Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Mistä löytäis tämöisen liittimen?
Kuva

Pitäisi anturille rakentaa pitempää johtoa. Ajattelin että en pätkis alkuperäistä johtoa vaan tekisin jatkon anturin ja tuon liittimen välille.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TommyW »

T7 ja MAP-liitin + tarvitset uros-liittimen ("sukupuoli tulee pinnien mukaan), oletan?

Kyseessähän on "Delphi Metri-Pack 150" 3-napainen liitin, joita olen omiinkin projekteihin etsinyt - ja melko laihoin tuloksin (löytyy kolmannen osapuolen valmisteena joistain verkkokaupoista).

Urosliitin on käytännössä aina anturissa kiinni ja näinpä sitä ei juurikaan ole tarjolla. Ratkaisin asian lopulta niin, että mallinsin liittimen ja olen sitten 3D-tulostanut niitä moottoritilan olosuhteet kestävällä nylonilla. Pistä YV, mikäli on tarve tällaiselle.
Saabiton Saabisti
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Juu, naarasliitintä saa helposti, mutta jatkojohtoon tai adapterijohtoon tarvittava urosliitin on hieman hankalampi tapaus. Maailmalta löytyy esim. https://wholesaler.alibaba.com/product- ... 34653.html, mutta tämäkin on eristyksensä puolesta tarkoitettu enemmänkin piirilevykäyttöön kuin auton moottoritilaan asennettavaksi.
Saabiton Saabisti
tomster
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Syys 10, 2017 13:08

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tomster »

tomster kirjoitti:OG9-5 puolelta löytyi aiheesta enemmän mutta kysyn silti täällä:
-ei ota kierroksia kuin 1500rpm kun nollaa vikakoodit, parin sekunnin päästä CE-valo syttyy ja käy normaalisti joskin kierrokset jää leijailemaan n.1500rpm
-vikakoodi P1623 (Torque)
-kulutus on noussut

Autona 9-3 2.0t 2001, vakio

Internetin vikakoodiselvitykset ei varsinaisesti antanu selkeää suuntaa mistä etsiä.
Pahoittelen uudelleenpostausta, mutta olisiko kellään ideaa miten ratkoa tätä?
9-3 2001 2.0t
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onko kyseessä automaattivaihteinen auto? Tuo vikakoodi viittaisi siihen että vaihteiston ohjausyksikkö (TCM) puuttuu väylästä tai on kommunikaatiokatkoksia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tomster
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Syys 10, 2017 13:08

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tomster »

AZP kirjoitti:Onko kyseessä automaattivaihteinen auto? Tuo vikakoodi viittaisi siihen että vaihteiston ohjausyksikkö (TCM) puuttuu väylästä tai on kommunikaatiokatkoksia.
Ei, manuaali. Sen takia kyseinen vikakoodi ihmetyttääkin.
9-3 2001 2.0t
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Veisin auton techille, niin selviää kunnolla koodit.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kellään kokemusta, mikä aiheuttaa NG900:ssa kolinan terävissä kuopissa kaasupolkimen kohdilla. Kolaus siis tuntuu oikeassa jalassa, kuopan kohdilla.

Apurunko, ohjausvaihde vai vakaajan runkokumit?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos se sieltä suoraan alta tulee niin ei muuta kun päätä asfalttiin ja tutkimaan mitä sieltä alapuolelta löytyy. Omien autojen kolinat eivät kyllä ikinä ole samassa kohtaa tuntuneet. Olisko siellä joku laatikon tukikiinnike?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Omas ng aikoinaan laatikon tukikumi kolahti eniten pakilla. Vakaajan runkokumit onko väljät kattosin aluksi.
Sitte jos vetelyä ilmaantuu tiukempi kaasutus ja nopea moottorijarrutus niin apurungon pultit ja ratissa välystä ilmaantuessa hammastankoa kopistelemaan.
Omas apurungon pultit oli kerran tiukattu ja toisen kerran korkkas sitten vastakierteestä. Myös joutu uusimaan hammastangon mekaanisen kuluman takia. Mul tosin väännöt 500Nm tienoil ni oli paikat kovemmal ja vm -94 ni heikompaa osaakin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Apurunko on kirrattu syksyllä ja samalla kokeiltu tukivarret läpi jne. Vakaajan kumeja epäilin itse, mutta voihan se olla myös laatikon tukikumi. Missähän se manuaalissa / sensonicissa sijaitsee? Saako uretaanina?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Cona kirjoitti:Apurunko on kirrattu syksyllä ja samalla kokeiltu tukivarret läpi jne. Vakaajan kumeja epäilin itse, mutta voihan se olla myös laatikon tukikumi. Missähän se manuaalissa / sensonicissa sijaitsee? Saako uretaanina?
Omaan laitettu (takuuna tehdyn uusitun kytkimen korjausrempas) dieselin kumi joka oli selkeästi jämympi ja kohtuuhintanen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Ceziar
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 07, 2015 16:09
Paikkakunta: Kempele

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ceziar »

OG 9-3 2.0t -99

Autossa ollut ongelmaa oudon, kierrosten mukaan elävän rahinan muodossa. Lisäksi täydellä kaasulla kiihdyttäessä nykinyt. Tänään auto sammui matka-ajossa eikä ole tämän jälkeen käynnistynyt. Startti pyörii erittäin hitaasti, testattu kahdella akulla. Ideoita?
Saab OG9-5 Aero
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Jääkö muilla kolkin takaluukun sisälle vettä? Eli jos sateella/sen jälkeen avaa kontin niin luukun sisältä valuu vettä pois niin että pulputus kuuluu ?
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Vastaa Viestiin