Sähköantenni jäässä ja.....

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

antanni tuntuu jäätyvän herkästi, mutta pesun jälkeen kun
lukkosulaa "jossa on öljy merkiä en muista " panee
niin hyvin on toiminut ja kun antenni muuttuu mustaksi
olisko jotain maantie kakkaa niin puhdistus ja uudet lukkosulat :D
tänä talvena puhdistus 2viikon välein ...
eki saabi 9-3s -00 2.0t
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

93t sport kirjoitti:
Turbo SE kirjoitti:Ei se anteeni helposti mene rikki, sisällä on jousitoiminen kytkin joka kolisee jonkinaikaa ennenkuin raja sulkee sähkön.
Joo, mä olen väkisit tuota vetänyt auki ja painanut alas että rutina käy ja hyvin toimii edelleen :D
Näinhän se toimii mullakin talvella, tosin tuo viina auttaa jonkun verran :lol:
9-3.1972
Örppö
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 08:05
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Örppö »

Alkuunsa hiukan hirvitti se armoton rutina, mutta eipä vielä ole mitään hajonnut. Aseöljy tuntuu toimivan myös antennin voitelussa vallan hjuvin.
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

VIHJEEKS: Pieni suihkepullo CRC-aseöljyä kyynärlokeroon. Antenni pyyhitään puhtaaksi öljyllä ja paperilla. Antennia ei jätetä öljymäräksi, ihan pieni määrä öljyä riittää syrjäyttämään kosteuden.
Tätä kannattaa tehdä säännöllisesti eli riittävän usein. Itse teen sen esim. tankkauksen, pissapojan täytön, tai pesun yhteydessä eikä ole ollut ongelmia sen koommin.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Tähän mennessä toimivin ratkaisu on ollut teflon-spray (kuivarasva) ja puhdistaminen jollain rätillä aika ajoin. Teflon-sprayn olen yleensä antenniin suihkaissut auton pesun jälkeen eli noin kerta kuukaudessa. Pesun jälkeen antennin kuivaus rätillä, sitten suihkaus teflonia ja muutaman kerran antenni alas & ylös jonka jälkeen vielä olen rätillä pyyhkäissyt ylimääräiset ”rasvat” pois. Ei pommin varma, mutta useampi tolppa nousee :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

patse kirjoitti:Tähän mennessä toimivin ratkaisu on ollut teflon-spray (kuivarasva) ja puhdistaminen jollain rätillä aika ajoin. Teflon-sprayn olen yleensä antenniin suihkaissut auton pesun jälkeen eli noin kerta kuukaudessa. Pesun jälkeen antennin kuivaus rätillä, sitten suihkaus teflonia ja muutaman kerran antenni alas & ylös jonka jälkeen vielä olen rätillä pyyhkäissyt ylimääräiset ”rasvat” pois. Ei pommin varma, mutta useampi tolppa nousee :)
Samaa kamaa käytän minäkin ja hyvin toimii :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

mul on tonnarissa nyt talven aikaana 7-8kertaa jäätyny et yllättävän hyvin toiminu..aina ku jumittunu ni veäny väkisin ylös/alas ja viel pelittää
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin