Check engine- valon nollaus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Check engine- valon nollaus

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Auto on 9-3 vuosimallia 98. Häiriö oli "tilapäinen polttoaineseoksen häiriö". Vika oli haljennut ilmaletku ja se on nyt korjattu. Check engine valo jäi kuitenkin palamaan, vaikka vika on korjattu. Saako valon sammumaan millään? Huollossa tietenkin, mutta ei viitsisi turhaan maksaa 40€ jos asian voi itsekkin tehdä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Voishan ensin koittaa, että otat akun kengän irti ewiluksi vartiksi. Pitäis nuo CE-valot nollaantua nopeemminkin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Vika koodin lukuun löysin ohjeet englanninkieliseltä foorumilta. Siellä ei kuitenkaan kerrottu miten valo nollataan.
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

kheikkil kirjoitti:Vika koodin lukuun löysin ohjeet englanninkieliseltä foorumilta. Siellä ei kuitenkaan kerrottu miten valo nollataan.
Miltä sivulta ne ohjeet löytyy?? Laitatko osoitteen, siitä vois olla hyötyä!
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

En tiedä päteekö ng900:seen ja og9-3:seen samat ohjeet, mutta ainakin satkun vikakoodit löytyy ihan tältäkin sivustolta jos vaan hakee.
CE vilkkuu nimittäin tietyn monta kertaa riippuen missä mukamas vika on.

Ja nollattuahan saa kun ottaa akunkengän irti, tosin ilmeisesti jää muistiin että vikaa on ollut, mutta CE-valo sammuu.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kyll' 98 9-3:een tarvitaan tech tai scantool (vastaava) vekotin, NIIN MIKÄ SE ENGLATILAINEN SIVUSTO ON JA MILLÄ TSEKKASIT VIKAKOODIN :wink:
9-3.1972
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

georges kirjoitti:Ja nollattuahan saa kun ottaa akunkengän irti, tosin ilmeisesti jää muistiin että vikaa on ollut, mutta CE-valo sammuu.
Ja myöskin helpommin, kun avaa sulakepaneelin kannen ja käyttää moottorinohjauksen sulaketta (muistaakseni numero 28 ) irti kotvasen. Auton tietysti ollessa sammutettuna.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check engine- valon nollaus

Viesti Kirjoittaja o--o »

Neljä keinoa nollata vikakoodi:
https://axleaddict.com/auto-repair/How- ... gine-Light
Mulla kikka kakkonen toimi eikä tarvinnut edes käynnistää moottoria. Pelkkä avaimen kääntö kolme kertaa peräkkäin riitti.
(Valo syttyy näköjään 1 - 2 kertaa vuodessa.)
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Vastaa Viestiin