9-3 2.0t pätkii prkl!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4130
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja vesa67 » Ma Maalis 04, 2019 19:26

On tullut sellaisia harvinaisia tapauksia vastaan että kampiakselin asentoanturi rajoittaa kierrokset eikä mitään vikakoodia edes tule. Lämpimänä herkemmin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -02 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

ilra
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja ilra » Ma Maalis 04, 2019 19:56

Ok pitää kokeilla varmaan se seuraavaksi.

Onko tuo Bilteman 63-802 sopiva?

Hieman kallis kun vertaa autodocin hintoihin mutta ei millään jaksaisi odotella viikkoa osia. :)
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97

anv
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja anv » Ti Maalis 05, 2019 14:33

vesa67 kirjoitti:
Ma Maalis 04, 2019 19:26
On tullut sellaisia harvinaisia tapauksia vastaan että kampiakselin asentoanturi rajoittaa kierrokset eikä mitään vikakoodia edes tule. Lämpimänä herkemmin.
Mahdatko muistaa näkyikö tuo kierroslukumittarissa?
Antti
Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S

ilra
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja ilra » Ti Maalis 05, 2019 15:42

Mielestäni toimi normaalisti eli ei mennyt ainakaan kokonaan nollille. Toki kierrokset laski kun veto hiipui
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97

ilra
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja ilra » Su Maalis 10, 2019 18:03

No niin nyt on rikotut pa liittimet uusittu ja pääsin starttaamaan niin eipä tuo kierroslukumittari näyttänyt tällä kertaa mitään eli tuo viittaa nyt aika selkeästi KAA:iin. Alakautta lähti nätisti irti mutta eipä tuo bilteman 63-802 anturi ollutkaan sopiva, neljä pinniä kun pitäisi olla kolme. Loppudiagnoosia joudun odottelemaan koska oikea anturi pitääkin nyt etsiä tarkemmilla spekseillä ja mallin mukaan. Motonetin 10-9127 YKK-anturi Opel-97 kampiaks. näyttäisi sopivalta mutta jos jollain on parempaa tietoa ja/tai vinkkiä niin kiitollisena otan vastaan.

On tää saabismi ihana asia :wink:
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97

Castrol
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Touko 28, 2016 22:59
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja Castrol » Su Maalis 10, 2019 20:30

Kaikissa T7 on sama KA-anturi. Liittimessa on 4 pinniä mutta kolme kontaktia ja kaksi johtoa :D https://www.biltema.fi/auton-varaosahak ... 2000036203 <--- Tuon pitäisi olla oikea jos sinulla on T7 auto. T5 autoihin menee eri anturi joka on siis tälläinen https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 58677--co0
Tuolta voit ite katella...Numeroita ja miten ne pitäs olla. http://ys3.se/catalogue/node/2000/2935/#L7
OG9-3 aero ym:2001 stg1 396tkm T7
#7136

Georges27
"Hirsch"
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja Georges27 » Ma Maalis 11, 2019 10:15

On ainakin Kärkkäisellä kate kohdallaan kun vertaa Saksan hintoihin.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), ng9-3 combi 1.9tids A Vector -08 (ka), og9-3 T5 5d
#2742 (muistaakseni)

anv
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja anv » Ma Maalis 11, 2019 15:28

Odottelin merkkiliikkeessä vuoroani kun edelläasioivalle diagnosoitiin KAA-vikaa. Hinta-arvio töineen n. 300eur. Jotenkin tuntuu arvokkaalle, vai onko hankalakin vaihtaa?
Antti
Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S

karihai
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja karihai » Ma Maalis 11, 2019 18:16

Järjetön hinta. Vaihdoin viime kesänä ng-satkuun anturin. Boschin T5-mallin anturi maksoi virolaisessa verkkokaupassa 80 euroo ja vaihtoon ei mennyt kuin ehkä viisitoista minuuttia.

ilra
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!

Viesti Kirjoittaja ilra » Ma Maalis 11, 2019 18:54

Nyt uusi KAA kiinni mutta kierroslukumittari ei liiku startatessa eikä auto käynnisty eli joku muu vika mutta mikä? Anturina Motonetin 10-9127 joka ainakin liittimen ja muutenkin ulkoisen habituksen suhteen on samanlainen kuin se mikä autossa oli kiinni.

Alakautta vaihtaen tumpeloidenkin alle puolen tunnin homma eli jos merkkiliike ottaa 300e niin on kate kohdallaan. 8O
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97

Vastaa Viestiin