ajattelin nyt kysyä tietävemmiltä mikä saabissa ongelmana.
aiemmin toimi normaalisti ei mitään sanomista missään. Kauppareissulla siis parkkiin ja ei enää pois lähdettäessä käynnistynyt. Noin 30min odottelun jälkeen lähti kumminkin käyntiin (pyöritelty käyntiin muutaman kerran pieniä lupauksia vain antoi).
senjälkeen toimi päivän taas moitteettomasti ja sitten jäi tankille. (olisiko että lämpöisenä ei halua lähteä käyntiin ? mutta eipä se nyt kylmänäkään kun aamulla kävin koittamassa luvaannutkaan..)
- bensapumppuna bosch 044 ja on aika uusi mutta ei enää iloisesti huuda vaan ns "ropisee"
Kuulostais aika vahvasti Kampiakselin asentoanturilta kerran ei lämpimänä lähde. Uusi alkuperänen tilalle. Melko helppo vaihtaa yks torx ruuvi auki ja liitin, muistat vaan kattoa että se vanha O-rengas ei jää sinne. Löytyy moottorin etupuolelta lohkon kyljestä läheltä vaihdelaatikkoa.
#6467
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
Simeoni kirjoitti:Kuulostais aika vahvasti Kampiakselin asentoanturilta kerran ei lämpimänä lähde. Uusi alkuperänen tilalle. Melko helppo vaihtaa yks torx ruuvi auki ja liitin, muistat vaan kattoa että se vanha O-rengas ei jää sinne. Löytyy moottorin etupuolelta lohkon kyljestä läheltä vaihdelaatikkoa.
joo täytyypi jostakin metsästää vaikka ihan kokeiluun. osikin hyvä jos se olis vaa siitä niin helppo juttu vaihtaa
Ei se anturi bensapumppuun vaikuta, voihan se vika olla pumpussakin varsinkin jos sen ääni ei ole normaali. Nuo käynnistysoireet viittaavat kuitenkin vahviten kampuran asentoanturiin.
AZP kirjoitti:Ei se anturi bensapumppuun vaikuta, voihan se vika olla pumpussakin varsinkin jos sen ääni ei ole normaali. Nuo käynnistysoireet viittaavat kuitenkin vahviten kampuran asentoanturiin.
olrait onko silti asentotunnistimessa ongelmaa jos jonkun 4 kertaa kone pyörähtänyt ympäri ja sitten saattaa kierroslukumittari inahtaa nollan alapuolelta nollaan ?
Se anturi vaikuttaa kierroslukumittariin kyllä, en tosin muista oliko trionicin versioissa (5/7) eroa tuon suhteen. Mutta jos siis kierroslukumittari tuntuu käyttäytyvän oudosti niin sekin viittaa ennemmin tuohon anturiin kuin bensapumppuun.
Yksi pikaratkaisu ongelmaan ja tavallaan testaustapa anturille on se, että kun kone lämpimänä ei käynnisty, kaataa mukillisen vettä anturin päälle (anturia ei yläkautta oikein näe, mutta kippaa vedet lohkon kylkeen koneen etupuolelle ahtimesta kuskinpuolelle päin) ja tämän jälkeen kone usein käynnistyykin, kun anturi jäähtyy. Mutta jos kone ei nyt kylmänäkään käynnisty, anturi on voinut myös pimetä kokonaan se, jolloin vesijäähdyttely ei tietenkään auta.
Bensapaineiden testaamiseen löytyy infoa foorumilta myös (itselläni ei käytännön kokemusta). Sillä voi koittaa sulkea pumppuongelmaa pois.
Asentoanturi vaikuttaa sillälailla bensapumpun toimintaan, että aina virrat päälle käntäessä tapahtuvan bensapumpun alkusurinan jälkeen, ei pumppu pumppaa, jos asentoanturi ei anna pyörintäsignaalia.
Kaikki oireet kuitenkin viittaavat asentoanturin porsimiseen.
Bensapumpun toiminnan saa pääpiirteittäin tarkistettua virrat päälle kääntämällä ja tällöin kuuluu pumpun käydä hetki = surinaa takapenkin alta. Jos näin ei tapahdu, pumppu on pimeenä syystä X.
Voin silti suositella myös bensanpaineen mittausta, myös ajon aikana kuormittaessa, kun pumppu on ilmeisestikin ruvennut pitämään epämääräistä ääntä.
AZP kirjoitti:Se anturi vaikuttaa kierroslukumittariin kyllä, en tosin muista oliko trionicin versioissa (5/7) eroa tuon suhteen. Mutta jos siis kierroslukumittari tuntuu käyttäytyvän oudosti niin sekin viittaa ennemmin tuohon anturiin kuin bensapumppuun.
Yksi pikaratkaisu ongelmaan ja tavallaan testaustapa anturille on se, että kun kone lämpimänä ei käynnisty, kaataa mukillisen vettä anturin päälle (anturia ei yläkautta oikein näe, mutta kippaa vedet lohkon kylkeen koneen etupuolelle ahtimesta kuskinpuolelle päin) ja tämän jälkeen kone usein käynnistyykin, kun anturi jäähtyy. Mutta jos kone ei nyt kylmänäkään käynnisty, anturi on voinut myös pimetä kokonaan se, jolloin vesijäähdyttely ei tietenkään auta.
Bensapaineiden testaamiseen löytyy infoa foorumilta myös (itselläni ei käytännön kokemusta). Sillä voi koittaa sulkea pumppuongelmaa pois.
'
joo täytyy tutkia alkuun tuo paine ja saada jotenkin käyntiin. juu ei auta kun ei ees enään lupaile
AZP kirjoitti:Ei se anturi bensapumppuun vaikuta, voihan se vika olla pumpussakin varsinkin jos sen ääni ei ole normaali. Nuo käynnistysoireet viittaavat kuitenkin vahviten kampuran asentoanturiin.
tai sit jos on käyny vaa nii kova mäihä et vetäny molemmat
AZP kirjoitti:Se anturi vaikuttaa kierroslukumittariin kyllä, en tosin muista oliko trionicin versioissa (5/7) eroa tuon suhteen. Mutta jos siis kierroslukumittari tuntuu käyttäytyvän oudosti niin sekin viittaa ennemmin tuohon anturiin kuin bensapumppuun.
Bensapaineiden testaamiseen löytyy infoa foorumilta myös (itselläni ei käytännön kokemusta). Sillä voi koittaa sulkea pumppuongelmaa pois.
bensapumpun vaihdolla lähti käyntiin vaihdoin vielä anturinkin ja lähti loppujenlopuks hinkutuksen jälkeen käyntiin kävi lämpimäks iha normaalisti ja oli käynnissä normisti. sammutin ja käynnistin uudestaan pamautti putkessa ja ei meinannu pysyä käynnissä no sammui ja kolmannel kerralla lähti taas pamahtaen käyntiin ja kierrokset seilas paljon