B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Kiitos jo etukäteen vastanneille
Eli pystyisikö B234 (2.3l) moottorin lohkon yhdistämään B204 (2.0l turbo) moottorin yläkertaan että tulisi 2.3l turbo siten että lohko 2.3 litrasesta ja yläkerta 2.0 litrasesta?
Eli pystyisikö B234 (2.3l) moottorin lohkon yhdistämään B204 (2.0l turbo) moottorin yläkertaan että tulisi 2.3l turbo siten että lohko 2.3 litrasesta ja yläkerta 2.0 litrasesta?
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Kyllä onnistuu kunhan B234 on lyhytlohko..
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Kiitokset
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Mikä pointti, kun kannet noissa on 100% samanlaiset?
jeeeeeee!
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Voihan sitä turbottaa 2.3 litrasen koneen ja muutoskatsastaa ja hakea luvat. Paljon helpompaa vaan ottaa lohko 2.3 litrasesta ja yläkerta 2.0l turbosta ja yhdistää ne niin saa 2.3l turbon ilman että katsastusmies huomaisi mitään.
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
2.3 ja 2.0 eroja ovat kampura, männät ja kiertokanget. Eli mitään ulkoisia eroja ei ole kellarissakaan. Noin sadassa prosentissa näistä 20 vuotta uusista lohkoista on se tehtaan stanssikin ruostunut pois.
jeeeeeee!
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Jos tarkoitit että venttiilikopan teksti (2,0 tai 2,3) kiinnittää katsastusmiehen huomion, niin kannattaa vaihtaa pelkkä venttiilikoppa, ei koko yläkertaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Mulla on kaksi konetta 2.0l ja 2.3l. Kaks litrasella ajettu 200 000 ja 2.3l yli 400 000. Ja tossa kun lueskelin vanhoja viestiketjuja niin ilmeisesti vain kampiakseli ja kiertokanget eri laisia. Niin taidampa vain ottaa 2.3:sesta kiertokanget ja kampiakselin ja laittaa ne 2.0:seen kiinni toki pitää laakerit vaihtaa ja kampura vähintään käyttää kiilloituksessa ja tarkistaa samalla männät ja sylinterit.
Mihis asti tuommoinen 2.0l turbon kytkin mahtaa kestää vääntöä? Auto vuosimallia 1997 jos noissa vehkeissä eri kytkimiä.
Mihis asti tuommoinen 2.0l turbon kytkin mahtaa kestää vääntöä? Auto vuosimallia 1997 jos noissa vehkeissä eri kytkimiä.
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Koko 228 taisii olla eikä kauheasti kestä eli jotain 350Nm tasoa.
Viggenin 228 kytkin on hyvä, ng900 Bolt on ja se kesti mulla 495Nm penkitetyn väännön (450Nm luvattu kesto) ja myös edullinen. Omassa uusi turbon vakiokytkin antautu täysini siinä 400Nm kohdilla niin viggenin tuli tilalle.
Viggenin 228 kytkin on hyvä, ng900 Bolt on ja se kesti mulla 495Nm penkitetyn väännön (450Nm luvattu kesto) ja myös edullinen. Omassa uusi turbon vakiokytkin antautu täysini siinä 400Nm kohdilla niin viggenin tuli tilalle.
Viimeksi muokannut Kupari, Ma Maalis 18, 2019 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Kiitos tiedosta
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Tulipa tuossa kytkimien kestojen kautta mieleen jo googlettaneena ja etsineenä, mutta en paljo löytäneenä. Eli paljonkohan saabin laatikoissa on vääntökestö. Onko eroja manuaaliaskeissa esim. aeron ja ei-aeron välillä. Mitähän lie sitten Nm kestot.
Re: B204 ja B234 moottoreiden sekoitus
Tuolla 495Nm väännöllä ( rajattu softasta tuohon) maksoin yhden laatikon verran oppirahoja ennenkuin ymmärsin että isoilla vaihteilla kuten viitonen ei kannata kovin alhaalta vedättää.
Kierroksilla seuraavalla käytetyllä laatikolla kesti hyvin väännöt.
Kierroksilla seuraavalla käytetyllä laatikolla kesti hyvin väännöt.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01