Yhdestä on, kesti tasan 100km.RiikkaK kirjoitti:No niin, nyt kun tämä mielisairaus iski tähänkin huusholliin niin kokemuksia skruvatin myymistä kaseteista kellään?
Joku tarjous oli 155€.
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Nopeat kysymykset
Ei muuttunut uusilla tulpilla eikä varmasti ehjällä kasetilla. Tässä on joku stage1 softa t7 mankkumoodilla, tekijästä ei harmainta aavistusta, Lohjalta ostettu n. 6v sitten kaverini toimesta, jolta nyt lunastin itselle.Tonnari88 kirjoitti:Koita tulppia vaihtaa, jos ei ole hetkeen vaihdettu. Eikä ole softattu jostain syystä kakkoselle rajoitinta noin alas? Hyvä idea kokeilla vielä varmasti ehjällä kasetilla.Georges27 kirjoitti:Lisää mietinnässä. Miksei T5 ota kierroksia kuin 5000rpm kakkosella, vapaalla ottaa. Koetin toisella di- kasetilla, ei muutosta. Tosin sen kunnosta ei tietoa. Pitää kokeilla varmasti eheällä vielä.
Jäin tuota jarruhommaasi pohtimaan, sitä on joskus joku muukin pohtinut. Jos tolpassa on kiinnitys samanlainen kuin uudessa, niin silloin kaiken järjen mukaan riittää satuloiden ja levyjen vaihto. Purkuautosta saa järkevään hintaan, vaikka ihan kokeiluunkin.
OT: on se ainakin joskus kiertänyt kunnolla, kaverini keräsi parin vuoden sisään 8kk ajokieltoa ja n. 4500€ sakkoja, useammassa tapauksessa, ei sentään kerralla. Nyt osti Meganen 1.4 koneella ettei pääse ainakaan vahingossa karkaamaan ylinopeuden puolelle.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Nopeat kysymykset
Jos se kaveri ajoi sakot saadessaan kolmosella
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 21:31
Re: Nopeat kysymykset
Kukaan asennellut og 9-3:seen led valotankoa?
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 010130087/
Onko esim. tällaisen asennus millainen homma ja mitä pitää ottaa huomioon?
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 010130087/
Onko esim. tällaisen asennus millainen homma ja mitä pitää ottaa huomioon?
Re: Nopeat kysymykset
Ei kai tuossa muuta ole kuin kaamee paino, 4 kiloo.
Laittaisin ite orkkisraudat jotka tulee puskurin takana olevaan palkkiin.
Ja aika epäsuhdanne taitaa tulla pitkien ja lyhyiden välillä...
Laittaisin ite orkkisraudat jotka tulee puskurin takana olevaan palkkiin.
Ja aika epäsuhdanne taitaa tulla pitkien ja lyhyiden välillä...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Ei tuo ole painava, yksi tavallinen 225mm ledi lamppu voi painaa saman ja jos laittaa kolme sellaista keulaan, niin pitää olla tukevasti kiinni.
Näin voi asentaa jos on asentajan vikaa
https://cl.ly/e515a250707a
Näin voi asentaa jos on asentajan vikaa
https://cl.ly/e515a250707a
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 21:31
Re: Nopeat kysymykset
Ei ole asentajan vikaa. Siksi kyselenkin
Painoa en pelkää. Noita kun näkee nykyään aika monella ja kaikki ovat omiaan kehuneet.
Toisaalta aluksi voisi niitä vakiovaloja korvata jollain muulla polttimolla. Vakiovalot kun ovat ainakin tämän päivän standardein todella heikot.
Mitäs sinne voisi ruuvata tilalle mikä menee suoraan ja on jopa laillinen?
Painoa en pelkää. Noita kun näkee nykyään aika monella ja kaikki ovat omiaan kehuneet.
Toisaalta aluksi voisi niitä vakiovaloja korvata jollain muulla polttimolla. Vakiovalot kun ovat ainakin tämän päivän standardein todella heikot.
Mitäs sinne voisi ruuvata tilalle mikä menee suoraan ja on jopa laillinen?
Re: Nopeat kysymykset
Jos haluaa laillisena pysyä ja vakioumpioissa niin jotkut +1000% nightbreakerit in ainoa vaihtoehto. Ja niitä saa sitten vaihdella muutaman kuukauden välein.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
No siihen nähden et 9" halogenit painaa alle puol kiloo kappale niin on noi ledit melkoset puntit.
Muutaman kolkin ja ng900:sen perusteella oon tullut siihen tulokseen että kauhean tehokkaita lisävaloja en laita kun ero on muuten järkyttävän iso ja käytännössä joutuu ajelee enempi pimeessä kuin huonommilla valoilla.
Siis "ylitehokkailla" joutuu vaihtaan niin ajoissa lyhyille verrattuna perus lisävaloihin.
Bilteman halvat halogeenit on just passeli pari noille.
Tietty jos ajelee metsätaipaleita paljon niin on eri asia.
Muutaman kolkin ja ng900:sen perusteella oon tullut siihen tulokseen että kauhean tehokkaita lisävaloja en laita kun ero on muuten järkyttävän iso ja käytännössä joutuu ajelee enempi pimeessä kuin huonommilla valoilla.
Siis "ylitehokkailla" joutuu vaihtaan niin ajoissa lyhyille verrattuna perus lisävaloihin.
Bilteman halvat halogeenit on just passeli pari noille.
Tietty jos ajelee metsätaipaleita paljon niin on eri asia.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Ootteko käyttäny jotain tiivisteainetta uuden vesipumpun tiivisteen kanssa vai pitääkö pelkkä pahvitiiviste? Punaista laippatiivisteliimaa löytyy mutta onko siihen käypäistä? B205E kone.
Re: Nopeat kysymykset
Mulla oli pari talvea tuon kokoinen kiinan ledi bar kolkin keulalla. Ihan asiansa ajoi kun aika paljon pienempiä teitä tulee ajeltua. Siististi ja ilman ylimääräisiä reikiä puskuriin sai asennettua kun 6mm rosteri rassilla vain puskurin läpi pulttasi tuommoisen perus motonetin rst kilven alle tulevan valoraudan. Vähän pitemmän poran toki tarvitsi että ylsi poraamaan puskurista läpi kilvenreijistä. Eikä tarvinnut mitään tukia sen verran tukevasti kärsi valoraudan puskuria vasten vedättää. Helppo ja nopea keväällä myös purkaa pois.dumbosaabbi kirjoitti:Kukaan asennellut og 9-3:seen led valotankoa?
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... 010130087/
Onko esim. tällaisen asennus millainen homma ja mitä pitää ottaa huomioon?
Tälle talvelle piti ottaa mallia länsi naapureista
https://www.dropbox.com/s/niez5h05o802m ... 5.jpg?dl=0
Saab 900, 3D T16 "Aero" -88
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Nopeat kysymykset
Mitä vaikutusta on jos tuollaisessa alkupään satkussa ei ole takajarruputkien välissä niitä paineenrajoitinventtiileitä? Huomaako mitään käytännön eroa/rupeaako katsuri niitä sieltä etsimään?
Autossa on edessä 308mm ja takana 300mm jäähdytetyt levyt ym. hilut, jos ne mitään asiaan vaikuttaa.
Autossa on edessä 308mm ja takana 300mm jäähdytetyt levyt ym. hilut, jos ne mitään asiaan vaikuttaa.
Re: Nopeat kysymykset
Mä eikä katsuri huomannu mutta tuolla tarkemmin juttua
viewtopic.php?f=13&t=125814
viewtopic.php?f=13&t=125814
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Nopeat kysymykset
Onko normaalia, että lämpimällä koneella ylävesiletku muuttuu kovaksi kun moottorille antaa kierroksia? Kylmällä koneella ei tee samaa. Kovettuu myös vaikka paisarin korkki olisi auki.
Koneeseen (b204) vaihdettu Elring kannentiiviste, ARP:n pinnapultit, kansi oikaistu, ja paisarin korkkikin uusittiin kun epäiltiin kannentiivisteen menneen ( kovemilla kierroksilla/ahtopaineilla vesiletkut halkesivat vuoronperään). Ennen remonttia teki tuota samaa, eli ylävesiletku kovettui kun koneelle antoi kierroksia.
Auto lähtee myös hetken seistyään huonosti käyntiin, välillä ei ollenkaan, mutta kun bensapumpun sulakkeen ottaa pois niin lähtee käymään.
Öljyt ja nesteet ei sekoitu eikä paisarissa kupli.
Koneeseen (b204) vaihdettu Elring kannentiiviste, ARP:n pinnapultit, kansi oikaistu, ja paisarin korkkikin uusittiin kun epäiltiin kannentiivisteen menneen ( kovemilla kierroksilla/ahtopaineilla vesiletkut halkesivat vuoronperään). Ennen remonttia teki tuota samaa, eli ylävesiletku kovettui kun koneelle antoi kierroksia.
Auto lähtee myös hetken seistyään huonosti käyntiin, välillä ei ollenkaan, mutta kun bensapumpun sulakkeen ottaa pois niin lähtee käymään.
Öljyt ja nesteet ei sekoitu eikä paisarissa kupli.
Re: Nopeat kysymykset
No niin, huomasin tuossa, että kolkki savuttaa jonkin verran, kun ensin kiihdyttää ja sitten nostaa kaasun. Öljyäkin on kulunut aikaisempaa enemmän, mutta laitoin sen öljymerkin vaihtumisen piikkiin.
Tuli taisteltua turbon imukobra pois ja havaittua, että turbon akselissa on päittäisvälystä luokkaa 10 mm. Poikittaisvälystä oli hieman, arviolta milli tai vähemmän. Savumerkkejä lukuun ottamatta ajossa ei ole huomannut mitään erikoista, mikä on hiukan yllättävää. Kilometrejä on nyt 272 tuhatta ja ahdin on alkuperäinen T25.
Onko kellään kokemusperäisiä veikkauksia, kuinka kaukana ahtimen täystuhosta ollaan tuolla välyksellä? Ahdin menee tietysti vaihtoon, mutta viikonloppuna pitäisi päästä reilun 300 kilometrin päähän, jotta maanantaina pääsee taas töihin.
Tuli taisteltua turbon imukobra pois ja havaittua, että turbon akselissa on päittäisvälystä luokkaa 10 mm. Poikittaisvälystä oli hieman, arviolta milli tai vähemmän. Savumerkkejä lukuun ottamatta ajossa ei ole huomannut mitään erikoista, mikä on hiukan yllättävää. Kilometrejä on nyt 272 tuhatta ja ahdin on alkuperäinen T25.
Onko kellään kokemusperäisiä veikkauksia, kuinka kaukana ahtimen täystuhosta ollaan tuolla välyksellä? Ahdin menee tietysti vaihtoon, mutta viikonloppuna pitäisi päästä reilun 300 kilometrin päähän, jotta maanantaina pääsee taas töihin.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja