Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Tiedustele pro carservise jyväskylä
Re: Nopeat kysymykset
Tarvitseeko ohjelmoinnin tech2:lla ,jos vaihtaa ACC-yksikön?
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Re: Nopeat kysymykset
Suora lainaus WIS:sta: "Kun ACC-yksikkö vaihdetaan, pitää uusi yksikkö ohjelmoida."
Re: Nopeat kysymykset
Näyttäis oleva kaksi asetusarvoa: kylmä/lämmin ilmasto ja bensa/diesel. Olen itse vaihtanut yksiköitä ilman ohjelmointia ja hyvin on toiminut. Tosin ne yksiköt on olleet bensamoottorilla varustetuista Suomi-autoista.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Nopeat kysymykset
Vanhemmissa kolkeissa on kaksi konepellin kaasujousta ja uudemmissa yksi.
Uuden (5183017) ja vanhan (4323994) kaasujousen erona näyttäisi olevan pikaisella googletuksella pelkästään työntövoima, pitääkö paikkansa? Onko kiinnitys samanlainen? Onko uudemmissa konepeltiä jotenkin vahvistettu tältä osin?
Kiinnostaisi, koska talvikulkineessa konepelti ei pysy ylhäällä ja yksi maksaa vähemmän kuin kaksi.
Uuden (5183017) ja vanhan (4323994) kaasujousen erona näyttäisi olevan pikaisella googletuksella pelkästään työntövoima, pitääkö paikkansa? Onko kiinnitys samanlainen? Onko uudemmissa konepeltiä jotenkin vahvistettu tältä osin?
Kiinnostaisi, koska talvikulkineessa konepelti ei pysy ylhäällä ja yksi maksaa vähemmän kuin kaksi.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nopeat kysymykset
Tuolta saat 9€ kappale + postit niin ei tarvitse säästellä. https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 374;s10926
Re: Nopeat kysymykset
Juu, tuo paikka on tiedossa. Alkuperäinen kysymys kiinnostaa edelleen muistakin syistä.Saab 9-3 2000 kirjoitti: ↑Ke Loka 09, 2019 00:03Tuolta saat 9€ kappale + postit niin ei tarvitse säästellä. https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 374;s10926
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Nopeat kysymykset
Saakos näihin vehkeisiin tilattua tyyppikilpiä jostain vielä?
Re: Nopeat kysymykset
Hei vain!
Kaksi pikaista, Onko kukaan vaihtanut t7 kansiin t5 kannen venttiilit ja ohjurit? Ei ilmeisesti mittaeroja muuta kuin venttiilin varsi kasvaa ja lautasen yks kulma muuttuu?
Ja toinen, vaatiiko kromivarsinen rosteriventtiili aina k-linerin tai pronssin ohjuriksi, vai meneekö vakiolla?
Kiitokset!
Kaksi pikaista, Onko kukaan vaihtanut t7 kansiin t5 kannen venttiilit ja ohjurit? Ei ilmeisesti mittaeroja muuta kuin venttiilin varsi kasvaa ja lautasen yks kulma muuttuu?
Ja toinen, vaatiiko kromivarsinen rosteriventtiili aina k-linerin tai pronssin ohjuriksi, vai meneekö vakiolla?
Kiitokset!
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Nopeat kysymykset
Näyttäisi vähän kannentiivistehommilta, oliko missään hyvää ohjetta T7-moottorille ja/tai pitääkö asiassa tiedostaa jotakin poikkeuksellista?
Vaihtelin kannen pultit pari vuotta takaperin kun sitä suositeltiin ja mokomat olivat alennuksessa. Kehtaisiko vetäistä vaihtamatta?
Aiheeseen liittyvä video, en ole mekaanikko mutta ei tule muutakaan paikkaa mieleen mistä jäähdytysnesteet voisivat pakoputkeen tuossa mittakaavassa päätyä.
https://www.youtube.com/watch?v=tZwNwUaz22s
Vaihtelin kannen pultit pari vuotta takaperin kun sitä suositeltiin ja mokomat olivat alennuksessa. Kehtaisiko vetäistä vaihtamatta?
Aiheeseen liittyvä video, en ole mekaanikko mutta ei tule muutakaan paikkaa mieleen mistä jäähdytysnesteet voisivat pakoputkeen tuossa mittakaavassa päätyä.
https://www.youtube.com/watch?v=tZwNwUaz22s
Re: Nopeat kysymykset
Hommasin heki sitten 2002 9-3:sen 150 hv. versio automaatti askilla. Tekisi mieli laittaa stage ykkönen. Arveluttaa kuitenkin tuo
askin kestävyys. Foorumilaisilta varmaankin löytyy tietoa poikiiko aski tällä virityksellä heti vai kestääkö pidempäänkin
järkevällä ajolla. Kilsoja 248tkm. Voihan se Turbokin olla jo valmios vaihtoon. Tarkastetaan kuitenkin välykset jos aletaan
ohjelmoimaan.
askin kestävyys. Foorumilaisilta varmaankin löytyy tietoa poikiiko aski tällä virityksellä heti vai kestääkö pidempäänkin
järkevällä ajolla. Kilsoja 248tkm. Voihan se Turbokin olla jo valmios vaihtoon. Tarkastetaan kuitenkin välykset jos aletaan
ohjelmoimaan.
Re: Nopeat kysymykset
Hyvä softaaja osaa rajoittaa automaattilaatikolle sopivat väännöt.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset
Enpä muista kuulleeni porsineista OG-kolkin nelivaihteisista automaateista. Alimmilla vaihteilla on vakiona vääntörajoitin suojelemassa laatikkoa, muistaakseni kolmosella saa vasta käyttöön täydet väännöt. Kaikissa hottentottisoftissa rajoitnta ei välttämättä ole, joten sellaisella voi tietty saada vahinkoa aikaiseksi. Ennemmin näistä menee sitten ahtimia softattuna, tosin menee myös vakiona.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K