AAApuva!!! 900 2.5 v6 vm.-95
AAApuva!!! 900 2.5 v6 vm.-95
Auttakaapa Saabistit ehkä tulevaa Saabistia!
Eli mitä olette mieltä kannattaako ostaa 900 2.5 v6. Auto on kaikilla herkuilla ja yhdeltä omistajalta vm.-95 ajettu 140tkm. En tunne Saabeja sen tarkemmin, enkä ole aiemmin yhtään Saabia omistanut, joten ottaisin mielelläni vastaan kaiken mahdollisen kommentin/tiedon kyseisestä mallista. Onko moottori Opelin kutonen?Mahd. tyyppiviat ja miten kallis huoltaa/ylläpitää? Kaikesta asiallisesta ja kokemusperäisestä tiedosta tosi kiitollinen! Meni tämä viesti ensin tuonne 900 OG osastoon, mutta onneksi joku Saabisti ohjasi tänne oikeaan karsinaan!
Eli mitä olette mieltä kannattaako ostaa 900 2.5 v6. Auto on kaikilla herkuilla ja yhdeltä omistajalta vm.-95 ajettu 140tkm. En tunne Saabeja sen tarkemmin, enkä ole aiemmin yhtään Saabia omistanut, joten ottaisin mielelläni vastaan kaiken mahdollisen kommentin/tiedon kyseisestä mallista. Onko moottori Opelin kutonen?Mahd. tyyppiviat ja miten kallis huoltaa/ylläpitää? Kaikesta asiallisesta ja kokemusperäisestä tiedosta tosi kiitollinen! Meni tämä viesti ensin tuonne 900 OG osastoon, mutta onneksi joku Saabisti ohjasi tänne oikeaan karsinaan!
Viimeksi muokannut ajm, Ma Helmi 21, 2005 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...selailin tuossa äsken ulkomaan keskusteluja kyseisestä autosta ja yksi mikä ensimmäisenä alkoi askarruttamaan mieltä oli tulppien vaihto! Onko se tosiaan niin työläs operaatio tohon kuutosmyllyyn??? Tuli vaan mieleen, että entäs sitten "isommat" huollot/remontit, esim. jakohihnan vaihto. Pitääkö purkaa keulaa kuskinpenkkiin saakka??? ja paljonko on vaihtoväli?
Ja koska kyseessä "opelin lähi sukulainen" niin jatkokysymyksenä että kestääkö hihna tuon vaihtovälin?ajm kirjoitti:...selailin tuossa äsken ulkomaan keskusteluja kyseisestä autosta ja yksi mikä ensimmäisenä alkoi askarruttamaan mieltä oli tulppien vaihto! Onko se tosiaan niin työläs operaatio tohon kuutosmyllyyn??? Tuli vaan mieleen, että entäs sitten "isommat" huollot/remontit, esim. jakohihnan vaihto. Pitääkö purkaa keulaa kuskinpenkkiin saakka??? ja paljonko on vaihtoväli?
Itsekkään en suosittele sitä O***lin koneella olevaa ng900:sta! Ja siinähän on se hihna kuten yleensä O**leissa, joten siitä sitten saa huolehtia luultavammin hermoille asti.
Turbo-moottorit - kuten Mimmi kertoi- ovat paljon parempia ja tietysti Saabin ja viripotentiaalia kyllä pitäisi riittää! Ja niitähän on ainakin myynnissä esim. http://www.nettiauto.com -sivuilla. Mutta hieman harvinaisemman puoleisia ne ovat kyllä.
Turbo-moottorit - kuten Mimmi kertoi- ovat paljon parempia ja tietysti Saabin ja viripotentiaalia kyllä pitäisi riittää! Ja niitähän on ainakin myynnissä esim. http://www.nettiauto.com -sivuilla. Mutta hieman harvinaisemman puoleisia ne ovat kyllä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
V6 kone
Itselläni on toi kone ja olen ollut tosi tyytyväinen. Samoin Oulun Länsiauton remppa mies kehui kovasti kestävää konetta. Myös täällä etelässä missä huollatan autoa, niin on kehuttu tuota. Liekkö sit säälistä vai mistä
No kyllä tuo on varmaan 10x kestävämpi kuin turbo koneet.
Itse en tosin ole niin heppojen ja virityksien perään...tykkään vain kruisailla.
Ei ne rempat ole sen suurempia kuin muillakaan.....sen tiedän.
Kateelliseten panettelua
Hihnan kans ei ole ollut mitään ongelmia, kun sen oikein vaihtaa.
No kyllä tuo on varmaan 10x kestävämpi kuin turbo koneet.
Itse en tosin ole niin heppojen ja virityksien perään...tykkään vain kruisailla.
Ei ne rempat ole sen suurempia kuin muillakaan.....sen tiedän.
Kateelliseten panettelua
Hihnan kans ei ole ollut mitään ongelmia, kun sen oikein vaihtaa.
Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa...
Itse ajattelin tuollaisen ostoa mutta päädyinkin eri peliin... VOLVOON!!!ajm kirjoitti:V6 kaikilla herkuilla on nyt sitten tallissa, joten saitte porukkaan yhden uuden Saabismiin sairastuneen. Eipä todellakaan ole riemulla rajaa kun V6:lla ajaa, eikä tarvinnut koeajon jälkeen kauan kauppaa harkita!
Samat tehot mutta teknisesti sopivan välimatkan päästä Opelista...
Tietty Turbo900:nen olisi ollut kiva peli mutta tällä budjetilla alkavat olla pitkästi kolmattasattaatuhatta ajettuja... jätin väliin.
Eipä tullut musta vielä ainakaan täysin Saabistia... vaikka onhan tuo vanha 900:nen vielä tuossa kakkosautona.