. Mitä sanoo raati, onko toi liima tarpeellista?
Persaukisena ois kiva saada kerralla jarrut kuntoon. Ja työkalujen puutteessa hankin varmaan Baltimoren hämärimmän kaverin pistämään osat paikalleen. Saas nähdä miten äijän käy.
Itsellani on alkanut vinkumaan hyvin vähän kun ovat enemmän kuluneet. Ne vanhat mitkä otin pois oli liimattu ja eivät vinkuneet vaikka olivat ihan loppu. Eli näin.
9-3.1972
Re: Juttua tarvikejarruista
Tämäkin asia on saanut lopullisen ratkaisun ! Tein jarrupaloista valituksen ja selvisi että olin saanut käsiini Audin palat . Ovat ulkonäöltään täysin samanlaiset kuin Saabin vastaavat , vain kokonaisleveydessä on 1mm ero ja kitkapinta on hieman erilainen. Tämä taasen aiheuttaa sen, että palat eivät pääse liikkumaan niinkuin on suunniteltu... jne... jne . Sinänsä asiallisesti Motonet hoiti homman ja korvasi jopa toisaalta ostetut levyt jota menivät pilalle jarrupalojen takia.Kaide kirjoitti:Laitoin 2kk / 8tkm sitten 9-3.een uudet jarrulevyt ja palat. Jarrulevyt ostin tarvikeliikkeestä ( joku Foster merkkinen viritys ) , kuulemma yhtään ei ole tullut valituksia laadusta. Jarrupalat ostin motonetistä ( Remsa merkkiset).
-
En jaksanut lukea mitä tossa ylempänä jurisette, mutta otsikon perusteella kyse lienee jarruista
Just tein jarruremppaa ng900:n takapäähän, uudet levyt, palat, ja ne käsijarrukengät, ynnä vaijerit. Ja meni vain huonompaan suuntaan: nyt käsijarru on kylläkin todella tehokas/tasaisesti ottava, mutta on malliltaan sellainen on/off, pari kolme naksausta niin on jo renkaat lukossa, vauhdissakin, kuulunee systeemin ominaisuuteen, sillä mielestäni säädin jarrukengät ja vaijerit oikein, ja oikein momenttiavaimen kanssa.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Just tein jarruremppaa ng900:n takapäähän, uudet levyt, palat, ja ne käsijarrukengät, ynnä vaijerit. Ja meni vain huonompaan suuntaan: nyt käsijarru on kylläkin todella tehokas/tasaisesti ottava, mutta on malliltaan sellainen on/off, pari kolme naksausta niin on jo renkaat lukossa, vauhdissakin, kuulunee systeemin ominaisuuteen, sillä mielestäni säädin jarrukengät ja vaijerit oikein, ja oikein momenttiavaimen kanssa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Pitäisi jossain vaiheessa paloja vaihdella ja ajattelin samalla hommata jarru upgraduksen PCS:ltä. Eli uritetut levyt ja EBC:n green stuffit (siis se speedpartsin sport broms kit). Liekkö varteenotettava vaihtoehto, eipä taida mennä levyt vinoiksi? Hinta pitäisi jäädä alle 500:n . Tietysti palojen kulutus voipi olla himpun verran kovampaa kun kyseessä on uritetut levyt.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Katselin aikoinaan samaa pakettia mutta juteltuani PCS:n kavereiden kanssa päädyin normaalilevyihin ja Green Stuff paloihin. Sport jarrusarjan levyt kun ovat uritetut vakiolevyt. Merkkejä ovat mm. Norrbit ja Scandisc.Juusokas kirjoitti:Pitäisi jossain vaiheessa paloja vaihdella ja ajattelin samalla hommata jarru upgraduksen PCS:ltä. Eli uritetut levyt ja EBC:n green stuffit (siis se speedpartsin sport broms kit). Liekkö varteenotettava vaihtoehto, eipä taida mennä levyt vinoiksi? Hinta pitäisi jäädä alle 500:n . Tietysti palojen kulutus voipi olla himpun verran kovampaa kun kyseessä on uritetut levyt.
Urat jarrulevyissa ovat enemmän kosmeettinen seikka kuin jarrutehoa lisäävä. Pientä eroa jarrutehossa kuulemaa on mutta vastaavasti urat syövät jarrupalat huomattavasti nopeammin. Jos haluaa 9-3:n jarrutehoa lisää pitää kaiketi hankkia suosiolla isommat jarrulevyt+satulat.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Re: Juttua tarvikejarruista
Mitäs jarrulevyjä suosittelisitte nykyään og 9-3?
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Juttua tarvikejarruista
Minun og 9-3:ssa on ollut jo vuosia Bilteman takajarrulevyt, eivätkä ravista.
Re: Juttua tarvikejarruista
Täällä edessä Bilteman uritetut sporttilevyt ja EBC greenstuffit jo monta vuotta (~100tkm). Takana laadukkaammat tarvikkeet Motonetista ja Boschin palat. Nyt viimeaikoina olen huomannut, että jarrut tuntuvat hieman tehottomilta, tarttee ottaa auki katsoa millaiselta palan pinta näyttää... tosin alusta asti ovat kylmänä purreet hieman orkkiksia heikommin, paitsi sateella.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Juttua tarvikejarruista
pitääkin varmaan tuollaiset bilteman sporttilevyt hankkia. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
Re: Juttua tarvikejarruista
Bilteman sporttilaikkoja ei ole enää saatavilla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Juttua tarvikejarruista
Jarrulevyt ei normaalioloissa pitäisi alkaa täristämään ollenkaan, kunhan asentaa ne huolellisesti. Mitään likaa ei saa jäädä. Tietysti asia on toinen, jos vaikkapa joku jumittava satula/ pala lämmittää levyn punahehkuun...