Uretaanipuslien ostoslista
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Muutama tarkennus. Ohjausakselin kuskinpuolen powerflex (ainakin violetti) on tähän asti ainakin ollut hieman epäsymmetrinen valultaan, joten riippuen siitä, että miten päin sen laittaa, niin ohjaus akseli siirtyy aina ~1mm vasemmalle tai oikealle. Alkuperäinen on symmetrinen.
Taka vakaajan katkenneita pultteja ei tarvitse porailla irti, koska taka akselissa oleva vastakappale on reikien välinen ~5cm peltisuiro, johon mutterit on hitsattu. Riippuen katkeamis kohdasta, niin jos häntä jää pitkäksi, niin rälläkällä lyhennys ja vastakappale mäkeen. Tilalle tavalliset mutterit.
Taka vakaajan katkenneita pultteja ei tarvitse porailla irti, koska taka akselissa oleva vastakappale on reikien välinen ~5cm peltisuiro, johon mutterit on hitsattu. Riippuen katkeamis kohdasta, niin jos häntä jää pitkäksi, niin rälläkällä lyhennys ja vastakappale mäkeen. Tilalle tavalliset mutterit.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Nojoo. Myönnetään pieni virhe tuossa, eihän niitä takavakaakan pultteja tosiaan tarvitse kummemmin porailla vaikka katkeisi. Itse porailin kuitenkin reikiä, kun tuli olikohan m10 10.9 pultilla tuo tuplavakaajan kiinnitys.
Jännä tuo epäsymmetrinen hammastangon pusla. Itsellä siis tuurilla sattui menemään parempaan suuntaan asentaessa. En tiedä muuten onko se powerflexin miedompi pusla siihen yhtään sen mukavampi asentaa, mutta tuon saattaminen kohdilleen oli ainakin aika paskaa hommaa. Ei saanut paikallaan menemään täysin kohdilleen, piti se panta laittaa päälle ja ruuveilla vetää hammastanko tulipeltiä vasten jolloin puslakin pakottui kohdilleen.
Jännä tuo epäsymmetrinen hammastangon pusla. Itsellä siis tuurilla sattui menemään parempaan suuntaan asentaessa. En tiedä muuten onko se powerflexin miedompi pusla siihen yhtään sen mukavampi asentaa, mutta tuon saattaminen kohdilleen oli ainakin aika paskaa hommaa. Ei saanut paikallaan menemään täysin kohdilleen, piti se panta laittaa päälle ja ruuveilla vetää hammastanko tulipeltiä vasten jolloin puslakin pakottui kohdilleen.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Tuossa jarruremonttia tehdessäni muistin, että taka-akselin puslat ovat edelleen vaihtamatta ja nyt olisi ehkä helpompaa, kun jarruletkut ovat irti joka tapauksessa. Onko iskarin alapään irrotus välttämätöntä? Iskarin alakiinnitys nimittäin näytti siltä, että se ei ehkä halua avautua ehjänä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Voi periaatteessa irroittaa myös yläpäästä. Alempiin pultteihin pääsee antaa lämpöä taka akselin reijistä, jolloin ne saa ehjänä auki.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Minkäslainen pultti tuo alkuperäinen takaiskarin alapultti on mitoiltaan? Muistelen että edellisessä vaihdossa oli likellä ettei mennyt uusiksi, ja pitänee pian taas aukoa.Hook kirjoitti:Voi periaatteessa irroittaa myös yläpäästä. Alempiin pultteihin pääsee antaa lämpöä taka akselin reijistä, jolloin ne saa ehjänä auki.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
M10x1.25, eli tiheä.
Lisäksi pää on suippo ja leikkaavalla uralla varustettu.
Kovuutta ja pituutta en muista.
Lisäksi pää on suippo ja leikkaavalla uralla varustettu.
Kovuutta ja pituutta en muista.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Avautuihan se kuitenkin ehjänä ja ei ollut lopulta edes pahassa kunnossa, likakerros ja tuo leikkaava ura hämäsivät silmää. Lähti akkukäyttöisellä mutterimopolla ihan nätisti.Jortsu kirjoitti:Tuossa jarruremonttia tehdessäni muistin, että taka-akselin puslat ovat edelleen vaihtamatta ja nyt olisi ehkä helpompaa, kun jarruletkut ovat irti joka tapauksessa. Onko iskarin alapään irrotus välttämätöntä? Iskarin alakiinnitys nimittäin näytti siltä, että se ei ehkä halua avautua ehjänä.
Vanhat puslat lähtivät irti, kun ensin poraili niihin reikiä niin, että sai alareunasta enimmät kumit pois, jyrsi poranterällä puslan nailonkuorta ja hakkasi lopuksi kuoren isolla ruuvimeisselillä halki. Irrotusöljyä tuli suihkittua vähän joka puolelle pitkin prosessia.
Kannattaa muuten huomata paikan valinnassa, että homma on varsin sotkuinen, kuminpalasia on homman jälkeen siellä täällä ja kumin poraamisesta tulee melkoinen käry. Myös porakone ja terät saavat luonnollisesti oman osansa sulasta kumista, joten lainavehkeillä tehtäessä saattaa tulla sanomista. Joku voi tietysti onnistua hoitamaan homman sivistyneemminkin, itse en jaksanut liiemmin sääliä (omaa) poraa ja teriä ja painoin menemään terä savuten.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Syys 12, 2015 15:45
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Puukkosaha on kätevä puslia irrottaessa.
9000 2.3 cse
9-3 2.0t 2002
9-3 2.0t 2003
9-3 2.0t 2002
9-3 2.0t 2003
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Meneekö nuo skruvatin? siniset puslat nopeasti väljäksi? Sain kaverilta ilmaiseksi käytetyt kun hän vaihtoi omaansa uudet tukivarret eikä jaksanut ruveta jumppaamaan puslia kun auto oli menossa myyntiin. Minulla olisi puslien vaihto edessä niin vaihtaako suosiolla uudet ?
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Ainakin ne etualatukivarren keskipuslat meni hämmästyttävän nopeasti väljiksi. Olisi tässä tarkoitus tsekkailla omasta nuo puslat talven jäljiltä, kun tuntuu taas auto kulkevan kuin ajokoira uraisilla teillä. Takapuslat on järeämmät, niin ei ne ainakaan omien kokemusten mukaan ole menneet miksikään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Joop, mites sisältääkö tuo skruvatin 18€ hinta puslat molemmille puolille kun kuvassa näyttäisi olevan kaksi puslaa?
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Puolitoista vuotta ja mulla tuli hylsy leimasta. Juurikin isot puslat kyseessä. Pienemmistä ei ole ollut harmia vielä muutaman vuoden lisää jälkeenkään.Jonteri kirjoitti:Meneekö nuo skruvatin? siniset puslat nopeasti väljäksi? Sain kaverilta ilmaiseksi käytetyt kun hän vaihtoi omaansa uudet tukivarret eikä jaksanut ruveta jumppaamaan puslia kun auto oli menossa myyntiin. Minulla olisi puslien vaihto edessä niin vaihtaako suosiolla uudet ?
En muista noita pakkauskokoja, mutta Skruvatilla toki toimii asiakaspalvelu toisin kuin tietyillä muilla nettimyyjillä, joten kannattanee kysäistä suoraan.
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Tulipas tuossa koneremontin yhteydessä laitettua kaikki puslat powerflexiä, aika helposti sai tuommosella kaksijalkasella ulosvetäjällä ja pulttimopolla työnnettyä vanhat kumiset pois. Vielä oottas paketissa nuo taka-akselin puslat vaihtamista että vois viedä pyörien suuntaukseen tuon vai onko noilla vaikutusta että vaihtaako vasta sen jälkeen?
#6467
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Kannattaa vaihtaa takapuslat ennen suuntausta, jo pelkästään suuntavakauteen on melkoinen vaikutus.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Uretaanipuslien ostoslista
Noniin Powerflexit vaihdettu tänään onnistuneesti Mertmi:n tänne vuosia sitten laittamien ohjeiden mukaan, yllättävän helppo homma. Vanhat alkuperäiset puslat oli niin väljät että taka-akselia sai liikutella useita senttejä ihan käsin ja lisäksi ne keskiholkit sai ihan sormin poistettua
Meinas tuottaa hankaluuksia tuo vasemman puoleinen kun ei meinannu pultti mahtua ulos millään. Porasin ensin sen kumin pois siitä reikäsahanterällä ja hakkasin puukkolla ja vasaralla pois sen muovisen ulkokehän. Nyt tuntuis auto kulkevan kuin juna.
Meinas tuottaa hankaluuksia tuo vasemman puoleinen kun ei meinannu pultti mahtua ulos millään. Porasin ensin sen kumin pois siitä reikäsahanterällä ja hakkasin puukkolla ja vasaralla pois sen muovisen ulkokehän. Nyt tuntuis auto kulkevan kuin juna.
#6467
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06