Uudempien Saabien ruostuminen
Uudempien Saabien ruostuminen
Tere ållå!
Kiinnostasi tietää, että ovatko uudemmat SAABit yhtähyviä (vai parempia) ruostumisen estossa ja kestossa kuin vanhat (og900)?
Lähinnä tulevaisuuden autohankitoja ajatellen.
Kiinnostaa etenkin noi ng900 mallit kun niistä vanhimmat alkaa olla jo jonkin ikäisiä.
Kiinnostasi tietää, että ovatko uudemmat SAABit yhtähyviä (vai parempia) ruostumisen estossa ja kestossa kuin vanhat (og900)?
Lähinnä tulevaisuuden autohankitoja ajatellen.
Kiinnostaa etenkin noi ng900 mallit kun niistä vanhimmat alkaa olla jo jonkin ikäisiä.
SAAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Mun entisen 900s -96 ainoa ruostekohta oli takaluukun alasisä reuna. Oli luukku säädetty hiemian ala-asentoon ja lillui liemessä koko ajan. Lukon säätö ja kumitulpat luukun alareunoista pois niin johan loppui.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kyllä nää uudemmat paremmin kestää, mullakin 10v vanha vekotin ja aika nihkeesti on ruostetta, jos niitäkin pisteitä nyt voi ruosteeksi kutsua. Ulkopuolella helmoissa olevat muutamat sormenpään kokoiset pisteet ja takaluukun ainokainen piste on paremminkin maalivikoja joka on aiheutunut siitä että maali on lähtenyt jostain syystä irti, mutta sinkitys on estänyt varsinaisen ruosteen. Nuo tarttiskin tulevana kesänä korjata ja maalauttaa helmat kauttaaltaan...
Ilkeempi ongelma on ainakin 5 ovisissa ne takapyörän lokarin etuosat jotka alkaa ajan myötä näyttämään hiekkapuhalletuilta ja hoitamattomana alkaa ruostumaan. Näissä on parhaillaan aitoa ja rumaa pintaruostetta. Mutta siinäpä ne.
Edellisen kerran tekivät maalaamossa juostenkustua työtä kun maali lähti puolen vuoden kuluttua painepesurilla siivuina irti, korjasivat myöhemmin sen puolen maalauksen takuuseen... ja nyt on tän talvea ollut toisella puolella vähän sama vikaa, että lähtis kynnellä pala irti... mutta turha se on enää mennä itkemään parin vuoden takaista työtä. Taidan vaan vaihtaa kioskia.
Ilkeempi ongelma on ainakin 5 ovisissa ne takapyörän lokarin etuosat jotka alkaa ajan myötä näyttämään hiekkapuhalletuilta ja hoitamattomana alkaa ruostumaan. Näissä on parhaillaan aitoa ja rumaa pintaruostetta. Mutta siinäpä ne.
Edellisen kerran tekivät maalaamossa juostenkustua työtä kun maali lähti puolen vuoden kuluttua painepesurilla siivuina irti, korjasivat myöhemmin sen puolen maalauksen takuuseen... ja nyt on tän talvea ollut toisella puolella vähän sama vikaa, että lähtis kynnellä pala irti... mutta turha se on enää mennä itkemään parin vuoden takaista työtä. Taidan vaan vaihtaa kioskia.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Eipä meidän 900:sesta löydy ruostetta kyllä käytännossä mistään vaikka on 1994. Huomannut olen kuitenkin että ng900:sissa on joissakin yksilöissä pintaruostetta tuulilasin yläreunan tienoilla katossa. Tämä vika on ihan suoraa perua Vectrasta(1989-1995) ja en käsitä miten ne ovat osanneet Saabilla tämän virheen kopioida.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 22:57
- Paikkakunta: Espoo